Sunday, June 28, 2015

250 הרוגים בסוריה; 70 הרוגים בעיראק; 70 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 25 הרוגים נוספים בסומליה; 20 הרוגים בתימן; 20 הרוגים בדרום-סודאן; 12 הרוגים בפיגוע טרור אסלאמי במאלי; 11 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 6 הרוגים בפקיסטן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בניגריה, בסומליה, בסודאן, במאלי, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 483 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים מקומיים בסוריה מסרו ב-27 ביוני 2015 על הריגתם של יותר מ-250 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קשים מאוד שהיו בעיקר בצפון סוריה במהלך היממה האחרונה. גורמים נוספים מסרו על עשרות רבות של גופות פזורות באזור העיר קובאני לאחר שהכוחות הכורדיים הצליחו לסלק לנטרל את אנשי ארגון "המדינה האסלאמית" שביצעו טבח קשה ביממה הקודמת. בין ההרוגים היו אזרחים רבים, טרוריסטים מוסלמים ואנשי כוחות-הביטחון של סוריה. גורמים כורדיים מסרו על עדויות קשות מאוד של הטבח שנעשה באזור העיר קובאני. קרבות קשים עם נפגעים רבים מאוד שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. באזור דרעא נהרגו יותר מ-100 בני-אדם בקרבות קשים מאוד שהיו במהלך היממה האחרונה. דובר ארגון "המדינה האסלאמית" בסוריה מסר על הוצאתם-להורג של עשרות טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה".
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-27 ביוני 2015 על הריגתם של כ-70 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון עיראק. גורמים צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים רבים בעשרות עיירות וכפרים. מקורות לא רשמיים בעיראק מסרו על תסכול הולך וגובר בצבא העיראקי על חוסר-יכולתו לנהל את המלחמה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" ביעילות מרבית בשל כישלון פיקודי של הדרג הבכיר בצבא העיראקי. גורמים נוספים מסרו שארה"ב מבזבזת את כספה על הצבא הלא נכון – רמז לצבא העיראקי. תיאורים מזעזעים על מכירת נשים למטרות מין תמורת קופסת סיגריות בעיר מוסול. גם בסוריה מצב אינו שונה בהרבה. בסוריה, נמסר על ילדות בנות 12 בהריון בשל אונס שהן עברו בעיר אל-רקא הנמצאת בשליטת ארגון "המדינה האסלאמית". כמו כן נמסר מפי דובר ארגון "המדינה האסלאמית" בעיראק על הריגתם של 14 חיילים בפיגוע התאבדות שהתבצע באזור העיר בגדאד.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות לא רשמיים בתימן מסרו ב-27 ביוני 2015 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של הפצצות, פיגועים ובקרבות שהיו בין המיליציות השיעיות לבין המיליציות הסוניות. מרבית ההרוגים היו בקרבות בין המיליציות השונות הפועלות בתימן. מקורות באו"ם מסרו שיותר מ-8 מיליון אזרחים תימנים זקוקים לסיוע דחוף בשל הקרבות של החודשים האחרונים.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים רשמיים במצרים מסרו ב-27 ביוני 2015 על הריגתם של 11 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אנסר בית אל-מקדס" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני. 4 טרוריסטים מוסלמים נוספים נעצרו בידי כוחות-הביטחון של מצרים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-27 ביוני 2015 על הריגתם של 70 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה. מרבית ההרוגים היו בני-משפחותיהם של אנשי טרור מארגון הטליבאן. גם הכוחות האמריקאים משתתפים בטבח המיותר הזה שמגביר את הזעם כלפי הממשלה המקומית וכלפי האמריקאים. מאז 2001 נהרגו באפגניסטן ובפקיסטן יותר מ-150,000 בני-אדם בפעילות צבאית ישירה של ארה"ב, אפגניסטן ופקיסטן. מספר ההרוגים האמיתי הכולל את עיראק יותר מ-1,000,000 נפגעים הכוללים גם נפגעי טרור אסלאמי.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים מקומיים בפקיסטן מסרו ב-27 ביוני 2015 על הריגתם של לפחות 6 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי ובפעילות צבאית יזומה נגד גורמי טרור בפקיסטן.
--
סומליה – טרור: גורמים תקשורתיים סומליה מסרו ב-27 ביוני 2015 על הריגתם של 25 בני-אדם נוספים בהתקפה שהתבצעה של בסיס צבאי של "האיחוד האפריקאי" שנערכה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אך-שבאב. בכך מספר ההרוגים עלה ליותר מ-50 בני-אדם.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-27 ביוני 2015 על הריגתם של 20 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מקומיים שפעלו נגד פועלים העובדים במכרה זהב. כל ההרוגים היו אזרחים.
--
מאלי – טרור: מקורות רשמיים במאלי מסרו ב-27 ביוני 2015 על הריגתם של 12 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה שנערכה בצפון מאלי. בין ההרוגים היו לפחות 9 אזרחים ו-3 חיילים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: