Thursday, October 29, 2015

טרור אסלאמי - 250 הרוגים ביממה האחרונה

105 הרוגים בעיראק; 50 הרוגים בסוריה; 34 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 22 חיילים נהרגו באפגניסטן; 15 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 14 הרוגים בניז'ר בפיגוע אסלאמי; 5 הרוגים בדרום-סודאן; 4 הרוגים בפקיסטן; טרוריסט מוסלמי נהרג בחברון; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בטורקיה, בקשמיר, בלוב, בתימן, בסומליה, בניגריה, בסודאן, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 250 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים מקומיים בסוריה מסרו ב-28 באוקטובר 2015 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו במהלך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים באו"ם מסרו כי במהלך החודש האחרון נעקרו מבתיהם יותר מ-120,000 אזרחים סורים נוספים בשל הפעילות הצבאית הרוסית ברחבי סוריה. איראן מסרה שהיא מוכנה להשתתף בדיונים שיערכו בוינה שיובילו להפסקת הלחימה בסוריה. מאידך, גורמים באופוזיציה הסורית מסרו שהשתתפותה של איראן בשיחות, תגרום להארכתה של מלחמת-האזרחים בסוריה לתקופה ארוכה יותר. על-פי הערכות אחדות כ-200 איראנים נהרגו עד כה בקרבות בסוריה. ארגוני הג'יהאד בסוריה מתכננים פעם נוספת להגביר את פעילותם באזור צפון מחוז לטקיה. גורמים רשמיים בטורקיה מסרו שהצבא הטורקי תקף עמדות של הכוחות הכורדיים הפועלים בסוריה למרות שהם נתמכים בידי ארה"ב.


The Turban and the Swastika, Amin Al-Husseini and the Nazis

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-28 באוקטובר 2015 על הריגתם של 105 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-12 יישובים במהלך היממה האחרונה. בשל החורף המתקרב בעיראק, על ההכנות לקראת מתקפה צבאית רחבת-היקף על העיר מוסול נדחו לפי שעה. ראשי הצבא העיראקי אינם שבעי-רצון משיתוף הפעולה הצבאי עם ארה"ב.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-28 באוקטובר 2015 על הריגתם של 22 חיילים אפגאניים במארב שטמנו להם טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" הפועלים בצפון אפגניסטן. גורם רשמי באפגניסטן מסר שארגון הטליבאן הצליח להשתלט על אזורים רבים בצפון המדינה, ולמעשה הארגון מנהלך את המחוזות האלה ללא שום קשר לשלטון המקומי. למרות רעידת האדמה הקשה שפקדה שת אפגניסטן ופקיסטן, ארגוני הטרור האסלאמיים המשיכו להוציא-לפועל עשרות פיגועים וניסיונות לבצע פיגועים נגד אזרחים ונגד כוחות-הביטחון.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים מקומיים בפקיסטן מסרו ב-28 באוקטובר 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בכל רחבי פקיסטן. מקורות תקשורתיים נוספים מסרו שבין ההרוגים היו 2 שוטרים.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בסומליה מסרו ב-28 באוקטובר 2015 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום המדינה במהלך היממה האחרונה. גורם צבאי נוסף מסר על מבצע צבאי נוסף הנערך באזור נגד ארגון "אל-שבאב".
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-28 באוקטובר 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם במארב שטמנו להם טרוריסטים מקומיים שפעלו באזור העיר הבירה. גורמים רשמיים בדרום-סודאן מסרו על הריגתם של עשרות רבות של בני-אדם במהלך החודש האחרון בקרבות בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מקומיים וארגוני המורדים הפועלים נגד הממשלה המרכזית.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בניגריה מסרו ב-28 באוקטובר 2015 על הריגתם של 34 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" במבצע חילוץ של 338 נשים וילדים שהיו מוחזקים בידי אנשי הארגון הפועל בצפון ניגריה.
--
ניז'ר – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניז'ר מסרו ב-28 באוקטובר 2015 על הריגתם של 14 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שחדרו לניז'ר מהגבול המשותף עם ניגריה. כל ההרוגים היו אזרחים חפים-מפשע.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-28 באוקטובר 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בחברון בעקבות ניסיון לבצע פיגוע-דקירה נגד כוחותינו שפעלו באזור. כמו כן נמסר על פציעה של אישה בפיגוע-דקירה שהתבצע במסעדה הנמצאת באזור גוש-עציון – הטרוריסט המוסלמי נתפס. מאז ה-1 באוקטובר 2015, התבצעו ברחבי ישראל יותר מ-42 פיגועי-דקירה. במהלך התקופה הנדונה נהרגו 36 טרוריסטים מוסלמים. 14 אזרחים ישראלים ותושבים נהרגו בפיגועי טרור אסלאמיים ובאירועים הקשורים לטרור אסלאמי.
==

ד"ר יוחאי סלע

==

Made in Israel - Autumn 2015
חדשות המזרח התיכון. צילום: ד"ר יוחאי סלע
Tel Aviv - Cenetr. Yesterday, after the storm


No comments: