Wednesday, October 14, 2015

טרור אסלאמי - 429 הרוגים ביממה האחרונה

186 טרוריסטים מוסלמים ו-10 חיילים נהרגו באפגניסטן; 110 טרוריסטים מוסלמים, חיילים ואזרחים נהרגו בסוריה; 86 טרוריסטים מוסלמים, חיילים ואזרחים נהרגו בעיראק; 30 הרוגים בתימן; 3 ישראלים נהרגו וכ-30 ישראלים נוספים נפצעו ברחבי המדינה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; טרוריסט מוסלמי נהרג בירושלים; ראש-עיר מקומי נהרג מירי של טרוריסטים מוסלמים בפיליפינים; 77 טרוריסטים מוסלמים ו-45 חיילים הודים נהרגו בקשמיר מאז תחילת שנת 2015; הישראלים מנתקים כל מגע עם האוכלוסייה המוסלמית בישראל; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בלוב, בתימן, בניגריה, במצרים, בלבנון, בקשמיר, בקווקז, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 429 הרוגים ביממה האחרונה; 
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות אזרחיים בסוריה מסרו ב-13 באוקטובר 2015 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו ברוב הערים המרכזיות של סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות מוקמיים בסוריה מסרו על קרבות עם נפגעים רבים באזור העיר חומס, באזור צפון לטקיה, באזור דמשק, בחאלב, בדיר אל-זור, בדרעא ובאידליב. כמו כן נמסר על קרבות עם נפגעים ביישובים קטנים הנמצאים בצפון-מזרח טורקיה בין הכוחות-הכורדיים לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". 

סרט קשה לצפיה - קרבות נגד הצבא הסורי - כנראה באזור חאלב

מקורות נוספים בסוריה מסרו כי ירי של 2 רקטות לעבר השגרירות הרוסית בדמשק במהלך הפגנת תמיכה של כ-300 בני-אדם במעורבות הרוסית בסוריה. הירי גרם לפאניקה רבה בקרב המשתתפים בהפגנת-התמיכה – אך לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים באירוע. גורם צבאי רשמי ברוסיה מסר על כוונה להאיץ את ההתקפות האוויריות של רוסיה בסוריה במהלך הימים הקרובים. ארגון הטרור האסלאמי "ג'בהת אל-נוסרה" קרא למוסלמים בקווקז לבצע פיגועים נגד אזרחים ברוסיה. מקורות ביטחוניים בישראל מסרו על ירי של פצצות מרגמה לעבר ישראל ברמת-הגולן. בתגובה לירי, צה"ל תקף שתי מטרות צבאיות של הצבא הסורי.
--
ישראל – טרור: מקורות משטרתיים בישראל מסרו ב-13באוקטובר 2015 על הריגתם של 3 ישראלים ועל פציעתם של 15 ישראלים נוספים מירי של 2 טרוריסטים מוסלמים שפעלו נגד נוסעי אוטובוס אזרחי בירושלים. במקרה הזה, טרוריסט מוסלמי אחד נהרג ושני נתפס בידי כוחותינו שפעלו באזור. בפיגוע דריסה בירושלים נהרג ישראלי אחד ונפצע ישראלי נוסף. במקרה הזה, הטרוריסט נתפס. ברעננה היו שני פיגועי-דקירה שהתבצעו בידי 2 טרוריסטים מוסלמים שפצעו לפחות 5 בני-אדם. במקרה הזה, 2 הטרוריסטים המוסלמים נתפסו בידי אזרחים עד להגעתם של כוחותינו. בתשעת הימים האחרונים היו 20 פיגועי-דקירה ברחבי-ישראל. מאז תחילת חודש אוקטובר 2015 נהרגו 7 ישראלים ונפצעו כ-20 ישראלים באורח קשה מאוד. 16 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בתקופה הנדונה. 11 טרוריסטים מוסלמים ואזרחים נהרגו בעזה בפעילות ישראלית נגד טרוריסטים מוסלמים הפועלים ברצועה. לאור האירועים הללו, הישראלים מתנקים כל מגע עם האוכלוסייה המוסלמית המתגוררת בישראל. אם המוסלמים בישראל רוצים להרוס את חייהם, נוכל לעזור להם בניתוק מגע טוטאלי – טענו ישראלים רבים.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-13 באוקטובר 2015 על הריגתם של 86 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דובר צבאי רשמי בעיראק מסר על קרבות עם נפגעים ב-12 יישובים במהלך היממה האחרונה. במהלך היממה האחרונה היו לפחות 6 פיגועי-התאבדות ברחבי עיראק שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית". דובר צבאי נוסף מסר כי במהלך היממה האחרונה נהרגו 10 חיילים בסדרה של פיגועים שהתבצעו ברחבי עיראק.
--
תימן – מלחמת-אזרחים- סעודיה: מקורות אזרחיים שיעים בתימן מסרו ב-13 באוקטובר 2015 על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של הפצצות אוויריות של הקואליציה הסעודית שנערכו במהלך היממה אחרונה בעיקר באזור מחוז מארב. (למידע הזה אין אישור ממקור רשמי בתימן). דוברים נוספים בתימן מסרו כי נעשה מאמץ סעודי עליון לגבש מחדש את הכוחות הסונים הפועלים באזור לקראת מתקפה קרקעית נגד המיליציות השיעיות הפועלות באזור כולו. גורמים בינלאומיים הטילו ביקורת קשה לעבר סעודיה על הרג חסר-הבחנה של אזרחים בכל רחבי תימן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-13 באוקטובר 2015 על הריגתם של 186 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית רחבת-הקיף שנערכה במהלך היומיים האחרונים במחוז פארה. כמו כן נמסר על הריגתם של 10 חיילים במהלך הפעילות שנערכה נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" הפועל במחוז כולו.
--
פקיסטן – טרור: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-13 באוקטובר 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן הפקיסטני" בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר קראצ'י במהלך היממה האחרונה.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בקשמיר ההודית סמרו ב-13 באוקטובר 2015 על הריגתם של 77 טרוריסטים מוסלמים וכן על הריגתם של 45 חיילים הודים בהתקפות טרור שנערכו באזור חבל קשמיר ההודי מאז תחילת שנת 2015.  במהלך התקופה הנדונה נהרגו עוד עשרות אזרחים בידי טרוריסטים מוסלמים ובידי אנשי כוחות-הביטחון של הודו הפועלים בחבל קשמיר.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בפיליפינים מסרו ב-13 באוקטובר 2015 על הריגתו של ראש-עיר מקומי ועל פציעתם של ארבעה בני-אדם נוספים מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו בדרום הפיליפינים. דובר צבאי רשמי בפיליפינים מסר שהירי התבצע ממארב מתוכנן היטב.
==
ד"ר יוחאי סלע

==

Made in Israel - Autumn 2015
חדשות המזרח התיכון. צילום: ד"ר יוחאי סלע
Tel Aviv - Center, Milano Square