Tuesday, October 20, 2015

טרור אסלאמי - 378 הרוגים ביממה האחרונה

251 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 18 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 16 הרוגים בפקיסטן;  6 טרוריסטים מוסלמים שיעים נהרגו בתימן; 4 חיילים נהרגו בסומליה; 2 חיילים נהרגו בתאילנד בפיגוע אסלאמי; אישה נהרג בלבנון; כוננות מוגברת בישראל לקראת פיגועי התאבדות של טרוריסטים מוסלמים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסודאן, בסומליה, בניגריה, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 378 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים מקומיים בסוריה מסרו ב-19 באוקטובר 2015 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שהיו לאורך כל היממה האחרונה בעיקר באזור הערים חומס וחאלב. גורמים מקומיים נוספים מסרו על קשיים של הצבא הסורי באזור העיר חאלב למרות הסיוע האווירי של רוסיה. מקורות מקומיים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים גם בדרום בסוריה וגם בצפון-מזרח המדינה. מקורות צבאיים בסוריה מסרו על הצלחות צבאיות רבות באזור חאלב וחומס וכן על הריגתם של מאות טרוריסטים מוסלמים במהלך הימים האחרונים במבצעים המיוחדים של הצבא הסורי שנערכו בשתי הערים האלה. דוברי המורדים בחאלב מסרו שכוחותיהם הצליחו להפיל מזל"ט רוסי.

Air strikes kill 40 IS militants
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-19 באוקטובר 2015 על הריגתם של 251 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים מאוד שהיו במהלך היממה האחרונה בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דוברים צבאיים רשמיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים רחבי המדינה. דובר צבאי נוסף מסר שעיקר המאמץ היה באזור העיר אל-בגדאדי הנמצאת במחוז אל-אנבר. דוברים נוספים בעיראק מסרו על הריגתם של עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים נוספים בקרבות שהיו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה: מקורות צבאיים של ממשלת עדן מסרו ב-19 באוקטובר 2014 על הריגתם של 6 טרוריסטיים מוסלמים שיעים בפעילות אווירית של סעודיה שנערכה בצפון תימן. כמו כן נמסר על הריסתו בהפצצה אווירית של בסיס-טילים ממנו נורו טילים לעבר סעודיה. מקורות אזרחיים נוספים מסרו על הפצצות אוויריות נוספות שהיו במקומות שונים ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה. סודאן שלחה כ-300 חיילים לסייע ל"קואליציה הסעודית" במלחמה בתימן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-19 באוקטובר 2015 על הריגתם של 4 חיילים בפעילות אקראית של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועל בדרום סומליה. דובר צבאי בסומליה מסר שהמבצע הצבאי בדרום המדינה נגד ארגון "אל-שבאב" נמשך, אולם לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים.
--
לבנון – טרור: מקורות רשמיים בלבנון מסרו ב-19 באוקטובר 2015 על הריגתה של אישה בעקבות קרב יריות שפרץ בין שתי מליציות עדתיות הפועלות באזור הבקעה בלבנון.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בתאילנד מסרו ב-19 באוקטובר 2015 על הריגתם של 2 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מאז שנת 2004 נהרגו בדרום תאילנד יותר מ-6,400 בני-אדם ונפצעו יותר מ-11,000 נוספים בפיגועי טרור אסלאמיים ובקרבות בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-19 באוקטובר 2015 על הריגתם של 18 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז הלמנד במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-19 באוקטובר 2015 על הריגתם של 11 אזרחים, 3 טרוריסטים מוסלמים ושל 2 חיילים ביום של פיגועי טרור שהיו בפקיסטן במהלך היממה האחרונה.
==

ד"ר יוחאי סלע

==
Made in Israel - Summer 2015
חדשות המזרח התיכון. צילום: ד"ר יוחאי סלע
 Tel Aviv - Ramat Aviv, Brodezki St

No comments: