Thursday, September 17, 2015

טרור אסלאמי - 383 הרוגים ביממה האחרונה

120 הרוגים בעיראק; 90 הרוגים בסוריה; 70 טרוריסטים מוסלמים ו-4 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 41 טרוריסטים מוסלמים וחייל נהרגו במצרים; 30 הרוגים בתימן; 14 הרוגים בטורקיה; 10 הרוגים בניגריה; 3 הרוגים בפקיסטן; חייל נהרג בקשמיר הפקיסטנית; 360 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים בשמונת הימים האחרונים; מתח רב בבלקן על-רקע משבר הפליטים הנוכחי; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, במאלי, בסודאן, בסומליה, בניגריה, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 383 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-16 בספטמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו באזור דרעא, חומס, דמשק, אילדיב, צפון מחוז לטקיה, בחאלב בצפון-מזרח סוריה באזורים בהם שולטים הלוחמים הכורדים. גורמים אזרחיים בסוריה מסרו על קרבות כבדים מאוד באזור העיר חאלב במהלך היממה האחרונה. ארגון "המדינה האסלאמית" יחד עם ארגוני הג'יהאד הנוספים מצליחים לכבוש אזורים נוספים מידי הצבא הסורי. בסוריה נמסר כי הנשיא אסד "יודע" שמדינות-המערב אינן רוצות להילחם בארגון "המדינה האסלאמית". מקורות ביטחוניים רשמיים באוסטרליה מסרו שכוחותיהם ערכו את ההתקפה האווירית הראשונה על ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בסוריה. בישראל נמסר שראש-הממשלה נתניהו ייפגש בשבוע הבא עם פוטין על-מנת להבהיר את עמדותיה של ישראל בנוגע לסיוע הרוסי לאסד.  המדינות המשתתפות ב"קואליציה האמריקאית" נגד ארגון "המדינה האסלאמית" מתחרות בינן לבין עצמן  כמה מאנשי הארגון "נהרגו" בהתקפות האוויריות שלהן.

ארדואן
ארדואן דוחף את הסורים לעבר אירופה
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-16 בספטמבר 2015 על הריגתם של 9 מאנשי המחתרת הכורדית ושל 5 שוטרים בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות בין הצדדים היו במהלך היממה האחרונה במזרח טורקיה. גורמים מקומיים בעיירה ציזרה מסרו שהתושבים לכודים בין כוחות-הביטחון לבין אנשי המחתרת הכורדית – ה-PKK – הפועלים בעיר. גורמים רשמיים בטורקיה מסרו שהצבא הטורקי ימשיך להפציץ מטרות של הארגון בצפון-עיראק. מקורות תקשורתיים באירופה ציינו שהמשבר הפליטים הנוכחי נגרם גם בעקבות מדיניותה של טורקיה שאינה מפקחת על הפליטים הזורמים מטורקיה ליוון.  מלחמה עלולה לפרוץ בבלקן על רקע המשבר הפליטים הנוכחי.  עימותים אלימים היו לאורך כל היום בהונגריה בין כוחות-הביטחון לבין קבוצות של פליטים המתגודדים ליד הגבול עם סרביה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-16 בספטמבר 2015 על הריגתם של 120 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות קשים היו בעיקר בצפון עיראק. מקורות צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-14 יישובים במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים בעיראק מסרו גם על הריגתם של 11 אזרחים בסדרה של פיגועי טרור שהיו במהלך היום באזור העיר בגדאד.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים מקומיים בתימן מסרו ב-16 בספטמבר 2015 על הריגתם של 30 טרוריסטים מוסלמים שיעים בהתקפה אווירית של סעודיה שנערכה במחוז ד'אמר. גורמים בינלאומיים מסרו על הריגתם של עשרות רבות של אזרחים בימים האחרונים בהפצצות קשות של הקואליציה הסעודית הפועלת בתימן. ראש-ממשלת תימן שהיה גולה בסעודיה חזר לעיר עדן במהלך היום.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-16 בספטמבר 2015 על הריגתם של 41 טרוריסטים מוסלמים נוספים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני במהלך היומיים האחרונים. כמו כן נמסר על הריגתו של חייל מצרי נוסף בפעילות זו. עד כה נהרגו לפחות 55 טרוריסטים מוסלמים ו-2 חיילים. גורמים צבאיים נוספים מסרו על הריגתם של 360 טרוריסטים מוסלמים בשמונת הימים האחרונים בפעילות צבאית יזומה של הצבא המצרי.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-16 בספטמבר 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם בקרבות בין כוחות-הביטחון של פקיסטן לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "טליבאן הפקיסטני".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-16 בספטמבר 2013 על הריגתם של 4 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שפעלו באזור העיר קאבול. גורמים נוספים באפגניסטן מסרו על הצלחותיו הצבאיים של ארגון "הטליבאן" במחוז הלמנד (בדרום אפגניסטן). מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו על הריגתם של 70 טרוריסטים מוסלמים נוספים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה. גורם צבאי נוסף מסר שביומיים האחרונים נהרגו לפחות 145 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן".
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-16 בספטמבר 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בהתקפה של מיליציה אסלאמית חמושה על כפר נוצרי במרכז ניגריה. צרפת וניגריה ישתפו פעולה במלחמה נגד ארגון הטרור האסלאמי "בוקו חראם". כך סוכם בעקבות ביקורו של נשיא ניגריה בצרפת.
--
הודו – קשמיר – פקיסטן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-16 בספטמבר 2015 על הריגתו של חייל פקיסטני מירי של חיילים הודים שפעלו באזור הגבול המשותף בחבל קשמיר. בחודש האחרון נהרגו בחבל קשמיר עשרות בני-אדם בחילופי-אש בין חיילים הודים לחיילים פקיסטנים. למרות המתח הצבאי בין שני הצדדים, ראש-ממשלת הודו מתכנן ביקור רשמי בפקיסטן בשנת 2016.
==

ד"ר יוחאי סלע
==

Made in Israel - Summer 2015
חדשות המזרח התיכון
Tel Aviv - Ramat Aviv, Agnon St.