Thursday, September 24, 2015

טרור אסלאמי - 327 הרוגים ביממה האחרונה

152 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 25 טרוריסטים מוסלמים וחייל נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 20 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 11 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקמרון; 10 הרוגים בתימן; 7 הרוגים בפקיסטן; חייל נהרג בטורקיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, במאלי, בקשמיר, בסודאן, בסומליה, בתימן, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 327 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים אזרחיים בסוריה מסרו ב-23 בספטמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים באזור דמשק, חאלב, חומס, דרעא, דיר אל-וזור, אידליב וצפון לטקיה.

סוריה - קרבות בזאבדאני - 22 בספטמבר 2015

מקורות כורדיים מסרו שלמרות שהעיירה קובאני שוחררה בינואר 2015 מידי ארגון "המדינה האסלאמית", יותר-מ-70 אחוזים מהבתים נותרו הרוסים. העיירה, עדיין מסוגרת מכל-עבר משום שהמשטר הטורקי מאפשר מעבר פתוח אליה רק פעמיים בשבוע. לעיתים, מתנהלים קרבות בין הכוחות הכורדיים לבן טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים ביישובים הנמצאים בקרבת קובאני. דוברים בסוריה אישרו את הידיעות על הימצאותם של כ-28 מטוסי-קרב רוסיים האמורים להשתתף בהפצצות נגד ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בסוריה. עד כה הגיעו לסוריה יותר מ-1,700 חיילים רוסים.  במוסקבה נחנך מסגד חדש ורחב-ממדים בהשתתפותם של פוטין, אבו-מאזן וארדואן. פוטין רוצה להיות הפרוטקטורט החדש של המוסלמים במזרח-התיכון.
--

אסלאם בגרמניה - הפגנות נגד מרקל וחשש לעתידה של גרמניה

עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-23 בספטמבר 2015 על הריגתם של 152 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה בין הצבא העיראקי לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דובר צבאי עיראקי מסר על קרבות עם נפגעים ב-14 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו על מפקדים בכירים בארגון "המדינה האסלאמית" שנהרגו בהפצצות של הקואליציה האמריקאית הפועלת בעיראק. מקורות כורדיים בעיראק מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" הרג 27 מאנשיו הפצועים בשל חוסר-היכולת להעניק להם טיפול נאות לאור פציעתם הקשה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-23 בספטמבר 2015 על הריגתו של חייל אחד מירי של אנשי המחתרת הכורדית הפועלים במחוז דיארבקיר בדרום-מזרח טורקיה. יותר מ-150 חיילים ושוטרים נהרגו בטורקיה מאז יולי 2015. גורמים ביטחוניים נוספים מסרו על הפצצות אוויריות של טורקיה בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. הצבא הטורקי דיווח שעד כה נהרגו יותר מ-1,200 מאנשי המחתרת הכורדית הפועלים בצפון עיראק בעקבות ההפצצות הללו. מתח רב בטורקיה לקראת הבחירות העתידות להתקיים ב-1 בנובמבר 2015.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים מקומיים בתימן מסרו ב-23 בספטמבר 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בהפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו במהלך היממה האחרונה במערב תימן באזור העיר חאג'ה הנמצאת בקרבת החוף המערבי של תימן. העיר נמצאת בשליטת המיליציות הפרו-השיעיות הפועלות במחוז כולו. דובר מקומי נוסף בתימן מסר על הפצצה סעודית שנערכה על תחנת-הטלוויזיה של המליציות השיעיות הנמצאת בצפון העיר צנעא.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-23 בספטמבר 2015 על הריגתם של 25 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתו של חייל נאט"ו מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שפעלו ליד הבסיס הצבאי האמריקאי "בגראם" הנמצא במזרח אפגניסטן. מאז תחילת 2015 נהרגו באפגניסטן 7 חיילי נאט"ו.
--
פקיסטן – טרור: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-23 בספטמבר 2015 על הריגתם של 6 בני-ערובה שהיו בידי ארגון "הטליבאן הפקיסטני". כמו כן נמסר על הריגתו של אזרח ושל טרוריסט מוסלמי בשתי תקריות טרור נפרדות.
--
סומליה – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-23 בספטמבר 2015 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בסדרה של קרבות שנערכו נגד הארגון הפועל במרכז סומליה במחוז היראן ליד העיר באלדייה – הנמצאת צפונית לעיר מוגדישו. דובר צבאי מסר שהצבא הסומלי - יחד עם חיילי "האיחוד האפריקאי" - פעל בשני כפרים במחוז במהלך היממה האחרונה בהם פעלו אנשי ארגון "אל-שבאב".
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בקמרון מסרו ב-23 בספטמבר 2015 על הריגתם של 11 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בכפר אמצ'דה הנמצא על הגבול המשותף עם ניגריה. הכפר משמש תחנת מעבר לארגון "בוקו חראם" של ציוד צבאי, של לוחמים ושל פעולות טרור המתבצעות בקמרון ובניגריה.
==

ד"ר יוחאי סלע
==

Made in Israel - Summer 2015
חדשות המזרח התיכון
Tel Aviv - Ramat Aviv, Yehoshua Park


No comments: