Saturday, June 20, 2015

100 הרוגים בסוריה; 61 הרוגים בעיראק; 25 הרוגים בתימן; 22 הרוגים באפגניסטן; 20 טרוריסטים מוסלמים ו-3 אזרחים נהרגו בפקיסטן; 20 הרוגים בדרום-סודאן; 20 הרוגים בצ'אד; 2 הרוגים בלבנון; חייל נהרג בסעודיה; ישראלי נהרג בשומרון;  פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בניגריה, במאלי, בסודאן, במצרים, בלבנון, בתימן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 275 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות נוספים בסוריה ובלבנון מסרו ב-19 ביוני 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור, קרבות ובהפצצות אוויריות של הצבא הסורי שנערכו על מרכזי הערים במרחבי סוריה. גורמים מקומיים בלבנון מסרו על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון חיזבאללה בקרבות שהיו באזור הרי קלמון נגד ארגון ג'בהת אל-נוסרה. מקורות מקומיים בסוריה מסרו על נפגעים רבים באזור חאלב, דיר אל-זור, דרעא, דמשק, חומס, אידליב, אל-ראקה ובאזורים הקרובים לגבול הטורקי ליד העיר קובאני. גורמים נוספים בסוריה מסרו על מחסור חמור מאוד בדלק שנגרם בשל מדיניותו החדשה של ארגון "המדינה האסלאמית" לצמצם את אספקת הדלק למרכזי הערים בסוריה. עוד נמסר שגם מחוז אידליב סובל ממחוסר חמור בדלקים.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-19 ביוני 2015 על הריגתם של 61 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור, קרבות ובהפצצות של הקואליציה האמריקאית הפועל מגד ארגון "המדינה האסלאמית". גורמים צבאיים בעיראק מסרו על ירי כבד מאוד של פצצות מרגמה נורו לעבר אל-אנבר. כמו  כן גורמים צבאיים מסרו שאף מטוס צבאי עיראקי לא הופל בידי ארגון "המדינה האסלאמית" – וזאת בניגוד להודעה של הארגון על הפלתו של מטוס קרב עיראקי.
--
תימן – מלחמת אזרחים - סעודיה: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-19 ביוני 2015 על הריגתם של 15 בני-אדם ביום נוסף של קרבות בין טרוריסטים מוסלמים שיעים לבין מיליציות סוניות חמושות הפועלות במרכז תימן. עוד נמסר על הריגתם של 10 אזרחים בהפצצה אווירית של סעודיה שנערכה באזור העיר צנעא. כמו כן נסר על הריגתו של חייל סעודי מפיצוץ של מוקש שהופעל ליד הגבול עם תימן.
--
דרום-סודאן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים מקומיים בדרום-סודאן מסרו ב-19 ביוני 2015 על הריגתם של 20 בני-אדם בקרבות נוספים שפרצו בין כוחות הממשלה לבין מורדים הפועלים בדרום המדינה.
--
אפגניסטן – טרור - טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-19 ביוני 2015 על הריגתם של 22 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח אפגניסטן במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-19 ביוני 2015 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים במהלך הפצצה אווירית שנערכה באזור מחוז חייבאר במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על 3 אזרחים שנהרגו בסדרה של פיגועי ירי התבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים.
--
צ'אד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בצ'אד מסרו ב-19 ביוני 2015 על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בתגובה לפיגועים שהיו בצ'אד במהלך הימים האחרונים שגרמו לעשרות נפגעים. מקורות לא רשמיים מסרו שהופצצו 6 בסיסים של הארגון וכי נהרגו לפחות 20 בני-אדם בהפצצות הללו שנערכו באזור הגבול המשותף עם ניגריה.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-19 ביוני 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם בקרבות בין שני ארגוני טרור פלסטינים הפועלים במחנה הפליטים עין אל-חילווה.
--
ישראל – הרשות הפלסטינית: מקורות ביטחוניים בישראל מסרו ב-19 ביוני 2015 על הריגתו של צעיר ישראלי בן 25 מירי של טרוריסט מוסלמי שפעל כנראה לבדו באזור היישוב דולב. צעיר נוסף נפגע מהירי.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: