Saturday, June 6, 2015

309 הרוגים בעיראק; 130 הרוגים בסוריה; 58 הרוגים בתימן; 31 הרוגים בניגריה; 22 הרוגים באפגניסטן; 9 הרוגים בפקיסטן; 3 הרוגים במאלי; 2 הרוגים בלוב; הרוג בקשמיר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, במאלי, בתימן, בסומליה, בקניה, בסודאן, בדרום-סודאן (נפגעים רבים מאוד), בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 565 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים;  מקורות תקשורתיים מקומיים בסוריה מסרו ב-5 ביוני 2015 על הריגתם של יותר מ-130 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שהיו ברחבי סוריה. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של עשרות רבות של בני-אדם בהפצצות אוויריות של הצבא הסורי שנערכו בערים המרכזיות. כמו כן נמסר על קרבות עם נפגעים רבים באזור הרי קלמון, בדיר אל-זור, דרעא, דרומית לעיר חסכה, במחוז אידליב ובאזור דמשק וחומס.
--
עיראק – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים עצמאיים עיראק מסרו ב-5 ביוני 2015 על הריגתם של 309 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בעיקר בצפון עיראק בין כוחות הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מרבית הנפגעים היו אזור האוויג'ה, קאים, תכרית ותל-עפאר. ארגון "המדינה האסלאמית" מרחיב את שליטתו באזור הגבול עם ירדן.
--
תימן – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-5 בינוי 2015 על הריגתם של 58 בני-אדם בהפצצות אוויריות קשות של הקואליציה הסעודית הפועלת בתימן נגד המיליציות השיעיות. מרבית ההרוגים היו אזרחים.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-5 ביוני 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם (מהגרים מאריתריאה) ועל חטיפתם של 86 נוספים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-5 ביוני 2015 על הריגתם של 20 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובפעולות צבאיות שהיו במהלך היממה אחרונה ברחבי אפגניסטן. בין ההרוגים היו 6 אזרחים (בפיגוע התאבדות)  ו-16 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-5 ביוני 2015 על הריגתם של 9 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-מערב פקיסטן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-5 ביוני 2015 על הריגתם של 31 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים באזור העיר יולא בצפון-מערב ניגריה.
--
מאלי – טרור: מקורות צבאיים במאלי מסרו ב-5 ביוני 2015 על הריגתם של 3 אזרחים מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון מאלי.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-5 ביוני 2015 על הריגתו של אדם אחד מירי של שוטרים הודים במהלך הפגנה אסלאמית אלימה מאוד שנערכה בחבל קשמיר נגד הנוכחות ההודית באזור.
==
ד"ר יוחאי סלע



No comments: