Sunday, June 14, 2015

131 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 45 טרוריסטים מוסלמים ו-20 שוטרים נהרגו באפגניסטן; 24 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 16 הרוגים בלוב;  9 הרוגים בתימן; 4 הרוגים בניגריה; טרוריסט מוסלמי נהרג באלג'יריה; שוטר נהרג במצרים; הרוג בקשמיר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסודאן, במאלי, במצרים, בניגריה, בסומליה, בתימן, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 332 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים מקומיים בסוריה מסרו ב-13 ביוני 2015 על הריגתם של לפחות 80 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות שהיו באזור דרעא, סווידא, קובאני, דיר אל-זור, אידליב, חומס, חאלב ובאזור דמשק. מקור לבנוני מסר שמאז ה-5 במאי 2015 נהרגו בקרבות בהרי קלמון 244 טרוריסטים מוסלמים מג'בהת אל-נוסרה וכן 39 טרוריסטים מוסלמים מארגון חיזבאללה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-13 ביוני 2015 על הריגתם של 131 בני-אדם ביום נוסף של קרבות שהיו בצפון עיראק. גורמים נוספים מסרו שבין הרוגים היו לפחות 41 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנפגעו בקרב אחד בצפון עיראק. מקור צבאי מסר על הריגתו של מפקד בכיר בארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו במחוז אל-אנבר.
--
תימן – מלחמת אזרחים; מקורות רשמיים בתימן מסרו ב-13 ביוני 2015 על הריגתם של 9 בני-אדם ועל פציעתם של 60 נוספים בהפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו באזור העיר צנעא. מקורות רשמיים בסעודיה מסרו שמפקד חיל-האוויר הסעודי מת מהתקף-לב לפני ימים אחדים. מקורות צבאיים בסעודיה ובתימן מסרו שעל-פי הערכתם יש כ-300 טילי סקאד בידי המיליציות השיעיות הפועלות בתימן (החות'ים). אחדים מהם נורו לעבר סעודיה בחודש האחרון.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות רשמיים בלוב מסרו ב-13 ביוני 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם במהלך הפנה שנערכה נגד ארגון "המדינה האסלאמית". כמו כן נמסר על הריגתם של 9 בני-אדם בסדרה של קרבות בין ארגון אל-קאעידה לבין אנשי ארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים במזרח לוב. טרוריסטים מוסלמים תקפו את שגרירות טוניסיה בעיר טריפולי.
--
מצרים – טרור: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-13 ביוני 2015 על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור אל-שרקייה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-13 ביוני 2015 על הריגתם של 45 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בהתקפה צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון. מקור צבאי נוסף מסר שבשלושת הימים האחרונים נהרגו יותר מ-110 טרוריסטים מוסלמים בפעולות של הצבא האפגאני. כמו כן נמסר מפי מקור רשמי נוסף של הריגתם של 20 שוטרים בהתקפה אחת של ארגון הטליבאן על תחנת משטרה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים צבאיים בפקיסטן מסרו ב-13 ביוני 2015 על הריגתם של 24 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "הטליבאן הפקיסטני" וארגון אל-קאעידה בשתי פעולות צבאיות שנערכו ביממה האחרונה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-13 ביוני 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בהתקפה של מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות במרכז ניגריה. נמסר על התקפות דומות במקומות שונים ברחבי ניגריה, אך לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות תקשורתיים צבאיים באלג'יריה מסרו ב-13 ביוני 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי המזוהה עם ארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה של הצבא האלג'ירי.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-13 ביוני 2015 על הריגתו של אזרח מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בקשמיר ההודי. כמו כן נמסר שבחמשת החודשים הראשונים של שנת 2015 נהרגו בוודאות 29 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלויות עם כוחות-הביטחון של הודו הפועלים בחבל קשמיר.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: