Monday, June 29, 2015

130 הרוגים בעיראק; 120 הרוגים בסוריה; 40 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 23 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 14 הרוגים בתימן; 5 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך באפגניסטן; 5 הרוגים בשני פיגועי התאבדות בניגריה; 2 חיילים נהרגו במאלי; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; חייל נהרג בסעודיה; חייל נהרג בארמניה; 8,239 בני-אדם נהרגו בפיגועי טרור של ארגון "בוקו חראם" בשנתיים האחרונות; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בניגריה, בסודאן, במצרים, בלבנון, במאלי, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 343 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים מקומיים בסוריה מסרו ב-28 ביוני 2015 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים שהיו בעיקר באזור העיר קובאני, זיר אל-זור, אל-חסכה ובמחוז אידליב. מקורות נוספים מסרו של הפצצות אוויריות וקרבות נוספים שגרמו לנפגעים רבים במהלך היום. גורמים כורדיים מקומיים מסרו שעדיין מתגוללות ברחובות קובאני עשרות גופות של בני-אדם שנפגעו בקרבות הקשים שהיו בשלושת הימים האחרונים. גורמים כורדיים נוספים מאשימים את טורקיה סיוע לארגון "המדינה האסלאמית" בניסיון לכבוש את העיר קובאני. הגורמים הכורדיים צודקים בטענתם. גורמים בסוריה מסרו על הריגתם של עשרות אזרחים בהפצצות אוויריות קשות של הצבא הסורי שנערכו באור העיר דרעא. מנגד, נמסר מפי מקור רשמי בסוריה של הריגתם של 10 אזרחים מירי של רקטות שנורו בידי ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים בדרעא.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-28 ביוני 2015 על הריגתם של 130 בני-אדם ביום נוסף של קרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". כ-40 בני-אדם נהרגו בקרב אחד שהיה באזור העיירה אל-קרמה שבמחוז אל-אנבר. מקורות צבאיים מסרו שמרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת אזרחים – סעודיה: מקורות צבאיים בסעודיה מסרו ב-28 ביוני 2015 על הריגתו של חייל סעודי שנפגע מירי של טיל שנורה בידי טרוריסטים מוסלמים שיעים שפעלו משטח התימני. כמו כן נמסר מפי מקורות לא רשמיים בתימן על הריגתם של 14 בני-אדם בסדרה של קרבות בין מיליציות שיעיות חמושות לבין מיליציות סוניות חמושות.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-28 ביוני 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים שנפגעו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל טרם זמנו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-28 ביוני 2015 על הריגתם של 40 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה בעיקר במחוז קונדוז ובמחוזות נוספים. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 5 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך באפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בפקיסטן מסרו ב-28 ביוני 2015 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים בהפצצה אווירית שנערכה בצפון-מערב פקיסטן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-28 ביוני 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בשני פיגועי התאבדות שהתבצע בידי ילדות שגויסו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם". מקורות רשמיים בארה"ב מסרו כי בשנתיים האחרונות נהרגו בניגריה 8,239 בני-אדם בפיגועי טרור של ארגון "בוקו חראם".
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים מאלי מסרו ב-28 ביוני 2015 על הריגתם של 2 חיילים מירי של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה הפעולים בצפון מאלי.
--
ארמניה – אזרבייג'ן: מקורות צבאיים בארמניה מסרו ב-28 ביוני 2015 על הריגתו של חייל מירי של חיילים אזרים שפעלו באזור הגבול המשותף.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: