Wednesday, June 24, 2015

182 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 40 הרוגים בתימן; 36 הרוגים בניגריה; 27 הרוגים באפגניסטן; 5 טרוריסטים מוסלמים בכירים נהרגו בסומליה; 2 חיילים נהרגו בפיליפינים; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באלג'יריה; טיל נורה לעבר ישראל מעזה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסומליה, בקניה, בסודאן, בניגריה, במצרים, בלבנון, בסוריה, בתימן, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 364 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים סוריה ובלבנון מסרו ב-23 ביוני 2015 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של פיגועי התאבדות, בקרבות קשים ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה בכל רחבי סוריה. הפצצות קשות עם נפגעים היו במהלך היממה האחרונה בעיקר באזור העיר חאלב. כמו כן נמסר על קרבות נוספים בין הכוחות הכורדיים הפועלים בצפון סוריה לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". אירועים נוספים עם נפגעים היו גם באזור דרעא, באידליב, בחומס ובאזור דמשק.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-23 ביוני 2015 על הריגתם של 183 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות קשים שהיו בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים בעשרות כפרים ועיירות ברחבי המדינה. מקורות ביטחוניים בארה"ב מסרו על חיסולו של טרוריסט מוסלמי שהיה מעורב בפיגוע שהיה בשגרירות ארה"ב בלוב בשנת 2012.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים מקומיים בתימן מסרו ב-23 ביוני 2015 על הריגתם של יותר מ-40 בני-אדם בסדרה של קרבות בין המיליציות השונות הפועלות בתימן ובהפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו במהלך היממה האחרונה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-23 ביוני 2015 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן ושל 5 חיילים בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד ארגון הטליבאן במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בהפצצה אמריקאית שנערכה במזרח אפגניסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-23 ביוני 2015 על הריגתם של לפחות 5 מפקדים בכירים בארגון הטרור האסלאמי "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום סומליה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-23 ביוני 2015 על הריגתם של 2 חיילים מירי של טרוריסטים מוסלמים (החזית לשחרור מורו) הפועלים בדרום הפיליפינים.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-23 ביוני 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יזומה שנערכה מזרחית לעיר הבירה. מקור נוסף מסר שנתפסו אמצעי-לחימה רבים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-23 ביוני 2015 על הריגתם של 26 בני-אדם ועל פציעתם של 30 נוספים בהתקפה לילית שנערכה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" על עיירה קטנה הנמצאת בצפון ניגריה. מקורות מודיעיניים בניגריה מסרו שהעיירה הותקפה פעמים אחדות משום שהיא משמשת מקום מגוריו של מפקד כוח-משימה מיוחד הפועל נגד ארגון "בוקו חראם". בשעות הערב נמסר על הריגתם של 10 בני-אדם נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטית מתאבדת בת 12.
--
ישראל – טרור – עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-23 ביוני 2015 על ירי של טיל לעבר ישראל שנורה מרצועת-עזה. בתגובה לירי, צה"ל תקף מטרות טרור בעזה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: