Tuesday, June 30, 2015

192 הרוגים בעיראק; 130 הרוגים בסוריה; 15 הרוגים בתימן;  14 חיילים נהרגו בלוב; 12 הרוגים בסומליה; 11 חיילים ו-10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 6 חיילים ו-5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בצ'אד; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; התובע הכללי של מצרים חוסל בידי טרוריסטים מוסלמים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בלבנון, בבית-לחם, במצרים, בלוב, בתימן, בניגריה, בסודאן, בסומליה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 390 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-29 ביוני 2015 על הריגתם של יותר מ-130 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמי טרור מקומיים מסרו על הריגתם של עשרות חיילים סורים במהלך היממה האחרונה בקרבות שהיו באזור העיר דרעא ובאזור מחוז אידליב. גורמים תקשורתיים המקורבים למשטר הסורי מסרו על הריגתם של עשרות בני-אדם מירי של פצצות מרגמה שנורו לעבר יעדים באזור דמשק. מקורות כורדיים מסרו על עשרות נפגעים במהלך היממה האחרונה בקרבות עם טרוריסטים מוסלמים באזור קובאני, דיר אל-זור ואל-חסכה. בשנה האחרונה הוצאו-להורג בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" 3,027 בני-אדם – כולל נשים וילדים.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-29 ביוני 2015 על הריגתם של 192 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קשים שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים רבים באזור העיר מוסול, בפלוג'ה, בכירכוך, בקאים, בסמארה ובהאוויג'ה.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות שיעים בתימן מסרו ב-29 ביוני 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם בהפצצות של סעודיה שנערכו באזור צפון-מערב תימן. טיל סקאד נורה לעבר סעודיה. פיגוע התאבדות נוסף של ארגון "המדינה האסלאמית" עם 28 פצועים באזור העיר צנעא.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-29 ביוני 2015 על הריגתם של 14 חיילים לובים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר דרנא.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-29 ביוני 2015 על הריגתו של התובע הכללי של מצרים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר קהיר. זהו החיסול הראשון של אישיות בכירה מאוד ממצרים מזה שנים רבות.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-29 ביוני 2015 על הריגתם של 11 חיילים אפגאנים בהתקפת פתע שנערכה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. כמו כן נמסר על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים נוספים מארגון הטליבטן בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור מחוז קונדוז.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-29 ביוני 2015 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה. גורמים צבאי רשמי מסר על הריגתם של 2,700 טרוריסטים מוסלמים בשנה האחרונה רק במחוז ווזיריסטן בפעילות צבאית יזומה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-29 ביוני 2015 על הריגתם של 12 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו נגד בסיס צבאי הנמצא באזור העיר קיסמאיו.
--
צ'אד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בצ'אד מסרו ב-29 ביוני 2015 על הריגתם של 6 חיילים ושל 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בעיר הבירה. מקור תקשורתי נוסף מסר שהנפגעים נהרגו בשל פיצוץ ממטען-חבלה גדול.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: