Wednesday, June 3, 2015

200 הרוגים בסוריה; 165 הרוגים בעיראק; 50 הרוגים בניגריה; 20 טרוריסטים מוסלמים שיעים נהרגו בתימן; 15 הרוגים באפגניסטן; 8 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בלוב; 4 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; טרוריסט מוסלמי נהרג בעזה; 6,657 בני-אדם נהרגו בסוריה בחודש מאי 2015;  סודאן האסלאמית מחמשת את המורדים בדרום-סודאן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, במאלי, בסודאן, בניגריה, במצרים, בלוב, בתימן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 467 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים מקומיים בסוריה מסרו ב-2 ביוני 2015 על הריגתם של יותר מ-200 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ובפצצות אוויריות קשות מאוד שהיו ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. כמו כן נודע על הריגתם של עשרות רבות של אזרחים בהפצצות אוויריות שהיו באזור העיר קמישלי. גורמים נוספים מסרו על הקרבות קשים מאוד עם נפגעים רבים באזור העיר חאלב. דוברים בעיר חאלב מסרו שהמצב בעיר נואש לנוכח ההתקפות של אנשי "המדינה האסלאמית" שהצליחו לכבוש כפרים רבים נוספים במהלך היומיים האחרונים. מקורות מקומיים נוספים מסרו על הוצאות-להרוג של אזרחים רבים שהתבצעו ביד טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועל צפונית לעיר חאלב. כל הכפרים ליד הגבול הטורקי שרויים החרדה גדולה לנוכח הצלחותיו של ארגון "המדינה האסלאמית" לכבוש יישובים רבים באזור. גם העיר דרעא, ליד הגבול עם ירדן, נמצאת בסכנת נפילה לידי ארגוני הטרור הג'יהאדיסטים. בחודש מאי 2015 נהרגו בסוריה 6,657 בני-אדם – כך מסרו ארגונים סוריים לזכויות-אדם.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-2 ביוני 2015 על הריגתם של 165 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים במיוחד ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים צבאיים בעיראק מסרו על יותר מ-40 חיילים עיראקים שנהרגו במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-2 ביוני 2015 על הריגתם של יותר מ-20 טרוריסטים מוסלמים שיעים במארב שטמנו להם מיליציות סוניות חמושות הפועלות במרכז תימן.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות מקומיים לא רשמיים בלוב מסרו ב-2 ביוני 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנערכה בצפון לוב. כמו כן נמסר שהארגון הצליח להשתלט כליל על העיר מיסרטה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-2 ביוני 2015 על הריגתם של 50 בני-אדם בפיגוע טרור קטלני שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בשוק הומה-אדם בעיר מידוגורי. מקורות נוספים מסרו שהופעל במקום מטען-חבלה רב-עוצמה. עשרות רבות של בני-אדם נוספים נפצעו בפיגוע.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-2 ביוני 2015 על הריגתם של 15 בני-אדם בשתי התקפות טרור קטלניות שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. בין ההרוגים היו לפחות 9 עובדי סיוע של ארגון אזרחי.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-2 ביוני 2015 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-2 ביוני 2015 על הריגתם של 8 בני-אדם בקרבות שהיו בין מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות באזור בלוצ'יסטן.
--
סודאן – דרום-סודאן: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-2 ביוני 2015 שסודאן האסלאמית מחמשת את המורדים הפועלים בדרום-סודאן.  סודאן האסלאמית, כפי שכתבנו במגזין זה, מעוניינת לערער את המצב הביטחוני בדרום-סודאן שקיבלה את עצמאותה בשנת 2011.
--
עזה – טרור: מקורות מקומיים ברצועת-עזה מסרו ב-2 ביוני 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בידי אנשי כוחות-הביטחון של ארגון החמאס בחשד שהוא היה מעורב בסדרת הפיצוצים שהיו לאחרונה באזור הרצועה.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: