Friday, October 2, 2015

טרור אסלאמי - 315 הרוגים ביממה האחרונה

181 הרוגים בעיראק; 90 הרוגים בסוריה; 25 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 9 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 2 הרוגים בתימן; 2 חיילים נהרגו בטורקיה; 2 אזרחים ישראלים נרצחו בשומרון; חייל נהרג בסעודיה;  3,842 בני-אדם נהרגו בעיראק בחודש ספטמבר 2015; בחודש ספטמבר 2015 נהרגו בסוריה 4,219 בני-אדם; במערב-אפריקה נהרגו 3,500 בני-אדם בידי בוקו-חראם מתחילת שנת 2015; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתאילנד, במצרים, בטוניסיה, בלבנון, בסומליה, בתימן, בלוב, בסודאן, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 315 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים אזרחיים בסוריה מסרו ב-1 באוקטובר 2015 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם בסדרה של קרבות והפצצות אוויריות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על קרבות עם נפגעים באזור דמשק, חומס, חאלב, דיר אל-זור, דרעא, צפון מחוז לטקיה, באזור אדליב ובצפון-מזרח סוריה באזורים בהם שולטים הכוחות הכורדיים הפועלים נגד ארגון "המדינה האסלאמית". 

דיווח נוסף על ההתקפה הרוסית בסוריה

דוברים מקומיים בסוריה שאינם קשורים למשטר מסרו שהרג האזרחים בהתקפה הרוסית הכניס את התושבים בעיר חאלב להלם גדול. מאות חיילים איראנים הגיעו בימים האחרונים לסוריה לקראת מתקפה מתואמת עם רוסיה באזורים החיוניים לקיומו של המשטר בסוריה בעיקר בצפון המדינה. בסוריה נמסר שיוקם מנגנון תיאום בין ארה"ב לרוסיה בנוגע לפעילות האווירית ההתקפית המתבצעת בסוריה. דובר צבאי רוסי מסר שעד כה הועברו לסוריה 50 מטוסים ומסוקים. בהתקפה השנייה של רוסיה נהרגו 5 אזרחים סורים בג'סר אל-סוג'ור. בחודש ספטמבר 2015 נהרגו בסוריה 4,219 בני-אדם.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-1 באוקטובר 2015 על הריגתם של 181 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו לפחות 16 לוחמים כורדים – מהפשמרגה – שנפגעו במהלך קרבות נגד ארגון "המדינה האסלאמית" שנערכו באזור העיר כירכוך במהלך היממה הקודמת. ראש-ממשלת עיראק מסר שהוא מאוכזב מאוד מההישגים של "הקואליציה האמריקאית" הפועלת בעיראק, וכי הוא ישמח מאוד אם רוסיה תתקוף את ארגון "המדינה האסלאמית" גם בעיראק.  בחודש ספטמבר 2015 נהרגו בעיראק 3,842 בני-אדם.
--
תימן - מלחמת-אזרחים – סעודיה: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-1 באוקטובר 2015 על הריגתם של 2 עובדי "הסהר האדום" בהפצצה אווירית של סעודיה שנערכה באזור העיר צנעא. דוברים נוספים בתימן מסרו על הפצצות רבות שנערכו במהלך היום, אך לא נמסר על מספרם המדויק של הנפגעים. דוברים צבאיים ב"קואליציה הסעודית" מסרו על אזורים נוספים שנכבשו מידי המיליציות השיעיות הפועלות באזור מפרץ-עדן. גם במקרה הזה לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים. מקורות צבאיים בסעודיה מסרו על הריגתו של חייל מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו מהגבול המשותף עם תימן.
--
טורקיה – כורדים: מקורות רשמיים בטורקיה מסרו ב-1 באוקטובר 2015 על הריגתם של 2 חיילים מירי של אנשי המחתרת הכורדית הפועלת במחוז דיארבקיר בדרום-מזרח טורקיה. מאז חודש יולי 2015, נהרגו בטורקיה יותר מ-150 חיילים ושוטרים בפעילות של המחתרת הכורדית הפועלת בעיקר בדרום-מזרח המדינה.
--
מצרים – טרור: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-1 באוקטובר 2015 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר אלכסנדריה נגד תא טרור של תנועת "האחים המוסלמים".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן – המדינה-האסלאמית: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-1 באוקטובר 2015 על הריגתם של 9 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז מנגנהאר. מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו שכוחותיהם הצליחו להשתלט שוב על העיר קונדוז שנכבשה לפני יומיים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן".
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בפקיסטן מסרו ב-1 באוקטובר 2015 על הריגתם של 25 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יוזמה של פקיסטן שנערכה בצפון מחוז ווזיריסטן במהלך היממה האחרונה.
--
מערב-אפריקה – טרור אסלאמי: ארגונים בינלאומיים מסרו ב-1 באוקטובר 2015 על הריגתם של יותר מ-3,500 בני-אדם במערב-אפריקה בידי ארגון "בוקו חראם" מאז תחילת שנת 2015. מאז חודש יוני 2015 נהרגו יותר מ-1,600 בני-אדם בפעולות טרור שהתבצעו בידי ארגון "בוקו חראם".
--
ישראל – טרור – הרשות הפלסטינית: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-1 באוקטובר 2015 על רציחתם של זוג הורים – בעל ואישה – בידי טרוריסטים מוסלמים פעלו באזור אלון המורה שבשומרון. ארבעת ילדיהם שהיו עמם ברכב בזמן הפיגוע הקטלני, לא היו נפגעו. כוחותינו פועלים לאיתור הרוצחים.
==

ד"ר יוחאי סלע

==

Made in Israel - Summer 2015
חדשות המזרח התיכון - צילום ד"ר יוחאי סלע
Tel Aviv - Ramat Aviv, Yehoshua Park


No comments: