Monday, June 15, 2015

100 הרוגים בסוריה; 57 הרוגים בעיראק; 20 הרוגים באפגניסטן; 11 הרוגים בפקיסטן; 11 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקניה; 7 הרוגים בתימן; 4 הרוגים בניגריה; טרוריסט מוסלמי בכיר נהרג בסומליה; טרוריסט מוסלמי בכיר נהרג בלוב בהתקפה אמריקאית;  2,763 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן במהלך השנה האחרונה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בהודו, בסומליה, במצרים, בלבנון, בתימן, בסודאן, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 212 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות כורדיים בסוריה מסרו ב-14 ביוני 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם ביום נוסף של קרבות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 16 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנפגעו בקרבות שהיו באזור העיר ראקה. כמו כן נרשמו הצלחות אחדות לכוחות הכורדיים במעברי הגבול בין סוריה לטורקיה באזור תל-אביאד. מקורות מקומיים מסרו על אלפי פליטים סורים הנמלטים לתחומי טורקיה בשל הקרבות באזור. גורמים נוספים מסרו שהכוחות הכורדיים מנהלים קרבות קשים באזור ראקה. בצפון סוריה נהרגו יותר מ-30 טרוריסטים מוסלמים מארגוני הג'יהאד בקרבות עם כוחות הביטחון של סוריה. הרוגים רבים נוספים היו במחוז אידליב בעקבות הפצצות אוויריות של הצבא הסורי על יעדים אזרחיים.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-14 ביוני 2015 על הריגתם של 57 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים נוספים מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 11 בני-אדם שנפגעו בסדרת פיגועים שהייתה באזור העיר בגדאד.
--
תימן – מלחמת אזרחים; מקורות מקומיים (שיעים) בתימן מסרו ב-14 ביוני 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם בהתקפה של סעודיה שנערכה במחוז סעדה סמוך לגבול עם סעודיה. מקורות נוספים מסרו שההתקפה התבצעה במהלך תחונה מקומית. הכלה נהרגה בהפצצה. מקורות נוספים מסרו שהמיליציות השיעיות כבשו עיירות קטנות ליד הגבול עם סעודיה באזור מחוז אל-ג'וף.
--
לוב – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות ביטחוניים בלוב ובארה"ב מסרו ב-14 ביוני 2015 על חיסולו של טרוריסט מוסלמי בכיר בחיסול ממוקד אמריקאי שנערך בלוב. האיש היה אחראי להריגתם של 38 בני-אדם במהלך ההשתלטות על מתקני הנפט באלג'יריה בשנת 2013.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-14 ביוני 2015 על הריגתם של 20 בני-אדם – כולל אזרחים, פוליטיקאים, שוטרים חיילים וטרוריסטים מוסלמים – בסדרה של פיגועי טרור ובפעולות צבאיות יזומות.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-14 ביוני 2015 על הריגתם של לפחות 11 בני-אדם בסדרה של פיגועים שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. בין ההרוגים היו לפחות 4 טרוריסטים מוסלמים. מקורות צבאיים רשמיים בפקיסטן מסרו על הריגתם של 2,763 טרוריסטים מוסלמים במהלך השנה האחרונה בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור הגבול המשוף עם אפגניסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-14 ביוני 2015 על הריגתו של מפקד בכיר בארגון הטרור האסלאמי "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-14 ביוני 2015 על הריגתם של 3 אזרחים וטרוריסט מוסלמי אחד בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסט מוסלמי מארגון "בוקו חראם".
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-14 ביוני 2015 על הריגתם של 11 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה של קניה שנערכה ליד הגבול עם סומליה.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: