Monday, June 8, 2015

206 הרוגים בעיראק; 150 הרוגים בסוריה; 60 הרוגים באפגניסטן;  44 הרוגים בתימן; 20 הרוגים בניגריה; 9 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 9 הרוגים במצרים; 4 הרוגים בסומליה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסודאן, בסומליה, בניגריה, במאלי, במצרים, בלבנון, בתימן, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 498 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-7 ביוני 2015 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קשים מאוד שהיו במהלך היממה האחרונה בעיקר בצפון סוריה. גורמים נוספים מסרו שבין ההרוגים היו יותר מ-100 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". כמו כן נמסר על הריגתם של עשרות אזרחים בהפצצות אוויריות של הצבא הסורי. מקורות נוספים מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" החל את המתקפה שלו על העיר לטקיה המהווה המעוז העיקרי של אסד וחבורתו העלווית. גורמים מקומיים בלתי רשמיים מסרו על עריקות המוניות של חיילים סורים באזור דרעא ודיר אל-זור. קרבות עם נפגעים היו גם באזור חאלב, קובאני, דמשק, אידליב, חומס ובהרי קלמון. גורם רשמי בסוריה מסר על הצלחות צבאיות משמעותיות של הצבא הסורי באזור העיר אל-חסכה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-7 ביוני 2015 על הריגתם של 206 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור קשים ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בעיראק מסרו על עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים שנהרגו בקרבות שהיו בעשרה כפרים ועיירות ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-7 ביוני 2015 על הריגתם של 44 בני-אדם בהפצצות קשות של סעודיה על יעדים באזור העיר צנעא. מקורות נוספים מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 20 חיילים תימנים. מקור נוסף מסר שהופצצה מפקדה צבאית הנמצאת באזור העיר צנעא.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-7 ביוני 2015 על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני. כמו כן נמסר על הריגתו של שוטר מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באזור העיר קהיר.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-7 ביוני 2015 על הריגתם של לפחות 60 בני-אדם בסדרה של התקפות אוויריות שנערכו בידי כוחות-הביטחון של אפגניסטן ובהתקפות אוויריות נוספות קשות מאוד של הצבא האמריקאי. מרבית ההרוגים במהלך היממה אחרונה היו אזרחים שנפגעו בהפצצה אמריקאית בשל טעות-בזיהוי.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-7 ביוני 2015 על הריגתם של 9 טרוריסטים מוסלמים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בגבול המשותף עם אפגניסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-7 ביוני 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בקרבות שהיו במרכז סומליה בין מיליציות אסלאמיות חמושות לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב".
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-7 ביוני 2015 על הריגתם של 3 אזרחים וחייל אחד בשתי התקפות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "בוקו חראם". שעות אחדות לאחר מכן נהרגו 16 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: