Sunday, October 4, 2015

טרור אסלאמי - 305 הרוגים ביממה האחרונה

100 הרוגים בסוריה; 55 הרוגים בתימן; 52 הרוגים בדרום-סודאן; 36 הרוגים בעיראק; 18 הרוגים בניגריה בפיגוע אסלאמי; 16 אנשי סיוע ו-15 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 5 הרוגים בפקיסטן; 2 ישראלים נרצחו ו-2 טרוריסטים חוסלו בירושלים; 2 חיילים נהרגו בניז'ר בפיגוע אסלאמי; 2 הרוגים באוסטרליה בפיגוע טרור אסלאמי; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בלבנון, בניגריה, במאלי, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 305 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-3 באוקטובר 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו לאורך כל היממה האחרונה בערים המרכזיות של סוריה. דוברים צבאיים ברוסיה מסרו כי במהלך היום הופצצו מטרות של ארגון "המדינה האסלאמית", וזאת לאחר הביקורת הבינלאומית בנוגע לפעילות האווירית של רוסיה נגד הארגונים הנלחמים במשטרו של אסד.

ההתקפה האמריקאית על המרכז הרפואי בקונדוז, אפגניסטן
מקורות אזרחיים בסוריה מסרו על קרבות עם נפגעים רבים בחאלב, בחומס, בצפון לטקיה, באזור העיר אידליב ובצפון-מזרח סוריה באזורים בהם שולטים הכוחות הכורדיים הפועלים נגד ארגון "המדינה האסלאמית". ארדואן ייפגש עם פוטין על רקע המעורבות הרוסית בסוריה ולאור ההפצצות הנערכות על ארגוני המורדים הנתמכים בידי טורקיה. בצפון-הקווקז התפרסו קריאות פומביות לצעירים להתגייס לארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בסוריה ובמקומות נוספים – כולל לאזור הקווקז.
--
ישראל – טרור: מקורות משטרתיים בישראל מסרו ב-3 באוקטובר 2015 על הריגתם של 2 ישראלים מדקירות סכין וירי שהתבצעו בידי טרוריסט מוסלמי שפעל בירושלים. הטרוריסט חוסל מירי של כוחותינו שהיו באזור האירוע. כמו כן נמסר על הריגתו של טרוריסט מוסלמי נוסף מירי של כוחותינו בעקבות פיגוע דקירה נוסף שהתבצע בירושלים שעות אחדות לאחר האירוע הראשון. מקורות רפואיים בירושלים מסרו על 3 פצועים נוספים בשני האירועים הקטלניים - בהם תינוק בן שנה. ההשראה לטרור הנוכחי מגיעה ישר מהמוקטעה של רמאללה – השורש לטרור האסלאמי בישראל נמצא שם.
--
אוסטרליה – טרור אסלאמי: מקורות משטרתיים רשמיים באוסטרליה מסרו ב-3 באוקטובר 2015 על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסט מוסלמי בן 15. הטרוריסט נהרג מירי של שוטרים אחרים שנכחו בזמן האירוע שהתרחש בתחנת-משטרה באזור העיר סידני. דובר משטרה בכיר מסר שהטרוריסט נולד באיראן למשפחה ממוצא עיראקי-כורדי. דוברים נוספים מסרו שהצעיר קיבל השראה מהרשתות החברתיות התומכות בארגון "המדינה האסלאמית".
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-3 באוקטובר 2015 על הריגתם של לפחות 36 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי עיראק במהל היממה האחרונה. דוברים נוספים ומקורות רופאיים בעיראק מסרו על עשרות נפגעים בסדרה של פיגועי טרור שהיו במהלך היממה האחרונה ביישובים הנמצאים מערבית לעיר בגדאד.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים שיעים בעיר צנעא מסרו ב-3 באוקטובר 2015 על הריגתם של לפחות 55 חברי מיליציות סוניות - הפועלות במסגרת הקואליציה הסעודית – במהלך קרבות שנערכו במחוז מאריב במהלך היממה הקודמת. הדוברים מסרו כי במהלך הפעולה הושמדו כלי-רכב צבאיים של הצבא הסעודי הפועל באזור.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-3 באוקטובר 2015 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר קונדוז. כמו כן נמסר על הריגתם של 11 אנשי סיוע רפואי שעבדו במסגרת הארגון "רופאים ללא גבולות" הפועל באזור העיר קונדוז בהפצצה אמריקאית. עוד נמסר על עשרות נעדרים באירוע. מקורות מקומיים בקונדוז מסרו שארגון הטליבאן עדיין שולט על כ-50 אחוזים מהעיר. מקורות אזרחיים נוספים מסרו על אונס המוני ורצח של בכירים המתבצעים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שהשתלטו על העיר קונדוז.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-3 באוקטובר 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בכל רחבי פקיסטן.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-3 באוקטובר 2015 על הריגתם של 55 טרוריסטים מקומיים ושל חיילי הממשלה במהלך הימים האחרונים עם חידוש הקרבות בין כוחות-הממשלה לבין המורדים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-3 באוקטובר 2015 על הריגתם של 18 בני-אדם ועל פציעתם של יותר מ-60 נוספים בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו באזור עיר הבירה, אבוג'ה.
--
ניז'ר – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בניז'ר מסרו ב-3 באוקטובר 2015 על הריגתם של 2 חיילים בהתקפה שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו מאזור המשותף עם ניגריה.
==

ד"ר יוחאי סלע
==

Made in Israel - Summer 2015
חדשות המזרח התיכון. צילום: ד"ר יוחאי סלע
Tel Aviv - Ramat Aviv, Einstein St


No comments: