Saturday, October 17, 2015

טרור אסלאמי - 274 הרוגים ביממה האחרונה

150 הרוגים בסוריה; 72 הרוגים בעיראק; 18 אזרחים ו-4 טרוריסטיות מוסלמיות מתאבדות נהרגו בניגריה; 12 הרוגים בתימן בפיגוע התאבדות; 5 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בסעודיה בפיגוע טרור; 4 הרוגים בלוב מירי של טיל; 3 ג'יהאדיסטים נהרגו בעזה ובשכם;  טרוריסט מוסלמי שהתחזה לצלם-עיתונות נהרג בחברון; שוטר נהרג בטורקיה;  טורקיה יירטה מל"ט רוסי; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בקשמיר, במאלי, בסודאן, בסומליה, בניגריה, בטורקיה, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 274 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים אזרחיים בסוריה מסרו ב-16 באוקטובר 2015 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות מאוד של רוסיה שנערכו בעיקר באזור העיר חומס. מקורות מקומיים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים רבים בכל אזור מחוז אידליב, בחאלב, באזור דמשק, בדרעא, בדיר אל-זור ובצפון-מזרח סוריה. באזור חאלב נערך מבצע צבאי רחב מאוד של הצבא הסורי בסיוע כוחות איראניים ובסיוע אווירי של רוסיה.
חומס - כך נראית עיר גדולה בסוריה

מקורות נוספים מסרו כי המערכה באזור חאלב תהייה מבחן ליכולת של סוריה, איראן ורוסיה לנהל מבצע צבאי מוצלח נגד המורדים הפועלים בכל רחבי סוריה. כדי לנצח במחוז חאלב, הרוסיים יצטרכו להרוס לחלוטין את כל היישובים הנמצאים בשליטתם של המורדים וארגוני הג'יהאד.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-16 באוקטובר 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי שהתחזה לצלם עיתונות במהלך ניסיון לבצע פיגוע-דקירה נגד כוחותינו שפעלו באזור חברון. כמו כן נמסר מפי מקורות בעזה על הריגתם של 2 ג'יהאדיסטים במהלך ניסיון לחצות את הגבול בין עזה לישראל. עוד נמסר על הריגתו של ג'יהאדיסט נוסף בשכם במהלך ניסיון לפגוע בכוחותינו שפעלו במקום.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-16 באוקטובר 2015 על הריגתם של 72 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור וקרבות קשים היו בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים רשמיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על התקדמות צבאית באזור העיר בייג'י ובאזור רמאדי.
--
תימן – מלחמת-אזרחים - סעודיה: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-16 באוקטובר 2015 על הריגתם של לפחות 12 חיילים ושוטרים בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" שפעלו באזור העיר חודיידה. מקורות אזרחיים מסרו על נפגעים נוספים בהפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו במהלך היממה האחרונה. בסעודיה נהרגו 5 אזרחים מירי של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית".
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-16 באוקטובר 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של טיל שנורה לעבר העיר בנגאזי בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית".
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים מקומיים בפקיסטן מסרו ב-16 באוקטובר 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בכל רחבי פקיסטן. מקורות נוספים (לא צבאיים) מסרו על נפגעים רבים נוספים בהפצצות אוויריות שנערכו באזור ווזיריסטן.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-16 באוקטובר 2015 על הריגתו של שוטר מירי של אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה. טורקיה יירטה מל"ט רוסי שחדר לתחומה. משרד-ההגנה הרוסי טען בתגובה שאף כלי-טייס רוסי לא נפגע במהלך היממה האחרונה בסוריה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-16 באוקטובר 2015 על הריגתם של 18 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו באזור העיר מיידוגורי. יממה קודם לכן נהרגו עשרות בני-אדם בפיגוע דומה שהתבצע במסגד מקומי.
==
ד"ר יוחאי סלע

 ==

Made in Israel - Autumn 2015
חדשות המזרח התיכון. צילום: ד"ר יוחאי סלע
Tel Aviv - Ramat Aviv, Friday morning


No comments: