Thursday, June 11, 2015

141 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 31 טרוריסטים מוסלמים ו-3 חיילים נהרגו באפגניסטן; 20 הרוגים בניגריה; 9 הרוגים בתימן; 8 הרוגים בלוב; 5 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים כורדים בטורקיה; 3 הרוגים בדרום-סודאן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; שוטר נהרג במאלי; טרוריסט מוסלמי נהרג באזור ג'נין; 1,000,000 פליטים חדשים בתימן; 2,228 הרוגים בתימן בהפצצות סעודיות; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בסודאן, בניגריה, בסודאן, במצרים, בסומליה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 328 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-10 ביוני 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על קרבות עם נפגעים רבים באזור דרעא, דיר אל-זור, חומס, אידליב, חאלב וליד העיר דמשק. ארגונים לזכויות אדם מסרו שמאז שהחלה מלחמת-אזרחים בסוריה בשנת 2011 נהרגו יותר מ-300,000 בני-אדם. השלטון הסורי מתרכז בימים אלה באזור דמשק ובלטקיה בלבד. ארגון חיזבאללה מסרו שכוחותיו הצליחו להרוג מפקד בכיר בארגון "ג'בהת אל-נוסרה" במהלך קרבות שהיו באזור הרי קלמון. מאידך, נמסר על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון חיזבאללה בקרבות שהיו באזור הגבול המשותף בין סוריה ללבנון.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-10 ביוני 2015 על הריגתם של 141 בני-אדם בסדרה אורכה מאוד של פיגועי טרור קטלניים במיוחד ובקרבות קשים שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". קרבות עם נפגעים רבים היו באזור פלוג'ה, ג'זירה, עג'יל, ע'רמה, מוסול ובקומות רבים נוספים.
--
תימן – מלחמת אזרחים - סעודיה; מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-10 ביוני 2015 על הריגתם של 9 טרוריסטים מוסלמים שיעים בקרבות שהיו עם מליציות סוניות חמושות הפועלות במזרח תימן. כמו כן נמסר על כמיליון עקורים תימנים בשל הקרבות. גורמים מקומיים מסרו שעד כה נהרגו 2,228 בני-אדם מאז שהחלו ההפצצות הסעודיות לפני כחודשיים.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות לא רשמיים בלוב מסרו ב-10 ביוני 2015 על הריגתם של לפחות 8 בני-אדם בקרבות בין טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים במזרח לוב. מקורות נוספים מסרו שהקרבות פרצו לאחר הריגתו של מפקד בכיר בארגון אל-קאעידה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
מצרים – טרור: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-10 ביוני 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בעקבות ניסיון לבצע פיגוע-התאבדות באזור לוקסור.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-10 ביוני 2015 על הריגתם של 31 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן ושל הריגתם של 3 חיילים בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו נגד ארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-10 ביוני 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים ברחבי פקיסטן.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות רשמיים בדרום-סודאן ב-10 ביוני 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של טרוריסטים מקומיים שפעלו במקומות שונים בדרום המדינה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-10 ביוני 2015 על הריגתם של 20 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה. עשרות בתים הועלו באש במהלך ההתקפה.
--
מאלי – טרור: מקורות רשמיים במאלי מסרו ב-10 ביוני 2015 על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה הפועלים בצפון מאלי.
--
כורדים – טרור – טורקיה: מקורות תקשורתיים כורדיים מסרו ב-10 ביוני 2014 על הריגתם של 4 בני-אדם בקרבות בין שתי מליציות כורדיות חמושות הפועלות בדרום-מזרח טורקיה.
--
ישראל – טרור – הרשות הפלסטינית: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-10 ביוני 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מירי של חיילי צה"ל במהלך ניסיון להפעיל מטען-חבלה לעבר כוחותינו שפעלו באזור העיר ג'נין.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: