Sunday, September 27, 2015

טרור אסלאמי - 313 הרוגים ביממה האחרונה

160 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 15 הרוגים בניז'ר בהתקפת טרור אסלאמית; 10 חיילים ו-4 חיילים נהרגו באפגניסטן; 9 טוריסטים מוסלמים ו-2 חיילים נהרגו במצרים; 4 הרוגים בפקיסטן; 4 חיילים נהרגו בדרום-סודאן; 3 הרוגים בתימן; 2 חיילים נהרגו בסעודיה; סוריה תעביר לחיזבאללה 75 טנקים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בקשמיר, במאלי, בתימן, בלוב, בסומליה, בניגריה, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 313 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות תקשורתיים מקומיים בסוריה מסרו ב-26 בספטמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות מקומיים בסוריה מסרו שבסוריה פועלות כ-14 מיליציות חמושות פרו-ממשלתיות המונות יותר מ-90,000 לוחמים. במחוז לטקיה פועלת המיליציה "שומרי החוף" המונה אלפי לוחמים עלווים שתפקידם להגן על האזורים בהם מתגוררים בני-העדה המרוכזים ברצועת-החוף. 

הודעת חיזבאללה על הפסקת-אש ל-6 חודשים

גורמים תקשורתיים במפרץ מסרו כי סוריה תעביר לחיזבאללה 75 טנקים מדגם טי-52 וטי-72. מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו על הקמתה של ברית-אזורית-ביטחונית-חדשה של רוסיה, איראן, סוריה, עיראק וחיזבאללה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים מקומיים בעיראק מסרו ב-26 בספטמבר 2015 של יותר מ-150 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו לאורך היממה האחרונה במוקדים אחדים ברחבי צפון עיראק. דובר צבאי עיראקי מסר כי מרבית ההרוגים היו באזור מחוז אל-אנבר וכירכוך במהלך הפצצות אוויריות קשות של הצבא העיראקי ושל הקואליציה האמריקאית. גורם צבאי נוסף בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-13 יישובים ברחבי עיראק.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-26 בספטמבר 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם בהפצצה אווירית של סעודיה שנערכה באזור העיר תעז - שהיא העיר השלישית בגדולה בתימן. כמו כן נמסר מפי דובר צבאי בסעודיה על הריגתם של קצין וחייל, וכן על פציעתם של 4 חיילים נוספים מירי של טרוריסטים מוסלמים שיעים שפעלו מהגבול המשותף עם תימן.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-26 בספטמבר 2015 על הריגתם של 9 טרוריסטים מוסלמים מתנועת "האחים המוסלמים" במהלך פשיטה שנערכה באזור העיר קהיר. כמו כן נמסר מפי מקור תקשורתי נוסף על הריגתם של 2 חיילים ועל פציעתם של 14 נוספים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון-סיני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-26 בספטמבר 2015 על הריגתם של 10 חיילים בפעילות פנימית שנערכה בידי טרוריסטים מוסלמים שהתחזו לחיילים. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" פעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה אחרונה במחוז מנגנהאר.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-26 בספטמבר 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בעיקר באזור העיר קראצ'י במהלך היממה האחרונה. דובר צבאי בפקיסטן מסרו על פעולות צבאיות נרחבות שנערכו במהלך היממה האחרונה, אולם לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות צבאיים בדרום-סודאן מסרו ב-26 בספטמבר 2015 על הריגתם של 4 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מקומיים הפועלים במרכז המדינה.
--
ניז'ר – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-26 בספטמבר 2015 על הריגתם של 15 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו באזור הגבול המשותף בין ניז'ר לניגריה. מקור ביטחוני מסר שהטרוריסטים חדרו מצפון-ניגריה ליישוב קטן מאוד הנמצא בשטח של ניז'ר באזור הגבול המשותף.
==

ד"ר יוחאי סלע
==

Made in Israel - Summer 2015
חדשות המזרח התיכון
Tel Aviv - Ramat Aviv, Yehoshua Park

No comments: