Friday, October 9, 2015

טרור אסלאמי - 315 הרוגים ביממה האחרונה

130 הרוגים בסוריה; 86 הרוגים בעיראק; 49 טרוריסטים מוסלמים נוספים נהרגו בניגריה; 30 הרוגים בתימן; 13 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בתל-אביב ובירושלים; הרוג במאלי; טרוריסט מוסלמי מבוקש נהרג באלג'יריה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בלוב, בסודאן, בניגריה, בסומליה, בטוניסיה, במצרים, בטורקיה, בלבנון, במאלי, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 315 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות תקשורתיים מקומיים בסוריה מסרו ב-8 באוקטובר 2015 על הריגתם של יותר מ-130 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות שנערכו לאורך כל היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות אזרחיים בסוריה מסרו שמרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. כמו כן נמסר מפי דובר צבאי סורי על כ-1,000 טרוריסטים מוסלמים שהסגירו את עצמם לידי כוחות-הביטחון במהלך היממה האחרונה באזור העיר דרעא, וזאת בעקבות קריאה של בשאר אל-אסד. מרביתם של אלה שהסגירו את עצמם היו חיילים שערקו מהצבא הסורי מאז שהחלה מלחמת האזרחים בחודש מרס 2011.

קרבות בין הכוחות הכורדיים לבין ארגון "המדינה האסלאמית" בצפון סוריה

--
ישראל – טרור: מקורות משטרתיים בישראל מסרו ב-8 באוקטובר 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בעקבות פיגוע דקירה שהתבצע באזור הקריה בתל-אביב. 4 ישראלים נפצעו בפיגוע. הטרוריסט נוטרל בידי כוחות-הביטחון ששהו במקום. מוקדם יותר, אזרח ישראלי נפצע בפיגוע דקירה בירושלים.  הטרוריסט המוסלמי נתפס בידי כוחותינו שפעלו במקום. עוד נמסר על פיגוע דקירה נוסף בו נפצע אזרח ישראלי בקרית-ארבע באורח קשה.  פיגוע דקירה היה גם בעפולה בשעות הערב – הטרוריסט המוסלמי נוטרל בידי שוטרים שהיו במקום. במהלך פשיטה על ביתו של טרוריסט מוסלמי המתגורר בשכונת שועפט בירושלים, נהרג אחד מהטרוריסטים שהשתתפו בתקיפת כוחותינו שפעלו במקום. מאז ה-12 ביוני 2014, (ביום בו נרצחו שלושת הנערים שנחטפו בגוש-עציון) נהרגו יותר מ-100 ישראלים – כולל חיילים, שוטרים ואזרחים בפיגועי טרור ברחבי ישראל, כולל במבצע "צוק איתן".
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-8 באוקטובר 2015 על הריגתם של 86 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שבין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-9 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים מקומיים בתימן מסרו ב-8 באוקטובר 2015 על הריגתם של לפחות 30 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות של סעודיה שנערכה במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו 15 בני-אדם שנפגעו במהלך הפצצה שנערכה באקראי על אורחים שהגיעו לחתונה מקומית.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בניגריה מסרו ב-8 באוקטובר 2015 על הריגתם של 49 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון הפועל בצפון ניגריה. דוברים צבאיים נוספים בניגריה מסרו כי במהלך היומיים האחרונים נהרגו יותר מ-100 טרוריסטים מוסלמים חברי ארגון הטרור האסלאמי "בוקו חראם". כמו כן נמסר כי בעקבות הפעילות הצבאית היוזמה, נהרגו 7 חיילים ניגרים (ראו דו"ח קודם).
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-8 באוקטובר 2015 על הריגתו של אדם אחד בקרבות בין שי מליציות אסלאמיות חמושות הפועלות בצפון מאלי.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים רשמיים באלג'יריה מסרו ב-8 באוקטובר 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מבוקש מאז שנת 1995 בפעילות צבאית יוזמה שנערכה ליד הגבול עם טוניסיה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בפקיסטן מסרו ב-8 באוקטובר 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה ביממה האחרונה באזור מחוז קוויטה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-8 באוקטובר 2015 על הריגתם של 13 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בקרבות שהיו באזור מחוז מיידאן-ווארדאק במהלך היממה האחרונה.
==

ד"ר יוחאי סלע

==

Made in Israel - Summer 2015
חדשות המזרח התיכון. צילום: ד"ר יוחאי סלע
 Tel Aviv - Ramat Aviv, Brodezki 

No comments: