Wednesday, June 17, 2015

129 הרוגים בעיראק; 109 טרוריסטים מוסלמים ו-6 שוטרים נהרגו באפגניסטן;  100 הרוגים בסוריה; 9 הרוגים בדרום-סודאן; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 5 הרוגים בקמרון בפיגוע אסלאמי; 3 חיילים נהרגו בסומליה; חייל נהרג בפיליפינים בפיגוע אסלאמי; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, במצרים, בלוב, בסודאן, בניגריה, בסודאן, בסוריה, בעיראק, בסומליה, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 367 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים בסוריה ובלבנון מסרו ב-16 ביוני 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קשים מאוד שהיו בכל חלקי סוריה במהלך היממה האחרונה. קרבות קשים עם נפגעים רבים נרשמו באזור רמת-הגולן הסורי, באזור אל-רקא, באידליב, בדמשק, בחומס, בדרעא ובאזורי הגבול עם טורקיה. גורמים כורדיים מסרו על הצלחותיהם מול ארגון "המדינה האסלאמית". גם ארגון "ג'בהת אל-נוסרה" מסר על הריגתם של חיילים סורים רבים בקרבות שהיו באזור רמת-הגולן. מקורות מקומיים בסוריה (לא רשמיים) ממשיכים לתאר את מצבו הנואש של הצבא הסורי. ארגון חיזבאללה מסר על הריגתו של מפקד בכיר מאוד בארגון "ג'בהת אל-נוסרה" בקרבות שהיו בהרי קלמון. מקורות בלבנון מסרו על הרוגים נוספים מארגון חיזבאללה בקרבות בסוריה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-16 ביוני 2015 על הריגתם של 129 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קשים שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים צבאיים מסרו על קרבות קשים שהיו במהלך היממה האחרונה בעשרות כפרים ועיירות ברחבי צפון עיראק. גורמים רשמיים בעיראק מסרו על חזרתם של תושבים לעיר תכרית לאחר שזו נכבשה בידי כוחות הנאמנים למשטר השיעי של עיראק.
--
אפגניסטן – טרור - טליבאן; מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-16 ביוני 2015 על הריגתם של 109 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה רחת-היקף שנערכה נגד ארגון הטליבאן במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של 6 שוטרים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן שנערכה באזור מחוז קונדוז.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-16 ביוני 2015 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה באזור העיר קראצ'י.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים באפריקה מסרו ב-16 ביוני 2015 על הריגתם של לפחות 5 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון מאלי. מקורות נוספים מסרו על שני כפרים שהותקפו באזור זה במהלך היממה הקודמת.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-16 ביוני 2015 על הריגתו של חייל ועל פציעתם של 10 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום הפיליפינים.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-16 ביוני 2015 על הריגתם של 3 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-16 ביוני 2015 על הריגתם של 9 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר אביי.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: