Friday, October 16, 2015

טרור אסלאמי - 337 הרוגים ביממה האחרונה

143 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 50 הרוגים בפיגוע התאבדות ו-17 הרוגים נוספים נהרגו בקרבות בניגריה; 30 הרוגים באפגניסטן; 17 הרוגים בתימן; 8 הרוגים בפקיסטן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; 3 חיילים צרפתים נפצעו במאלי; 90 אחוזים מההרוגים בחיסולים-ממוקדים אמריקאים היו אזרחים חפים-מפשע; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בקווקז, בקשמיר, בלבנון, במצרים, בתימן, בניגריה, במאלי, בסודאן, בסוריה, בעיראק בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 337 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-15 באוקטובר 2015 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות, בהוצאות-להורג ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה. גורמים אזרחיים בסוריה מסרו על הריגתם של 10 אזרחים בהפצצות אוויריות של רוסיה שנערכו במהלך היממה האחרונה במרכז סוריה. אלפי חיילים איראנים הגיעו בשבועות האחרונים לסוריה לקראת מתקפה קרקעית גדולה שתיערך בסיוע אווירי של רוסיה. מקורות באיראן מסרו כי מאז שנת 2013 נהרגו בסוריה 8 קצינים איראנים בכירים מאוד. מקורות ביטחוניים בארה"ב מסרו כי במהלך היממה הקודמת נערכו 25 תקיפות אוויריות של "הקואליציה האמריקאית" שנערכו בסוריה ובעיראק נגד ארגון "המדינה האסלאמית". 

הכנות של רוסיה ואיראן לקראת מתקפה קרקעית בחאלב

על-פי מסמכים שהודלפו עולה - שגורמים ביטחוניים ארה"ב מסרו (כפי שמסרנו במגזין זה בשנים האחרונות) שכ-90 אחוזים מההרוגים בחיסולים-ממוקדים אמריקאים שהתבצעו באפגניסטן לא היו היעד המקורי של התקיפה. בבדיקה שנערכה על-פני תקופה של 5 חודשים, התברר שרוב ההרוגים למעשה היו אזרחים חפים-מפשע. הבעיה היא, שכל המערכות הביטחוניות בארה"ב ידעו במשך שנים שהם מתבססים על מודיעין לקוי, אך בכל זאת הם המשיכו להתנהל כרגיל בנושא זה. יותר מ- 10,000 בני-אדם נהרגו בחיסולים-ממוקדים אמריקאים חסרי-הבחנה במזרח-התיכון מאז שאובמה החל את כהונתו.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-15 באוקטובר 2015 על הריגתם של 143 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור קשים ובקרבות בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים רבים ב-11 יישובים במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. גורם צבאי נוסף מסר על מבצע צבאי רחב הנערך באזור העיר בייג'י. מקורות נוספים מחוץ לעיראק מסרו על עשרות רבות של טרוריסטים שנהרגו במהלך היממה האחרונה. גורמים אמריקאים מסרו שהצבא העיראקי מוכן לקראת מתקפה על העיר רמאדי.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-15 באוקטובר 2015 על הריגתם של 12 מאנשי מליציה סונית ושל 5 אזרחים בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה אחרונה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-15 באוקטובר 2015 על הריגתם של 30 טרוריסטים מוסלמים, אזרחים וחיילים בסדרה של פיגועי-טרור ובקרבות שהיו בין כוחות-הביטחון של אפגניסטן לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן". אובמה הודיע שחיילים אמריקאים יישארו באפגניסטן עד לסוף שנת 2016.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-15 באוקטובר 2015 על הריגתם של 8 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהיו במהלך היממה אחרונה ברחבי פקיסטן. בין ההרוגים היו לפחות 3 טרוריסטים מוסלמים שנפגעו בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז פשוואר.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-15 באוקטובר 2015 על הריגתם של 17 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון ניגריה. לפחות 10 מההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים שאינם שייכים לארגון "בוקו חראם". בשעות הערב נהרגו יותר מ-50 בני-אדם ונפצעו כ-100 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו במסגד הנמצא בצפון-ניגריה.
--
הודו – קשמיר – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-15 באוקטובר 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם כוחות-הביטחון של הודו הפועלים בחבל קשמיר ההודי.
--
מאלי - צרפת: מקורות צבאיים בצרפת מסרו ב-15 באוקטובר 2015 על פציעתם של 3 חיילים מפיצוץ של מוקש שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון מאלי. מאז שהחלה המעורבות הצרפתית הצבאית במאלי בשנת 2014, נהרגו 8 חיילים צרפתים. צרפת שלחה למאלי כ-1,500 חיילים כדי לסייע לממשלה המקומית במלחמה נגד הטרור האסלאמי של ארגוני הג'יהאד הפועלים בצפון המדינה.
==
ד"ר יוחאי סלע


==

Made in Israel - Summer 2015
חדשות המזרח התיכון. צילום: ד"ר יוחאי סלע
Tel Aviv - Ramat Aviv. Brodezki St


No comments: