Thursday, October 22, 2015

טרור אסלאמי - 323 הרוגים ביממה האחרונה

120 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 100 הרוגים בסוריה; 35 הרוגים בעיראק; 24 הרוגים תימן מירי של רקטה ובהפצצות אוויריות;  15 טרוריסטים מוסלמים ו-6 חיילים נהרגו באפגניסטן; 9 הרוגים בפקיסטן; 4 חיילים סודאנים נהרגו בדארפור; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באלג'יריה; 2 הרוגים בסומליה; שוטר נהרג בטורקיה; טרוריסט מוסלמי נהרג בקשמיר; הרוג בתאילנד בפיגוע אסלאמי; טרוריסט מוסלמי נהרג בשער בנימין; אזרח ישראלי נהרג בירושלים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במאלי, בלבנון, בפיליפינים, בקשמיר, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 323 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים מקומיים בסוריה מסרו ב-21 באוקטובר 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור ובקרבות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות שונים ברוסיה ובסוריה מסרו על הריגתם של יותר מ-400 בני-אדם בהפצצות הרוסיות שנערכו בסוריה במהלך השבועות האחרונים. הנשיא אסד ערך ביקור ברוסיה – לראשונה מזה 5 שנים אסד הצליח לעזוב את סוריה בחסות הצבא הרוסי. הצבא הסורי עדיין מתקשה לנהל מערכה יעילה באזור צפון-לטיקה, בחאלב ובחומס. הכורדים הכריזו על שלטון עצמאי בצפון-סוריה.


האסלאם הרדיקלי

--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-21 באוקטובר 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מירי של כוחותינו בעקבות פיגוע-דקירה בו נפצעה חיילת באורח-קשה מאוד. טרוריסט מוסלמי שני שהיה שותף לפיגוע, נתפס בידי כוחותינו שפעלו באזור. בירושלים נהרג אזרח מקומי מירי של חיילים כנראה בשל טעות בזיהוי. בחברון התבצע פיגוע-דריסה בו נפצעו חמישה חיילים – אחד מהם באורח קשה. מאז תחילת חודש אוקטובר 2015, היו ברחבי ישראל כ-34 פיגועי-דקירה. במהלך התקופה הנדונה, נהרגו 11 תושבים ישראלים ו-27 טרוריסטים מוסלמים. בעזה נהרגו 14 טרוריסטים מוסלמים וג'יהאדיסטים.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-21 באוקטובר 2015 על הריגתם של 35 בני-אדם בסדרה של קרבות בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון סוריה. מקורות צבאיים רשמיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דובר נוסף מסר על הרוגים נוספים בסדרה של פיגועי-טרור שהתבצעו באזור העיר בגדאד במהלך השעות האחרונות.
--
טורקיה – כורדים: מקורות רשמיים בטורקיה מסרו ב-21 באוקטובר 2015 על הריגתו של שוטר מירי של אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מערב טורקיה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-21 באוקטובר 2015 על הריגתם של 22 בני-אדם ועל פציעתם של 70 נוספים מירי של רקטה שנורתה בידי טרוריסטים מוסלמים שיעים לעבר העיר תעז. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 אזרחים בהפצצות סעודיות שנערכו בצפון תימן במחוז סעדה הנמצא ליד הגבול עם סעודיה. גורמים שיעים בתימן מסרו על הריגתם של חיילים סעודים נוספים בקרבות שהיו באזור הגבול המשותף עם סעודיה.
--
אפגניסטן – טליבאן – טרור: מקורות תקשורתיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-21 באוקטובר 2015 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן ושל 6 חיילים אפגאנים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה. גורמים רשמיים באפגניסטן מסרו כי במהלך ההשתלטות של ארגון "הטליבאן" על העיר קונדוז, נהרגו יותר מ-70 אזרחים.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-21 באוקטובר 2015 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים, 3 אזרחים ו-2 שוטרים בסדרה של פיגועי טרור שהיו במהלך היממה האחרונה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-21 באוקטובר 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם בסדרה נוספת של קרבות בין שתי מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות במרכז סומליה.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים רשמיים באלג'יריה מסרו ב-21 באוקטובר 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה הקודמת.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים רשמיים בהודו מסרו ב-21 באוקטובר 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בהיתקלות עם כוחות-הביטחון של הודו הפועלים באזור חבל קשמיר. 3 חיילים הודים נפצעו באירוע.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בתאילנד מסרו ב-21 באוקטובר 2015 על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של 6 מטענים שהופעלו בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים באפריקה מסרו ב-21 באוקטובר 2015 על הריגתם של לפחות 4 חיילים סודאנים בידי טרוריסטים הפועלים באזור חבל דארפור. לטענת השלטונות המקומיים, נעצרו חשודים אחדים במעשה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בנגריה מסרו ב-21 באוקטובר 2015 על הריגתם של 120 טרוריסטים מוסלמים נוספים במבצע צבאי שנרחב שנערך במהלך היומיים האחרונים בצפון ניגריה. במסגרת המבצע חולצו לפחות 45 ילדים ונשים שנחטפו בידי אנשי הארגון. ביומיים האחרונים נהרגו לפחות 150 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה.
==

ד"ר יוחאי סלע

==

Made in Israel - Summer 2015
חדשות המזרח התיכון. צילום: ד"ר יוחאי סלע
Tel Aviv - Ramat Aviv, Yehoshua Park

No comments: