Sunday, September 20, 2015

טרור אסלאמי - 363 הרוגים ביממה אחרונה

150 הרוגים בסוריה; 68 הרוגים בעיראק; 55 כורדים נהרגו בהפצצות טורקיות בצפון-עיראק; 30 הרוגים בתימן; 15 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 15 הרוגים במאלי; 9 שוטרים ו-4 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 9 הרוגים בקמרון בפיגוע אסלאמי; 7 חיילים נהרגו בסומליה; ילדה נהרגה בפיליפינים בפיגוע טרור אסלאמי; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסודאן, במאלי, בניגריה, בלוב, בתימן, בסומליה, בקשמיר, בתאילנד, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 363 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות אזרחיים בסוריה מסרו ב-19 בספטמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם בסדרה אורכה מאוד של קרבות, ובהפצצות אוויריות ובהוצאות-להורג של חיילים סורים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים מקומיים בסוריה מסרו על עשרות הרוגים נוספים בהפצצות זה היום השלישי על אזור תדמור בידי חיל-האוויר הסורי. גורמים נוספים מסרו על הוצאתם-להורג של 56 חיילים סורים שנתפסו בידי ארגון "המדינה האסלאמית" לאחר כיבוש של בסיס צבאי באזור אידליב. קרבות נוספים עם נפגעים רבים היו באזור חומס, חאלב, דרעא, דיר אל-זור, דמשק, ברוב מחוז אילדיב, בצפון מחוז לטקיה ובצפון-מזרח סוריה. דוברים אזרחיים נוספים מסרו על הריגתם של לפחות 50 בני-אדם בקרבות שהיו בין ארגון "המדינה האסלאמית" לארגוני המורדים באזור העיר מארעה הנמצאת בצפון סוריה בקרבת הגבול עם טורקיה. מקורות בלבנון מסרו על קרבות קשים מאוד בשני כפרים שיעים בסוריה  - אל-פועה וקאפאריה הנמצאים צפונית לעיר אידליב: במשך שעות אחדות הופעלו 8 מכוניות-תופת עם מתאבדים וכן הומטרו של שני הכפרים יותר מ-370 רקטות בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "ג'בהת אל-נוסרה".

קרבות בדמשק - ספטמבר 2015
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים רשמיים בטורקיה מסרו ב-19 בספטמבר 2015 על הריגתם של 55 כורדים בהפצצות של חיל-האוויר הטורקי שהתבצעו במהלך היומיים האחרונים בצפון עיראק. בצבא הטורקי מסרו שכל ההרוגים הם חברי המחרת הכורדית. אולם מקורות מקומיים מסרו כי מרבית הנפגעים היו אזרחים.

עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-19 בספטמבר 2015 על הריגתם של 68 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-8 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מגפת כולרה פרצה מחדש בעיראק ונמסר על מותם של לפחות 4 בני-אדם.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים מקומיים בתימן מסרו ב-19 בספטמבר 2015 על הריגתם של 30 בני-אדם בהפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו במוקמות אחדים רחבי תימן במהלך היממה האחרונה. מקור נוסף מסר שמרבית ההרוגים היו באזור צנעא.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-19 בספטמבר 2015 על הריגתם של 9 שוטרים ו-4 אזרחים בשתי התקפות טרור קטלניות שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן".
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בפקיסטן מסרו ב-19 בספטמבר 2015 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית אווירית יזומה שנערכה במחוז חייבאר במהלך היממה האחרונה. דובר צבאי נוסף מסר כי ההרוגים היו מארגון "הטליבאן הפקיסטני" וכן מארגון "לשקאר אי-אסלאמי" שפועל במחוז טירא.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים לא-רשמיים בסומליה מסרו ב-9 בספטמבר 2015 על הריגתם של לפחות 7 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מארגון "אל-שבאב" שפעלו בדרום סומליה. כמו כן נמסר כי הארגון הצליח לכבוש שני כפרים בדרום סומליה שהיו בידי כוחות-הביטחון של "האיחוד האפריקאי".
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות אזרחיים בקמרון מסרו ב-19 בספטמבר 2015 על הריגתם של 9 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" על מחנה-פליטים ניגרי הנמצא בתחומי קמרון. מקור אזרחי נוסף מסר שהופעל מטען-חבלה וכן נחטפו פליטים אחדים בידי אנשי הארגון.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-19 בספטמבר 2015 על הריגתם של 15 בני-אדם בקרבות בין שתי מליציות אסלאמיות חמושות הפועלות ליד הגבול עם אלג'יריה. כל ההרוגים היו חברי שני ארגוני הטרור הללו הפועלים באזור הגבול.
--
פיליפינים – טרור: מקורות תקשורתיים בפיליפינים מסרו ב-19 בספטמבר 2015 על הריגתה של ילדה בת 11 ועל פציעתם של כ-40 בני-אדם נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באוטובוס אזרחי בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" הפועל בדרום הפיליפינים. ארגון הטרור האסלאמי מזוהה עם ארגון אל-קאעידה ומונה כ-400 טרוריסטים מוסלמים פעילים. המקור העיקר למימון הארגון מגיע באמצעות חטיפתם של אנשים ושחרורם תמורת דמי-כופר.
==

ד"ר יוחאי סלע
==

Made in Israel - Summer 2015
Tel Aviv - Ramat Aviv. Brodezki St

No comments: