Friday, June 19, 2015

195 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 40 הרוגים בניגריה; 35 הרוגים בתימן; 28 הרוגים בסומליה; 25 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 11 חיילים נהרגו באפגניסטן; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במאלי; טרוריסט מתאבד נהרג בלוב; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסודאן, בניגריה, בתימן, בסומליה, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 420 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-18 ביוני 2015 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 35 בני-אדם במהלך קרבות שהיו באזור העיר דמשק. מרבית ההרוגים נפגעו מירי של פצצות מרגמה ארוכות-טווח הנמצאות בשימוש בידי ארגוני הג'יהאד הפועלים נגד המשטר.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-18 ביוני 2015 על הריגתם של 195 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות קשים מאוד שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי צפון עיראק.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-18 ביוני 2015 על הריגתם 30 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים שהיו במרכז תימן בין טרוריסטים מוסלמים שיעים למיליציות סוניות חמושות הפועלות באזור. כמו כן נמסר על הריגתם של 5 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע באזור העיר צנעא. הערה: האירוע הקטלני (ב-17 ביוני) בו נהרגו 31 בני-אדם נגרם כתוצאה מפיגוע התאבדות ולא בשל התקפה אווירית של סעודיה.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים לוב מסרו ב-18 ביוני 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מתאבד לפני שהוא הצליח לבצע את זממו. הפיגוע היה צריך להתבצע באמצעות מכונית-תופת.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-18 ביוני 2015 על הריגתם של 11 חיילים ושוטרים בשתי התקפות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בפקיסטן מסרו ב-18 ביוני 2015 על הריגתם של 25 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון הטליבאן (רשת חאקאני) בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ווזיריסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-18 ביוני 2015 על הריגתם של 24 בני-אדם כולל חיילים ואזרחים בסדרה של התקפות טרור שהתבצעו במוקדים אחדים במרכז סומליה ובדרומה. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בהיתקלות שהייתה בדרום המדינה.
--
מאלי – טרור: מקורות צבאיים רשמיים במאלי מסרו ב-18 ביוני 2015 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון מאלי.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-18 ביוני 2015 על הריגתם של 40 בני-אדם בהתקפה קטלנית מאוד שנערכה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון ניגריה. עשרות בתים הועלו באש. מאות אזרחים נמלטו מהאזור.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: