Thursday, October 1, 2015

טרור אסלאמי - 355 הרוגים ביממה האחרונה

110 הרוגים בסוריה; 107 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים באפגניסטן; 20 הרוגים בתימן; 13 הרוגים בפקיסטן; 2 חיילים נהרגו בסומליה; 2 חיילים נהרגו בטורקיה; טרוריסט מוסלמי בכיר נהרג בניגריה; מאז חודש יוני 2014 ארגון המדינה-האסלאמית הוציא-להורג 3,221 בני-אדם; רוסיה תקפה לראשונה בסוריה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסומליה, בניגריה, במאלי, בתימן, בסודאן, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 355 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים אזרחים בסוריה מסרו ב-30 בספטמבר 2015 על הריגתם של 110 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות של הצבא הסורי, של רוסיה ושל הקואליציה האמריקאית הפועלת בסוריה. בין ההרוגים היו לפחות 30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנפגעו בהפצצות אוויריות של צרפת שנערכו בסוריה במהלך היממה הקודמת. 

ההתקפה הראשונה של רוסיה בעיר חאלב - 30 בספטמבר 2015

ארגונים סורים לזכויות-אדם מסרו כי מאז יוני 2014, ארגון "המדינה האסלאמית" בסוריה הוציא-להורג 3,221 בני-אדם. 1,879 מהם היו אזרחים. 76 מהם היו נשים. 241 מהם היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "ג'בהת אל-נוסרה" וארגונים נוספים. 930 מהם היו חברי מליציות שיעיות הפועלות באזור דיר אל-זור. 907 מהם היו חיילים וקצינים של הצבא הסורי. 185 מהם הוצאו-להורג בחשד לריגול לטובת גורמים זרים. הפרלמנט הרוסי אישר לפוטין להציב חיילים על אדמת סוריה. במהלך היום, גורמים בסוריה ובסוריה אישרו שמטוסים רוסיים תקפו מטרות באזור הערים חאלב, חומס ובמחוז לטקיה. רוסיה תקפה יעדים שאין להם שום קשר לארגון "המדינה האסלאמית". היעדים שהותקפו היו של ארגון "ג'בהת אל ונוסרה" ושל ארגוני "המורדים" הנתמכים בידי סעודיה וקטאר. עשרות אזרחים חפים-מפשע נהרגו בתקיפות הראשונות של רוסיה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-30 בספטמבר 2015 על הריגתם של 107 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים רשמיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים נוספים בעיראק מסרו על הריגתם של עשרות אזרחים וחיילים בסדרה של פיגועי טרור שהיו במהלך היממה האחרונה בכל רחבי עיראק. דוברים כורדיים בעיראק מסרו שכוחותיהם הצליחו לכבוש כפרים אחדים ליד העיר כירכוך שהיו בידי אנשי ארגון "המדינה האסלאמית".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים (לא רשמיים) מסרו ב-30 בספטמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות שנערכו נגד ארגון הטליבאן הפעול באזור העיר קונדוז. גורמם צבאי נוסף מסר על הריגתו של מפקד בכיר בארגון הטליבאן בעקבות ההפצצות על העיר. למרות ההודעות של ממשלת אפגניסטן, ארגון הטליבאן עדיין שולט על יותר ממחצית מהעיר. על-פי ידיעות המגיעות מאזור העיר קונדוז, טרוריסטים מוסלמים מצ'צ'ניה ומפקיסטן השתתפו במהלך הלחימה על העיר בימים האחרונים. דובר נאט"ו מסר שכוחות מיוחדים של נאט"ו הגיעו לאזור קונדוז כדי לסייע לצבא האפגאני. שוב המודיעין האמריקאי הופתע מההתקפה של ארגון "הטליבאן" באפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-30 בספטמבר 2015 על הריגתם של 13 טרוריסטים מוסלמים, אזרחים, חיילים ושוטרים בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו במהלך היממה האחרונה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-30 בספטמבר 2015 על הריגתם של 2 חיילים מ"האיחוד האפריקאי" בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועל בדרום סומליה. גורמים נוספים מסרו שהחיילים נהרגו מפיצוץ של רימון-יד שהושלך לעברם.
--
טורקיה – כורדים: מקורות רשמיים בטורקיה מסרו ב-30 בספטמבר 2015 על הריגתם של 2 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה. גורם צבאי בכיר בטורקיה מסר כי במהלך היום הופצצו 24 יעדים של המחתרת הכורדית הממוקמים בדרום המדינה.
--
תימן – מלחמת אזרחים: דוברים צבאיים בצנעא (שיעים) מסרו ב-30 בספטמבר 2015 על הריגתם של לפחות 20 חיילים סעודים במהלך התקפה של המיליציות השיעיות הפועלות העיר מאריב הנמצאת מזרחית לעיר צנעא. כמו כן נמסר על הריסתם של 4 כלי-רכב צבאיים של הצבא הסעודי. לאירוע אין אישור ממקור סעודי.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בניגריה מסרו ב-30 בספטמבר 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בכיר בארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה. מקורות נוספים מסרו על מאות חיילים ניגרים המשתתפים במבצע הצבאי הנוכחי. לא נמסר על נפגעים נוספים בהודעה הרשמית של הצבא הניגרי.
==

ד"ר יוחאי סלע
==
Made in Israel - Summer 2015
חדשות המזרח התיכון
Tel Aviv - Center - Bauhaus Building