Sunday, October 11, 2015

טרור אסלאמי - 496 הרוגים ביממה האחרונה

150 הרוגים בסוריה; 117 הרוגים בעיראק; 100 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 96 בני-אדם נהרגו ו-200 נפצעו בשני פיגועי התאבדות בטורקיה; 12 הרוגים בתימן; 10 הרוגים בפקיסטן; 7 הרוגים במאלי בהתקפה של ארגון אל-קאעידה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בירושלים ו-2 ג'יהאדיסטים נהרגו בעזה; בשבוע האחרון היו 12 פיגועי-דקירה ברחבי ישראל; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, במצרים, בסומליה, בניגריה, בסודאן, בתימן, במאלי, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 496 בני-אדם נהרגו ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות תקשורתיים מקומיים בסוריה מסרו ב-10 באוקטובר 2015 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים אזרחיים מקומיים מסרו שמרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "ג'בהת אל-נוסרה" שנפגעו בהפצצות רוסיות קשות שנערכו באזור העיר חאלב. דובר צבאי ברוסיה מסר כי במהלך שלושת הימים אחרונים נהרגו יותר מ-300 טרוריסטים מוסלמים בהפצצות אוויריות של רוסיה שהתבצעו בסוריה. מקורות אזרחיים בסוריה מסרו שמרבית הנפגעים בהפצצות האוויריות של רוסיה היו אזרחים. האווירה בתקשורת הסורית הממסדית השתנתה לחלוטין מאז שהחלה ההתערבות הרוסית במלחמת-האזרחים בסוריה.

טבח בטורקיה - 95 הרוגים

--
ישראל – טרור: מקורות משטרתיים בישראל מסרו ב-10 באוקטובר 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי במהלך פיגועי דקירה שהתבצע ברחוב הנביאים בירושלים שבמהלכו נפצעו שני בני-אדם. טרוריסט מוסלמי נוסף נהרג מירי של כוחותינו בפיגוע דקירה שהיה באזור שער-שכם בשעות אחרי-הצהרים – בפיגוע הזה נפצעו שלושה שוטרים, אחד מהם נפצע באורח קשה מאוד. 2 ג'יהאדיסטים נהרגו מירי של כוחותינו בעקבות עימותים אלימים שהיו ליד הגבול עם עזה. בשבוע האחרון היו 12 פיגועי דקירה ברחבי-ישראל. מאז תחילת חודש אוקטובר 2015 נהרגו בפיגועי טרור 4 ישראלים12 טרוריסטים מוסלמים וג'יהאדיסטים נהרגו במהלך התקפה נדונה; 9 ג'יהאדיסטים נוספים נהרגו ברצועת-עזה במהלך עימותים עם כוחותינו שפעלו ליד הגבול עם הרצועה. צה"ל תקף מטרות טרור בעזה בעקבות יירוט של רקטות לעבר ישראל.
--
טורקיה – טרור – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-10 באוקטובר 2015 על הריגתם של 95 בני-אדם ועל פציעתם של 200 נוספים בשני פיגועי-התאבדות שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים באזור העיר אנקרה במהלך עצרת שלום של המיעוט הכורדי המתגורר בטורקיה. בתחילה נמסר על פיגוע רב-נפגעים שהתבצע באמצעות מטעני-חבלה. הגופות נותרו בזירת הפיגוע במשך שעות ארוכות. גורמים כורדיים האשימו את ארדואן במסע הסתה שיטתי נגד הכורדים שגרמו גם לפיגוע הנוכחי. המשתתפים בעצרת האשימו את השוטרים בהפקרה ביטחונית ובשיתוף-פעולה עם טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם מפלגתו של ארדואן. מפגינים כורדים קראו לארדואן "רוצח" וכינו את טורקיה "מדינה רוצחת".  מאות מוסדות כורדיים הפועלים בטורקיה הותקפו באלימות במהלך החודש האחרון בידי המון מוסת. כמו כן נמסר על הריגתו של שוטר מירי של אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה שעות אחדות לפני הפיגוע באנקרה. ב-1 בנובמבר 2015 ייערכו בטורקיה בחירות נוספות. כבר לפני יומיים הודיעה המחתרת הכורדית על הפסקת-אש לקראת הבחירות. זה היה אחד מהימים האומללים ביותר של טורקיה בשנים האחרונות - עם הפיגוע הקשה ביותר בהיסטוריה של טורקיה - וכל זה נעשה בהשראתו של ארדואן. ברשתות-החברתיות התפרסמו עשרות סרטוני-זוועה על רגע הפיגוע ולאחריו.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-10 באוקטובר 2015 על הריגתם של 117 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים רשמיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-10 באוקטובר 2015 על הריגתם של 12 בני-אדם בהפצצה אווירית של סעודיה שנערכה בצפון תימן מחוז סעדה לי הגבול המשותף עם סעודיה. מקורות נוספים מסרו שכל ההרוגים היו עובדים זרים מסומליה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-10 באוקטובר 2015 על הריגתם של יותר מ-100 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית אווירית יזומה שנערכה במחוז קנדהר במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים ואזרחיים בפקיסטן מסרו ב-10 באוקטובר 2015 על הריגתם של 5 אזרחים, וכן על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בסדרה של פגועי טרור ובפעולות צבאיות יזומות שנערכו ברחבי פקיסטן במהלך היממה האחרונה.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-10 באוקטובר 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" שפעלו בצפון מאלי בשתי התקפות שנערכו במהלך היממה הקודמת.
==

ד"ר יוחאי סלע
==

חדשות המזרח התיכון. צילום: ד"ר יוחאי סלע
 Tel Aviv - Ramat Aviv, Brodezki St



No comments: