Thursday, June 4, 2015

456 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 33 הרוגים בתימן; 13 הרוגים בדרום-סודאן; 10 הרוגים באפגניסטן; 8 הרוגים בטורקיה; 4 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים במצרים;  141 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים בחודש מאי; 50 טרוריסטים מוסלמים מארגון חיזבאללה נהרגו בסוריה; 2,100 טרוריסטים זרים נהרגו בסוריה בחודש מאי 2015; 2 טילים נורו לעבר ישראל מעזה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, במאלי, בניגריה, במצרים, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 626 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים מקומיים בסוריה מסרו ב-3 ביוני 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים שהיו בעיקר בצפון סוריה. מקורות נוספים מסרו שמרבית הרוגים היו אזרחים וטרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים בלבנון מסרו כי במהלך חודש מאי 2015 נהרגו בסוריה כ-50 טרוריסטים מוסלמים חברי ארגון חיזבאללה. כמו כן נודע כי במהלך חודש מאי האחרון נהרגו בסוריה יותר 2,100 זרים שהשתתפו בקרבות במסגרת ארגון "המדינה האסלאמית".
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-3 ביוני 2015 על הריגתם של 456 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים מאוד ובקרבות קשים שהיו בעיקר בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים צבאיים בעיראק מסרו כי במהלך היממה האחרונה נהרגו כ-300 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצות של הקואליציה האמריקאית שפעלה ליד הגבול עם סוריה. כמו כן נמסר כי בין ההרוגים היו כ-30 אנשי מיליציה שיעית שנפגעו בסדרה של פיגועי התאבדות שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורם צבאי נוסף מסר על קרבות קשים עם נפגעים רבים בעשרות עיירות וכפרים ברחבי עיראק. הצבא הכורדי – הפשמרגה – מאשים את ארגון "המדינה האסלאמית" בשימוש בגז כלורין בקרבות עם לוחמיו בעיראק.
--
תימן – מלחמת אזרחים; מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-3 ביוני 2015 על הריגתם של 13 בני-אדם בהפצצה סעודית שנערכה במחוז סעדה ליד הגבול עם סעודיה. כמו כן נמסר על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים שיעים בהפצצה אווירית שנערכה באזור העיר עדן.
--
מצרים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-3 ביוני 2015 על הריגתם של 141 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני במהלך חודש מאי 2015. כמו כן נמסר מפי מקורות רשמיים של מצרים על הריגתם של 2 שוטרים באזור הפירמידות מירי של טרוריסטים מוסלמים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים (לא רשמיים) באפגניסטן מסרו ב-3 ביוני 2015 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-3 ביוני 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בפיגוע טרור שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון-מערב פקיסטן.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-3 ביוני 2015 על הריגתם של 13 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מקומיים הפועלים באזור העיר רומבק במרכז המדינה.
--
טורקיה – טרור – סוריה: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-3 ביוני 2015 על הריגתם של 8 בני-אדם מירי של חיילים טורקים שפעלו ליד הגבול הסורי. לטענת הצבא הטורקי, השמונה ניסו לחדור לשטח הטורקי שלא כחוק.
--
ישראל – טרור – עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-3 ביוני 2015 על ירי של 2 טילים לעבר ישראל שנורו בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. צה"ל הגיב בהתקפה אווירית של יעדי טרור ברצועת עזה. לא נמסר על נפגעים.
==
ד"ר יוחאי סלע



No comments: