Saturday, September 12, 2015

טרור אסלאמי - 301 הרוגים ביממה האחרונה

100 הרוגים בסוריה; 90 הרוגים בעיראק; 58 טרוריסטים מוסלמים נוספים נהרגו במצרים; 25 הרוגים בתימן; 10 הרוגים באפגניסטן; 5 הרוגים בפקיסטן; 3 טרוריסטים ו-3 אזרחים נהרגו בניגריה; 2 הרוגים בדארפור; 2 חיילים ו-2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; הרוג בטורקיה; כוח של כ-10,000 חיילים מהקואליציה הסעודית מוכן לכיבושה של צנעא; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, במאלי, בלבנון, בתימן, בסודאן, בסומליה, בניגריה, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 301 הרוגים ביממה האחרונה;
==
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-11 בספטמבר 2015 על הריגתו של אזרח אחד ועל פציעתם של 3 נוספים בהתקפה של אנשי המחתרת הכורדית שפעלו בדרום-מזרח טורקיה. מקורות כורדיים מדווחים על המצב הקשה השורר בעיירה ציזרה בעקבות המצור שהוטל עליה בידי כוחות-הביטחון של טורקיה. הצבא הטורקי מנע ממנהיגים כורדים להגיע לעיירה כדי לסייע לתושבים הנצורים. כל השירותים הציבוריים – כולל השירות הרפואי – הושבתו בידי כוחות-הביטחון של טורקיה. גורם מקומי בעיירה מסר שגופות של נפטרים מאוחסנות במקררים פרטיים בבתים. אנשי המחתרת הכורדית מנסים לעודד את תושבי העיירה באמצעות ירי באוויר בשעות הערב והלילה.  במהלך הימים האחרונים נערכו יותר מ-450 התקפות של לאומנים טורקים נגד יעדים פוליטיים המזוהים עם המיעוט הכורדי המתגורר בטורקיה.

PKK - Kurdistan Workers' Party
PKK - Kurdistan Workers' Party

--
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-11 בספטמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-100 הרוגים בסדרה של קרבות קשים שהיו במהלך היממה האחרונה. המוקד העיקרי של הקרבות במהלך היום היה הקרב על בסיס צבאי באזור העיר דיר אל-זור שבמהלכו נהרגו יותר מ-50 טרוריסטים מוסלמים וחיילים סורים. גורמים מקומיים נוספים בסוריה מסרו על קרבות עם נפגעים רבים גם במחוז דרעא, במחוז אידליב, ליד הגבול עם לבנון, באזור העיר דמשק, בחומס ובחאלב. מקורות בארה"ב מסרו כי הקואליציה האמריקאית – המורכבת מ-62 מדינות – ביצעה יותר מ-6,000 התקפות אוויריות נגד ארגון המדינה האסלאמית במהלך השנה האחרונה. על-פי הנתונים הללו, ארגון "המדינה האסלאמית" היה צריך להיעלם לפני זמן רב. אלא, כפי שדיווחנו כאן במהלך החודשים האחרונים, לאמריקאים אין מושג במה הם פוגעים בחלק ניכר מההתקפות האוויריות המתבצעות בסוריה ובעיראק. 40,000 פליטים אמורים להיכנס לגרמניה ביומיים הקרובים. כ-25,000 פליטים נוספים ממתינים באי היווני לסבוס.  כ-10,000 פליטים נכנסו למקדוניה ב-12 שעות ביום שישי. 30,000 פליטים נוספים ממשיכים לזרום להונגריה. טורקיה ממשיכה לדחוף את הפליטים לכיוון יוון. חלק מהציבור הגרמני וחלק מהתקשורת הגרמנית מתחילים להתפכח מהמדינות הכושלת של מרקל בנושא הפליטים.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-11 בספטמבר 2015 על הריגתם של 90 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. דובר צבאי בעיראק מסר על קרבות עם נפגעים ב-12 יישובים ברחבי המדינה במהלך היממה האחרונה. קטאר פתחה שגרירות בעיראק לאחר 25 שנה.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים מקומיים בתימן מסרו ב-11 בספטמבר 2015 על הריגתם של 25 בני-אדם ועל פציעתם של עשרות נוספים בהתקפה של רקטות שנרו בידי טרוריסטים מוסלמים שיעים שפעלו במזרח תימן. מקורות באו"ם מסרו על פתיחתו של משא-ומתן לשלום בין הצדדים הלוחמים בתימן בשבוע הבא. מקורות ביטחוניים בסעודיה מסרו על הכנתו של כוח צבאי רגלי ומשוריין של כ-10,000 חיילים המתכוננים לכבוש פיזית את העיר צנעא כולה. בקואליציה הסעודית משתתפים חיילים מסעודיה, מקטאר, ממדינות המפרץ, מסודאן, ממצרים ואולי גם ממרוקו ואלג'יריה.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים רשמיים במצרים מסרו ב-11 בספטמבר 2015 על הריגתם של 58 טרוריסטים מוסלמים נוספים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני נגד טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית". הדובר הוסיף כי בארבעת הימים האחרונים נהרגו 134 טרוריסטים מוסלמים בעקבות המבצע הצבאי הנרחב שנערך בצפון-סיני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-11 בספטמבר 2015 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו במהלך היממה האחרונה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן".
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-11 בספטמבר 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו ברחבי המדינה במהלך היממה האחרונה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-11 בספטמבר 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו נגד רכב של האו"ם שנע באזור חבל דארפור.
--
ניגריה – טרור: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-11 בספטמבר 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים במהלך פעולה צבאית יזומה שנערכה באזור הדלתא של ניז'ר. כמו כן נמסר על תפיסתם של אמצעי-חבלה ונשק בעקבות הפעולה. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 בני-אדם ועל פציעתם של 10 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל במחנה פליטים הנמצא בצפון המדינה.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-11 בספטמבר 2015 על הריגתם של 2 חיילים ושל 2 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות קטלנית שהייתה באזור חבל קשמיר ההודי במהלך היממה האחרונה.
==

ד"ר יוחאי סלע
==

Made in Israel - Summer 2015
חדשות המזרח התיכון
Tel Aviv - Ramat Aviv, Yehoshua Park


No comments: