Wednesday, October 7, 2015

טרור אסלאמי - 410 הרוגים ביממה האחרונה

191 הרוגים בעיראק; 150 הרוגים בסוריה; 20 מחיילי הקואליציה הסעודית נהרגו בתימן; 17 טרוריסטים מוסלמים ו-11 חיילים נהרגו בצ'אד; 10 מאנשי המחתרת הכורדית וחייל אחד נהרגו בטורקיה; 10 הרוגים באפגניסטן; 61 הרוגים ברפובליקה של מרכז אפריקה בספטמבר 2015; כנופיות ערביות התפרעו ביפו; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בתימן, במצרים, בקשמיר, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 410 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-6 באוקטובר 2015 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור, בקרבות, בהפצצות אוויריות ובהוצאות-להורג שהיו במהלך היממה האחרונה בכל רחבי סוריה. מקורות נוספים מסרו שבין ההרוגים היו 12 נוצרים שהוצאו-להורג בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בשל סירובם להתאסלם. קרבות נוספים עם נפגעים רבים היו באזור דמשק, בחומס, בחאלב, בדרעא, בדיר אל-זור, בראקה, הצפון אדליב ובאזור מחוז לטקיה.

התקפה על בית-מלון בעדן, תימן - 6 באוקטובר 2015

מקורות נוספים בסוריה מסרו כי בארבעת הימים האחרונים נהרגו יותר מ-250 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו באזור העיר אל-חסכה ודיר אל-זור - כ-50 מההרוגים נפגעו בקרבות עם הכוחות-הכורדיים הפועלים באזור העיר אל-חסכה. כמו כן נמסר שהכוחות הכורדיים הצליחו לכבוש 17 כפרים באזור אל-חסכה. שדה-התעופה הצבאי באזור דיר אל-זור עדיין נמצא בשליטת כוחותיו של אסד. גורמים צבאיים ברוסיה דחו את הטענות שהתפרסמו ביומיים האחרונים בנוגע לכוונותיה של רוסיה לשלוח עשרות-אלפי חיילים רוסים במטרה לסייע קרקעית למשטר העלווי של בשאר אל-אסד.
--
ישראל – טרור: מקורות משטרתיים בישראל מסרו ב-6 באוקטובר 2015 על מאות מאנשי הכנופיות הערביות ביפו שהתפרעו במהלך הלילה האחרון תוך כדי גרימת נזק רב לרכוש ציבורי ופרטי. נמסר על לפחות 5 שוטרים שנפצעו באירוע. מקורות נוספים מסרו כי במהלך השבועות האחרונים התגברה ההסתה נגד ישראל שהופצה בידי גורמים אסלאמיים רדיקליים הפועלים ביפו, באזור הצפון ובירושלים. ברשתות החברתיות התפרסמה קריאה לישראלים להחרים את בעלי-העסקים הערבים ביפו וברחבי ישראל לאור האירועים האחרונים. גם גורמים ליבראליים בישראל קראו לנתק כל מגע עם ערביי-ישראל לאור ההסתה המתמשכת נגד מדינת-ישראל.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-6 באוקטובר 2015 על הריגתם של 10 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה של הצבא הטורקי שנערכו בשני מחוזות הנמצאים בדרום-מזרח טורקיה. כמו כן נמסר מפי דובר רשמי נוסף של הריגתו של חייל אחד מירי של אנשי המחתרת הכורדית הפועלת במחוז גזיאנטפ הנמצא בדרום טורקיה ליד הגבול עם סוריה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-6 באוקטובר 2015 על הריגתם של 191 בני-אדם בסדרה קשה מאוד של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". בין ההרוגים היו לפחות 63 בני-אדם שנפגעו בסדרה של פיגועים שהתבצעו באזור העיר בגדאד ובעירם נוספות. מקורות צבאיים רשמיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-8 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות מקומיים בעיראק מסרו על מאות נשים יזידיות שהתאבדו בשבי של ארגון "המדינה האסלאמית".  דוברים נוספים בעיראק מסרו על הוצאתם-להורג של 70 בני-שבט אבו-נימר בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" משום שקרוביהם משרתים בכוחות-הביטחון של עיראק.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-6 באוקטובר 2015 על הריגתם של 20 מחיילי הקואליציה הסעודית מירי של טיל שנורה לעבר בית-מלון השוכן באזור העיר עדן. מקורות רשמיים בתימן הקשורים לממשלת עדן אישרו כי 55 מאנשיהם נהרגו ב-3 באוקטובר 2015 בקרבות עם המליציות השיעיות הפועלות במחוז מאריב.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-6 באוקטובר 2015 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם בקרבות שהיו באזור העיר קונדוז בין כוחות-הביטחון של אפגניסטן לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן". מקורות צבאיים מסרו שהארגון מנהל קרב עם הצבא האפגאני בסגנון "פגע וברח". דובר צבאי אמריקאי בכיר מסר שסביר להניח שארה"ב תצטרך להגדיל את מספר חייליה באפגניסטן במהלך שנת 2016.
--
צ'אד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בצ'אד מסרו ב-6 באוקטובר 2015 על הריגתם של 11 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שחדרו כנראה מהגבול המשותף עם ניגריה. מקורות צבאיים נוספים מסרו שבהתקפה נהרגו גם 17 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
הרפובליקה של מרכז אפריקה – טרור אתני: מקורות רשמיים ברפובליקה של מרכז אפריקה מסרו ב-6 באוקטובר 2015 על הריגתם של 61 בני-אדם בחודש ספטמבר 2015 בעקבות קרבות ועימותים אלימים בין מוסלמים לנוצרים בעיר הבירה.
==

ד"ר יוחאי סלע

==

Made in Israel - Summer 2015
חדשות המזרח התיכון. צילום: ד"ר יוחאי סלע
Tel Aviv - Ramat Aviv, Brodezki 

No comments: