Tuesday, June 16, 2015

279 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 41 טרוריסטים מוסלמים ו-8 חיילים נהרגו באפגניסטן; 27 הרוגים בצ'אד; 10 הרוגים בניגריה בפיגוע התאבדות; 8 הרוגים בתימן; 6 הרוגים בפקיסטן; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 3 שוטרים וטרוריסט מוסלמי אחד נהרגו בטוניסיה; טרוריסט מוסלמי נהרג במצרים; טרוריסט מוסלמי לשעבר נהרג בקשמיר; מנהיג אל-קאעידה בתימן נהרג בחיסול-ממוקד אמריקאי; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, במאלי, בתימן, בסומליה, בניגריה, במצרים, בסוריה, בעיראק, בלבנון, באפגניסטן ובפקיסטן; סה"כ 460 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-15 ביוני 2015 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה במהלך היממה האחרונה. מרבית ההרוגים היו במהלך קרבות בין כוחות הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים ובין הכוחות הכורדיים לבין ארגוני הג'יהאד הפועלים בצפון סוריה. מקורות מקומיים מסרו על הפצצות קשות מאוד שהיו בימים האחרונים באזור דרעא שגרמו לנפגעים רבים. אלפי פליטים סורים ממשיכים להימלט לכיוון טורקיה בעקבות הלחימה הקשה בין המיליציות הכורדיות לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". הכורדים הודיעו שהם הצליחו להשיג שליטה מלאה על תל-אביאד.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-15 ביוני 2015 על הריגתם של 279 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קשים מאוד שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בעיראק מסרו שמרבית ההרוגים במהלך היממה האחרונה היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". קרבות קשים היו בעשרות עיירות וכפרים ברחבי עיראק.
--
תימן – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים מקומיים (לא רשמיים) מסרו ב-15 ביוני 2015 על הריגתם של לפחות 8 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה.  מקורות ביטחוניים בתימן מסרו על הריגתו של מנהיג אל-קאעידה בתימן בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום בתימן.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים רשמיים במצרים מסרו ב-15 ביוני 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי במהלך ניסיון לבצע פיגוע בצפון סיני נגד כוחות הביטחון של מצרים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-15 ביוני 2015 על הריגתם של 41  טרוריסטים מוסלמים ושל 8 חיילים אפגאנים בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו נגד ארגון הטליבאן במהלך היממה הקודמת. גורמים נוספים מסרו על הריגתם של עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים במהלך היומיים האחרונים.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-15 ביוני 2015 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית ומשטרתית יזומה שנערכה בעיקר באזור העיר קראצ'י.
--
סומליה – טרור – קניה: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-15 ביוני 2015 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה של קניה שנערכה בדרום סומליה.
--
טוניסיה – טרור: מקורות רשמיים בטוניסיה מסרו ב-15 ביוני 2015 על הריגתם של 3 שוטרים ושל טרוריסט מוסלמי אחד בשתי התקפות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה".
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות רשמיים בהודו מסרו ב-15 ביוני 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי לשעבר מירי של טרוריסטים הפועלים באזור חבל קשמיר. 4 פעילים לשעבר נרצחו באופן דומה במהלך החודש האחרון.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-15 ביוני 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
צ'אד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בצ'אד מסרו ב-15 ביוני 2015 על הריגתם של 27 בני-אדם בשני פיגועי טרור קטלניים שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו באזור העיר הבירה של צ'אד.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: