Wednesday, September 30, 2015

טרור אסלאמי - 326 הרוגים ביממה האחרונה

93 הרוגים בעיראק; 91 הרוגים נוספים בתימן; 90 הרוגים בסוריה; 30 כורדים נהרגו בצפון-עיראק ו-2 שוטרים נהרגו בטורקיה;  16 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסעודיה; אזרח איטלקי נהרג בבנגלדש מירי של טרוריסטים מוסלמים; טרוריסט מוסלמי נהרג במצרים; רקטה נורתה לעבר ישראל מרצועת-עזה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בסודאן, בתימן, בלוב, בניגריה, בקמרון, בקשמיר, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 326 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות תקשורתיים מקומיים בסוריה מסרו ב-29 בספטמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה. מקורות אזרחיים נוספים בסוריה מסרו על קרבות עם נפגעים ברוב הערים המרכזיות של סוריה במהלך היממה האחרונה – בעיקר באזור חומס, חאלב, דרום דמשק, צפון מחוז לטקיה, רקא, דיר אל-זור, דרעא בצפון-מזרח סוריה באזורים בהם שולטים הכוחות הכורדיים. מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו שרוסיה ואיראן חילקו ביניהן את סוריה לשני אזורי-ביטחון עיקריים: הכוחות האיראניים יהיו אחראים מאזור דרעא ועד לעיר דמשק – כולל רמת-הגולן. הכוחות הרוסיים היו אחראים בעיקר על כל מחוז לטקיה – שם מרוכזת העדה העלווית. מקורות תקשורתיים בארה"ב מסרו שממשל אובמה הופתע מהסכם הביטחוני שנחתם בין עיראק, סוריה, איראן ואיראן – הסכם המדבר גם על שיתוף-פעולה מודיעיני.

ארגון הטליבאן משחרר אסירים בקונדוז - 28 בספטמבר 2015
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-29 בספטמבר 2015 על הריגתם של 16 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה ליד הגבול המשותף עם פקיסטן. גורם ממשלתי בכיר מסר שהעיר קונדוז "נפלה לידי האויב". במהלך היממה האחרונה נעשה מאמץ צבאי נרחב על-מנת לכבוש מחדש את העיר קונדוז מידי ארגון הטליבאן שהצליח להשתלט על העיר יממה קודם לכן. גם במהלך היממה האחרונה מסר על עשרות הרוגים בעיר במהלך קרבות בין ארגון הטליבאן לבין אנשי כוחות-הביטחון של אפגניסטן שעדיין פועלים בחלקם ברחבי העיר. דובר צבאי מסר על הפצצות אוויריות של העיר הנעשה בגיבוי צבאי אמריקאי.  דובר אמריקאי מסר על הפצצות אוויריות אמריקאיות שנערכו במהלך היממה האחרונה באזור העיר קונדוז. גם הצבא האפגאני וגם דוברי הטליבאן מסרו דיווחים סותרים על עומק שליטתם בעיר במהלך היממה האחרונה.

צעיר גרמני מתאסלם בלייפציג - 24 בספטמבר 2015
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-29 בספטמבר 2015 על הריגתם של 91 בני-אדם נוספים בהפצצה אווירית שנערכה בדרום-תימן בידי מסוקים סעודים שתקפו במהלך חתונה שנערכה באחד מהיישובים באזור בשם אל-מוחא. עד כה נהרגו באירוע 131 בני-אדם. גורמים נוספים בתימן מסרו שזו הייתה ההתקפה הקטלנית ביותר שבה נפגעו אזרחים מאז חודש מרס 2015. גורמים סעודים הכחישו את מעורבותם באירוע, וטענו שזו פעולה של אחת מהמליציות הפועלות באזור.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-29 בספטמבר 2015 על הריגתם של 93 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות ביטחוניים רשמיים בעיראק מסרו על פיגועי טרור ובקרבות שהיו ב-9 יישובים ברחבי המדינה במהלך היממה האחרונה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-29 בספטמבר 2015 על הריגתם של 2 שוטרים בהיתקלות עם אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום טורקיה. תושבים מקומיים מסרו ששני השוטרים נהרגו מירי שהתבצע בידי 2 מתנקשים שנסעו על אופנוע. מקור רשמי באזור מסר על מבצע צבאי נרחב שיערך באזור במהלך הימים הקרובים נגד אנשי המחתרת הכורדית. נשיא טורקיה, ארדואן, מסר במהלך היום על הריגתם של יותר מ-30 מאנשי המחתרת הכורדית בהפצצות אוויריות של טורקיה שנערכו בצפון-עיראק במהלך היממה הקודמת.  דובר רשמי בטורקיה מסר כי במהלך שלושת החודשים האחרונים נהרגו יותר מ-2,000 מאנשי המחתרת הכורדית בהפצצות אוויריות של טורקיה שנערכו בצפון-עיראק. דוברים כורדים מסרו מספרים נמוכים יותר, וטענו שמרבית ההרוגים היו אזרחים חפים-מפשע.
--
סעודיה – טרור – המדינה-האסלאמית: מקורות רשמיים בסעודיה מסרו ב-29 בספטמבר 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בעקבות פעולה צבאית יזומה שנערכה נגד תא טרור שתכנן פיגועים במדינה.
--
בנגלדש – טרור - המדינה-האסלאמית: דוברי ארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בבנגלדש מסרו ב-29 בספטמבר 2015 על הריגתו של אזרח איטלקי מירי שהתבצע בידי אנשיהם הפועלים באזור עיר הבירה. גורם רשמי בבנגלדש מסר שאכן נודע על הריגתו של האזרח האיטלקי, אך אין להם מידע מי האחראי הישיר לפיגוע הקטלני.
--
מצרים – טרור: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-29 בספטמבר 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי במהלך ניסיון לבצע פיגוע באזור גיזה. 2 שוטרים נפגעו באירוע.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-29 בספטמבר 2015 על ירי של רקטה נורתה לעבר ישראל מרצועת-עזה. בעקבות הירי, כוחותינו תקפו מטרות טרור של החמאס בעזה.
==
ד"ר יוחאי סלע

 ==

Made in Israel - Summer 2015
חדשות המזרח התיכון - ישראל
Tel Aviv - Ramat Aviv, Brodezki

No comments: