Saturday, September 5, 2015

טרור אסלאמי - 249 הרוגים ביממה האחרונה

90 הרוגים בסוריה; 55 הרוגים בעיראק; 45 חיילים מאיחוד-האמירויות-הערביות נהרגו בתימן; 20 טרוריסטים נהרגו באפגניסטן; 10 הרוגים בפקיסטן; 8 שוטרים ו-2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בטג'יקיסטן; 5 הרוגים בניגריה; 5 חיילים מבחריין נהרגו בסעודיה; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 2 חברי המחתרת הכורדית, שוטר ואזרח נהרגו בטורקיה; טרוריסט מוסלמי נהרג בסעודיה; חייל נהרג במאלי; גרמניה ושבדיה מסייעות לאפגניסטן לבצע חיסולים-ממוקדים; 2,209 ילדים נהרגו בסוריה מאז תחילת שנת 2015; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במצרים, בלוב, בתימן, בלבנון, בסומליה, בניגריה, בסודאן, במאלי, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 249 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-4 בספטמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות. גורמים תקשורתיים המקורבים למשטר הסורי מסרו שהצבא הסורי הצליח לכבוש עמדות נוספות באזור העיר זבדאני הנמצאת ליד הגבול הלבנוני. גורם רשמי בסוריה מסרו שבקרבות הללו של היממה האחרונה נהרגו עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים מארגוני הג'יהאד הפועלים באזור כולו – בעיקר מארגון ג'בהת אל-נוסרה. בין ההרוגים היו 26 בני-אדם בפיגוע קשה שהיה העיר סווידא בהר-הדרוזים – בין ההרוגים היה שיח' דרוזי המתנגד לאסד. כמו כן נמסר שארגון "המדינה האסלאמית" הרס עוד 3 מקדשים עתיקים בסוריה בעיר תדמור. ארגונים לזכויות אדם מסרו על הריגתם של 2,209 ילדים בסוריה בחודשים ינואר-אוגוסט 2015.  גורמים תקשורתיים באוקראינה מסרו שטרוריסטים מוסלמים מצ'צ'ניה עזבו את ארגון "המדינה האסלאמית" בסוריה והצטרפו לארגון בשם "גדודי שיח' מנסור" שנלחם לצד האוקראינים נגד הסיפוח הרוסי של מזרח-אוקראינה. הארגון נוסד באוקראינה באוקטובר 2014. כמו כן נמסר שבוגרי המלחמה בסוריה ובעיראק הקימו בצפון-הקווקז את "האמירות קווקזית של ארגון המדינה האסלאמית".
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-4 בספטמבר 2015 על הריגתם של 2 מאנשי המחתרת הכורדית וכן על הריגתם של שוטר אחד ואזרח אחד בשלוש תקריות טרור שהיו במהלך היממה האחרונה במזרח טורקיה. טורקיה אשררה מחדש את ההתקפות האוויריות שהיא מבצעת בעיראק ובסוריה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-4 בספטמבר 2015 על הריגתם של 55 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בעיראק מסרו כי במהלך היממה האחרונה נערכו קרבות עם נפגעים ב-8 יישובים ברחבי עיראק. בין ההרוגים היו לפחות 10 אזרחים וקולונל בצבא העיראקי.
--
תימן – איחוד-האמירויות-הערביות: מקורות צבאיים באיחוד-האמירויות-הערביות מסרו ב-4 בספטמבר 2015 על הריגתם של 45 חיילים במהלך פעילותם הצבאית שנערכה בתימן. דובר צבאי מסר שהחיילים נהרגו מירי של טיל סקאד שפגע במצבור תחמושת. גורמים ערביים אחרים מסרו שהחיילים נהרגו כנראה בעקבות התקפה של טרוריסטים מוסלמים שיעים. במהלך המלחמה בתימן נהרגו עד כה 50 חיילים מאיחוד-האמירויות הערביות.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במרצים מסרו ב-4 בספטמבר 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יוזמה שנערכה בצפון סיני נגד חברי ארגון "המדינה האסלאמית" (אנסר בית אל-מקדס).
--
סעודיה – טרור - בחריין: מקורות צבאיים רשמיים בסעודיה מסרו ב-4 בספטמבר 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בעקבות ניסיון לבצע פיגוע במתקן לזיקוק נפט הנמצא במזרח המדינה. כמו כן נמסר מפי מקור צבאי רשמי בחריין על הריגתם של 5 חיילים מבחריין במהלך התקפה שנערכה בגבול תימן-סעודיה. מלך סעודיה נפגש עם אובמה במהלך ביקור רשמי בארה"ב על רקע חתימת הסכם הגרעין עם איראן.
--
אפגניסטן – טרור – גרמניה – שבדיה: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-4 בספטמבר 2015 על הריגתם של 22 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז פקטיקה. מקורות רשמיים באפגניסטן אישרו שגרמניה ושבדיה מסייעות באופן ישיר לצבא האפגאני לבצע חיסולים-ממוקדים למרות שעל-פי החוקה בשתי המדינות הללו, נאסר עליהן לבצע פעולות כאלה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-4 ספטמבר 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי ובפעולות צבאיות יזומות שנערכו נגד טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בפקיסטן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים מקומיים בצפון ניגריה מסרו ב-4 בספטמבר 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון המדינה.
--
מאלי – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים במאלי מסרו ב-4 בספטמבר 2015 על הריגתו של חייל מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון מאלי.
--
טג'יקיסטן – טרור: מקורות רשמיים בטג'יקיסטן מסרו ב-4 בספטמבר 2015 על הריגתם של 8 שוטרים ושל 2 טרוריסטים מוסלמים בהתקפה על שתי תחנות משטרה הנמצאות בעיר הבירה דושנבה.
==
ד"ר יוחאי סלע

==

Made in Israel - Summer 2015
חדשות המזרח התיכון
Tel Aviv - Ramat Aviv, Yehoshua Park


No comments: