Wednesday, June 10, 2015

63 הרוגים בעיראק; 60 הרוגים בסוריה; 20 הרוגים בתימן;  13 טרוריסטים מוסלמים ו-2 אזרחים נהרגו בפקיסטן; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 4 הרוגים באפגניסטן; 2 חיילים נהרגו בסעודיה; קצין נהרג בפיליפינים בפיגוע אסלאמי; 1,000 אזרחים נהרגו בפיגועי טרור באפגניסטן בארבעת החודשים הראשונים של שנת 2015; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, במאלי, בלוב, במצרים, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בתימן, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 170 הרוגים במהלך היממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים מקומיים בסוריה מסרו ב-9 ביוני 2015 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה ועל הגבול הלבנוני. גורמים נוספים בסוריה מסרו שהעדה הדרוזית המתגוררת באזור הר הדרוזים שבדרום סוריה מתכוננת לקראת קרבות קשים מאוד עם ארגון "המדינה האסלאמית". הדרוזים בלבנון מתארגנים לקראת סיוע מסיבי לאחיהם בסוריה. מקורות תקשורתיים בסוריה מסרו על התאבדותו של טייס סורי שהופל באזור הנמצא בשליטת ארגון "המדינה האסלאמית" כדי לחסוך מעצמו את מסכת העינויים שעבר הטייס הירדני שהועלה באש בעודו בחיים. גורמים תקשורתיים נוספים מסרו שבכירים בארגון "המדינה האסלאמית" מאיימים על נערות צעירות שאם הן לא יינשאו להם, הן יהפכו לשפחות-מין. מקורות באו"ם גינו את השימוש שעושה הצבא הסורי ב"חביות נפץ" קטלניות באזורים מאוכלסים. דוברי ארגון "צבא סוריה החופשי" מסרו שכוחותיהם כבשו את הבסיס הצבאי השני בגודלו הנמצא בדרום סוריה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-9 ביוני 2015 על הריגתם של 63 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים באזור הערים מוסול, פלוג'ה, אל-בגדאדי, תכרית בעיירות רבות נוספות. פיגוע התאבדות קטלני התבצע בעיר בגדאד שגרם להריגתם של לפחות 18 בני-אדם.
--
תימן – מלחמת אזרחים - סעודיה; מקורות תקשורתיים במפרץ מסרו ב-9 ביוני 2015 על הריגתם של 2 חיילים סעודים מירי של טרוריסטים מוסלמים שיעים שפעלו מהשטח התימני באזור מחוז סעדה. מקורות מקומיים בתימן מסרו על הפצצות אוויריות נוספות של סעודיה שנערכו בעיקר בחבל סעדה, בעדן ובאזור העיר צנעא. גורם מקומי בתימן מסר על כ-20 הרוגים בהפצצות הללו במהלך היממה האחרונה.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים בירדן המסתמכים על מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-9 ביוני 2015 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אנסר בית אל-מקדס" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני במהלך היממה הקודמת. מקורות צבאיים במצרים מסרו על הריגתם של 140 טרוריסטים מוסלמים בצפון סיני במהלך חודש מאי 2015.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-9 ביוני 2015 על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים בהתקפה אווירית שנערכה במחוז חייבאר במהלך היממה אחרונה. טרוריסט מוסלמי נוסף נהרג באזור העיר קראצ'י. מקורות נוספים בפקיסטן מסרו על הריגתם של 2 אזרחים מירי של חיילים בשל טעות בזיהוי.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-9 ביוני 2015 על הריגתם של 4 אזרחים מפיצוץ של מוקש שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. מקורות רשמיים נוספים באפגניסטן מסרו על הריגתם של יותר מ-1,000 אזרחים בפיגועי טרור קטלניים שהתבצעו באפגניסטן בחודשים ינואר-אפריל 2015.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-9 ביוני 2015 על הריגתו של קצין מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום הפיליפינים. גורמים נוספים מסרו שאת הירי ביצעו טרוריסטים מוסלמים השייכים ל"חזית לשחרור מורו" הפועלת בדרום הפיליפינים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: