Wednesday, September 9, 2015

טרור אסלאמי - 344 הרוגים ביממה האחרונה

100 הרוגים בסוריה; 56 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 47 הרוגים בעיראק; 35 מאנשי המחתרת הכורדית נהרגו בהפצצה טורקית; 22 הודים ו-10 אזרחים נהרגו בתימן; 15 הרוגים בלוב; 15 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 14 שוטרים נהרגו בטורקיה; 13 הרוגים בפקיסטן; 13 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 4 כורדים נהרגו באיראן; הצבא הטורקי פלש לצפון-עיראק; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים רבים היו בתימן, בלוב, בסודאן, במאלי, בסומליה, בניגריה, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 344 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-8 בספטמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורם רשמי בסוריה מסר שבין ההרוגים היו לפחות 43 טרוריסטים מוסלמים שנפגעו בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר תדמור. גורמים נוספים בסוריה מסרו על המשך הקרבות באזור אידליב ובעימותים נוספים עם נפגעים בצפון סוריה שהיו במהלך היממה האחרונה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו שארגוני הג'יהאד בסוריה עוקבים אחרי הנעשה בטורקיה לאור המתח הרב של הימים האחרונים עם המיעוט הכורדי.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-8 בספטמבר 2015 על הריגתם של 14 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה. גורמים תקשורתיים אחרים מסרו על 12 שוטרים שנהרגו בפיגוע. גורם צבאי בטורקיה מסר על הריגתם של 35 מאיש המחתרת הכורדית בהפצצה אווירית שנערכה בצפון עיראק. לאורך על הלילה האחרון נמסר על הפצצות אוויריות קשות של הצבא הסורי על יעדים בצפון עיראק. כמו כן נמסר על פגיעה במאות מוסדות כורדיים הנמצאים בטורקיה שנפגעו בידי לאומנים טורקים על רקע האירועים האחרונים. גורמים מקומיים בטורקיה מתארים את המצב כ"ערב מלחמה" באזורים אחדים ברחבי טורקיה. מקורות כורדיים בטורקיה מתארים את המצב הנוכחי כ"מלחמתו הפרטית של ארדואן". גורמים כורדיים נוספים מסרו שהמחתרת הכורדית שחררה 20 חוטפים טורקים שהיו בידי הארגון מאז חודש אוגוסט. בשעות הערב טורקיה הודיעה שכוחות קרקעיים פלשו לצפון-עיראק במטרה לפגוע באנשי המחתרת הכורדית.
--
איראן – כורדים: מקורות תקשורתיים איראן מסרו ב-8 בספטמבר 2015 על הריגתם של 4 מאנשי המחתרת הכורדית הפועלת בצפון-מזרח איראן. חברי המחתרת פועלים במסגרת "מפלגת החיים החופשיים של כורדיסטן" (PJAK).
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-8 בספטמבר 2015 על הריגתם של 47 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק. מקורות נוספים בעיראק מסרו שבמהלך היום היו קרבות עם נפגעים ב-12 יישובים בצפון עיראק. מקורות נוספים בעיראק מסרו על חטיפתו של סגן שר-המשפטים בידי טרוריסטים מוסלמים.
--
תימן - מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים מקומיים בתימן מסרו ב-8 בספטמבר 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בהפצצה אווירית של סעודיה שנערכה באזור העיר צנעא במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של 22 הודים בהפצצה סעודית שנערכה נגד מבריחים העוסקים בסחר במוצרי נפט שנערכה בנמל חודיידה. הקואליציה הסעודית שלחה כ-10,000 חיילים לפעילות מבצעית בתימן.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-8 בספטמבר 2015 על הריגתם של 15 בני-אדם בקרבות שהיו באזור טוברוק בין כוחות-הממשלה המקומית לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית".
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-8 בספטמבר 2015 על הריגתם של 56 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היומיים האחרונים בצפון סיני.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-8 בספטמבר 2015 על הריגתם של 13 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו לאורך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו 3 טרוריסטים מוסלמים ו-5 אנשי מיליציה פרו-ממשלתית חמושה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: קורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-8 בספטמבר 2015 על הריגתם של 13 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יוזמה שנערכה במקביל ב-11 מחוזות במהלך היממה האחרונה.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בסומליה מסרו ב-8 בספטמבר 2015 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יוזמה שנערכה בדרום סומליה.
==

ד"ר יוחאי סלע
==

Made in Israel - Summer 2015
חדשות המזרח התיכון
Tel Aviv - Ramat Aviv, Yehoshua Park

No comments: