Monday, October 12, 2015

טרור אסלאמי - 343 הרוגים ביממה האחרונה

130 הרוגים בסוריה; 49 מאנשי המחתרת הכורדית ו-2 חיילים נהרגו בטורקיה; 37 הרוגים בצ'אד בפיגועי-התאבדות; 33 הרוגים נוספים בפיגוע הרצחני שהיה בטורקיה;  25 הרוגים בתימן; 25 הרוגים באפגניסטן; 22 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 16 הרוגים בעיראק; 2 מוסלמיות נהרגו בעזה; טרוריסט מוסלמי נהרג בקשמיר; טרוריסט מוסלמי נהרג במצרים; 128 בני-אדם נהרגו בפיגועי בטורקיה;  פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסומליה, בניגריה, בתימן, בסודאן, במצרים, במאלי, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 343 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות תקשורתיים מקומיים בסוריה מסרו ב-11 באוקטובר 2015 על הריגתם של יותר מ-130 בני-אדם בסדרה אורכה מאוד של התקפות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. דוברים אזרחיים מקומיים בסוריה מסרו כי מרבית הנפגעים במהלך היממה האחרונה היו טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בעיקר בצפון סוריה ובמרכזה. גורמים נוספים בסוריה מסרו שהצבא הסורי, בעזרת סיוע אווירי של רוסיה, הצליח להגיע להישגים ניכרים במחוז אידליב במהלך היממה האחרונה. במסגרת הזו השתתפו גם יחידות של טרוריסטים מוסלמים מארגון "חיזבאללה". עוד נמסר על הישגים צבאיים מקומיים של הצבא סורי גם באזור אל-חמה. דובר צבאי ברוסיה מסר כי במהלך היממה נערכו 64 גיחות-הפצצה אוויריות נגד יעדים שונים ברחבי סוריה.

יום לאחר הפיגוע בו נהרגו 128 בני-אדם באנקרה
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים רשמיים בטורקיה מסרו ב-11 באוקטובר 2015 על הריגתם של 49 מחברי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה ביומיים האחרונים בצפון-עיראק בדרום-מזרח טורקיה. כמו כן נמסר מפי דובר צבאי רשמי על הריגתם של 2 חיילים בפעילות צבאית יזומה נגד המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה. מקורות כורדיים בטורקיה מסרו על הריגתם של 33 בני-אדם נוספים בפיגוע הקטלני שהיה באנקרה ב-9 באוקטובר 2015. – בכך עלה מספר ההרוגים ל-128 בני-אדם.  הפגנות רבות נגד ארדואן היו בכל רחבי טורקיה לאורך כל היממה האחרונה – מאות בני-אדם נפצעו בהפגנות הללו.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-11 באוקטובר 2015 על הריגתם של 16 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-4 יישובים ברחבי המדינה במהלך היממה האחרונה. ככול הידוע, זה מספר ההרוגים הנמוך ביותר שנרשם בעיראק מזה זמן רב.  מקורות צבאיים בעיראק מסרו על תקיפה אווירית שהתבצעה נגד שיירה של מנהיג ארגון "המדינה האסלאמית", אבו בכר אל-בגדאדי, שהיה בדרכו לקראת מפגש עם מפקידים בכירים בארגונו.
--
ישראל – טרור – עזה – יו"ש: מקורות תקשורתיים ברצועת-עזה מסרו ב-11 באוקטובר 2015 על הריגתן של אישה ובתה בעקבות הפצצה אווירית של ישראל שהתבצעה בעקבות ירי של רקטות לעבר ישראל במהלך הלילה הקודם. כמו כן נמסר על ירי של טרוריסטים מוסלמים בעזה לעבר עובדים שתיקנו את גדר-המערכת בגבול עם הרצועה. ביו"ש, טרוריסטית מוסלמית נפצעה במהלך ניסיון לבצע פיגוע-תופת באמצעות בלון-גז. כנופיות ערביות פעלו במוקדי ם שונים ברחבי הארץ במהלך היממה האחרונה. 4 ישראלים נפצעו בפיגוע-דקירה ליד גן-שמואל - הטרוריסט המוסלמי מאום אל-פחם נלכד בידי כוחותינו. רקטה נוספת נורתה במהלך הלילה לעבר ישראל.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים לא רשמיים בתימן מסרו ב-11 באוקטובר 2015 על הריגתם של לפחות 25 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו גם חיילי הקואליציה הסעודית הפועלת בתימן. ארגוני טרור שיעים בתימן העבירו מסר תקיף ליהודי תימן – "התאסלמו – או עזבו את המדינה".
--
מצרים – טרור: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-11 באוקטובר 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מארגון "האחים המוסלמים" בפעולה משטרתית שנערכה באזור הדלתא של מצרים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים מקומיים באפגניסטן (לא רשמיים) מסרו ב-11 באוקטובר 2015 על הריגתם של לפחות 25 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שכללו פיגועי-התאבדות, ירי ומטעני חבלה שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן". בין ההרוגים היו לפחות 15 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן".
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בפקיסטן מסרו ב-11 באוקטובר 2015 על הריגתם של 22 טרוריסטים מוסלמים פעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ווזיריסטן במהלך היממה האחרונה.
--
צ'אד – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בצ'אד מסרו ב-11 באוקטובר 2015 על הריגתם של 37 בני-אדם בסדרה של פיגועי-התאבדות שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות רשמיים בהודו מסרו ב-11 באוקטובר 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בהיתקלות עם כוחות-הביטחון של הודו הפועלים בחבל קשמיר ההודי.
==

ד"ר יוחאי סלע

==
Made in Israel - Summer 2015
חדשות המזרח התיכון. צילום: ד"ר יוחאי סלע
Tel Aviv - Ramat Aviv, Yehoshua Park

No comments: