Wednesday, September 23, 2015

טרור אסלאמי - 314 הרוגים ביממה האחרונה

110 הרוגים בסוריה; 52 הרוגים בעיראק; 50 הרוגים בתימן; 38 הרוגים בלוב; 26 הרוגים נוספים בניגריה; 15 חיילים נהרגו באפגניסטן; 7 הרוגים בפקיסטן; 7 הרוגים בפיגוע-תופת בסומליה; 5 מאנשי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; טרוריסט מוסלמי נהרג בקשמיר; טרוריסטית מוסלמית נהרגה בחברון; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במאלי, במצרים, בלבנון, בקשמיר, בפיליפינים, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 314 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות אזרחיים בסוריה מסרו ב-22 בספטמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות של הצבא הסורי שנערכו בעיקר בצפון סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות מקומיים בסוריה מסרו כי בין ההרוגים היו לפחות 40 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנפגע במהלך הפצצה אווירית של הצבא הסורי שנערכה באזור העיר חומס. מקורות כורדיים מסרו על 4 הרוגים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באזור העיר קובאני. גורם אזרחי נוסף מסר על עשרות הרוגים נוספים באזור העיר חאלב בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות של הצבא הסורי. 


ארגון המדינה האסלאמית בסוריה הוציא-להורג 9 גברים ונער בגין חשד להומוסקסואליות. מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו שארגון חיזבאללה הודיע למשטר הסורי על הפסקת הלחימה בסוריה לאחר שהעיירה זאבאדאני תיכבש. ארגון "חיזבאללה" איבד כ-1,000 מאנשיו בלחימה בסוריה. גורמים תקשורתיים בטורקיה מסרו שארגון הטרור האסלאמי "אחרר אל-שאם" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה מגביר את אחיזתו במעבר הפתוח היחיד בין טורקיה לסוריה –  מעבר "באב אל-האווה". וכן הארגון, המונה יותר מ-2,000 טרוריסטים מוסלמים, הצליח להרחיב את השפעתו גם באזור העיר חאלב ובמחוז אידליב. מקורות נוספים רמזו בעבר שהארגון זוכה לתמיכה לוגיסטית מטורקיה כבר למעלה משנה.

הפצצות אוויריות בחאלב - 21 בספטמבר 2015
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה – ארה"ב: מקורות תקשורתיים אזרחיים בתימן מסרו ב-22 בספטמבר 2015 על הריגתם של 50 בני-אדם בסדרה של התקפות אוויריות קשות מאוד שנערכו במהלך היממה האחרונה באזור העיר צנעא בידי הקואליציה הסעודית. מקורות רפואיים בתימן מסרו על עשרות רבות של פצועים במהלך היממה האחרונה. דובר מקומי נוסף מסר שמרבית ההרוגים היו אנשי המליציות השיעיות. דובר אחר מסר שמרבית ההרוגים היו אזרחים.  מקורות ביטחוניים בתימן מסרו ב-22 בספטמבר 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן. הנשיא המודח, האדי, חזר לעיר עדן לאחר 6 חודשי גלות בסעודיה. העיר צנעא עדיין נשלטת בידי המיליציות השיעיות – סעודיה מתקשה להגיע להכרעה ברורה בעיר בצנעא.

הפצצות בצנעא - 19 בספטמבר 2015
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-22 בספטמבר 2015 על הריגתם של 52 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות קשים היו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות נוספים מסרו כי בין ההרוגים היו לפחות 12 בני-אדם שנפגעו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באזור העיר בגדאד. דובר צבאי מסר על קרבות עם נפגעים ב-8 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. הצבא העיראקי לא הצליח לנהל קרב אחד ראוי לשמו באזור העיר בייג'י, מוסול ופלוג'ה במהלך החודש האחרון. ברוב המקרים, הצבא העיראקי שולח  יחידות קטנות של המיליציות השיעיות המנהלות קרב מבולבל נגד ארגון "המדינה האסלאמית".
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-22 בספטמבר 2015 על הריגתם של 5 מאנשי המחתרת הכורדית הפועלים בדרום-מזרח טורקיה בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור האקארי. כמו כן נמסר על פציעתם של 13 חיילים טורקים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי אנשי המחתרת הכורדית הפעולים במזרח טורקיה במחוז ואן הגובל עם איראן. 2 שרים כורדים בממשלת המעבר של טורקיה התפטרו מתפקידם. מנהיגים כורדים מזהירים מאיבוד שליטה לעבר מלחמת-אזרחים בשל מדיניותו של ארדואן. מאות מוסדות כורדיים הותקפו מאז תחילת החודש בידי לאומנים טורקים ברחבי המדינה.
משטרת ברלין מבצעת מעצרים נגד ג'יהאדיסטים - 22 בספטמבר 2015
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-22 בספטמבר 2015 על הריגתם של 38 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו בצפון-לוב באזור קופרא בין שני ארגוני טרור ג'יהאדיסטים הפועלים באזור.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-22 בספטמבר 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בכל רחבי פקיסטן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאןמקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-22 בספטמבר 2015 על הריגתם של 15 חיילים אפגאנים בסדרה של התקפות שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן הפועלים בצפון המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-22 בספטמבר 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-22 בספטמבר 2015 על הריגתם של 26 בני-אדם נוספים בפיגוע שהיה יממה קודם לכן באזור העיר מיידוגורי. בכך עלה מספר ההרוגים ל-80 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-22 בספטמבר 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בהיתקלות עם כוחות-הביטחון של הודו הפועלים בחבל קשמיר. ההיתקלות הייתה לפני ימים אחדים שבמהלכה נהרגו 5 טרוריסטים מוסלמים. רק לאחר סריקות נוספות התברר על טרוריסט מוסלמי שישי שנהרג במהלך האירוע.
--
ישראל – טרור – הרשות הפלסטינית: מקורות תקשורתיים בישראל מסרו ב-22 בספטמבר 2015 על הריגתה של טרוריסטית מוסלמית בעקבות ניסיון לבצע פיגוע נגד כוחותינו הפועלים בחברון.
==

ד"ר יוחאי סלע

==
Made in Israel - Summer 2015
חדשות המזרח התיכון
Tel Aviv - Ramat Aviv, Brodezki St

No comments: