Tuesday, October 6, 2015

טרור אסלאמי - 360 הרוגים ביממה האחרונה

150 הרוגים באפגניסטן; 110 הרוגים בסוריה; 72 הרוגים בעיראק; 15 כורדים נהרגו בדרום-עיראק בהפצצות של טורקיה; 4 חיילים הודים ו-3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; 2 חברי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה; קצין-מודיעין ואזרח נהרגו בתאילנד בפיגוע אסלאמי; ג'יהאדיסט בן 13 נהרג בבית-לחם;  מנהיג מיליציה פרו-ממשלתית נהרג בפקיסטן; יותר מ-6,400 בני-אדם נהרגו בדרום-תאילנד בפיגועי טרור מאז שנת 2004; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בדרום-סודאן, בניגריה; במצרים, בלבנון, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 360 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות תקשורתיים מקומיים בסוריה מסרו ב-5 באוקטובר 2015 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם בסדרה של קרבות, הפצצות אוויריות בהוצאות-להורג של אזרחים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". כמו כן נמסר כי במהלך היממה האחרונה נרשמו קרבות עם נפגעים ברוב הערים המרכזיות של סוריה כולל באזורים בהם שולטים הכוחות הכורדיים הפועלים נגד ארגון "המדינה האסלאמית".

חיילים טורקים גוררים את גופתו של אזרח כורדי כאקט של השפלה
אוקטובר 2015

דובר צבאי רשמי ברוסיה מסר כי במהלך היממה האחרונה הותקפו 10 מטרות של ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות מקומיים בסוריה מסרו שהדיווחים של רוסיה שקריים וכי מרבית המטרות שנפגעו הן של המורדים באזור העיר אל-חאמה ואידליב. הפעילות של רוסיה דוחפת את המורדים לזרועותיו של ארגון "המדינה האסלאמית". טורקיה טענה שמטוס רוסי נכנס לתחום-האווירי שלה במהלך תקיפה אווירית שנערכה בצפון סוריה. גורמי הערכה רשמיים בגרמניה מסרו שגרמניה תקלוט 1.5 מיליון פליטים ומהגרים עד סוף שנת 2015. בכל יום מגיעים לגרמניה כ-10,000 פליטים חדשים.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-5 באוקטובר 2015 על הריגתם של 72 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקור צבאי רשמי מסרו כי במהלך היממה האחרונה נרשמו קרבות עם נפגעים ב-4 יישובים ברחבי עיראק. עשרות הרוגים נוספים היו בסדרה של פיגועים קטלניים בדרום-עיראק.
--
טורקיה – כורדים: מקורות מקומיים באוטונומיה הכורדית בעיראק מסרו ב-5 באוקטובר 2015 על הריגתם של 15 בני-אדם בהתקפה אווירית של טורקיה שנערכה בצפון עיראק במהלך היממה הקודמת. כמו כן נמסר מפי מקור צבאי טורקי על הריגתם של 2 חברי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה במחוז דיארבקיר.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים לא רשמיים באפגניסטן מסרו ב-5 באוקטובר 2015 על הריגתם של כ-150 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בקרבות שנערכו באזור העיר קונדוז. גורם צבאי נוסף מסר שלא היו נפגעים רבים לכוחות האפגאניים הפועלים בעיר. באידך, נמסר מפי תושבים מקומיים על טבח שנעשה בידי ארגון "הטליבאן" שפעל בעיר וכן על גופות ממולכדות הוטמנו בבתים רבים ברחבי העיר. ידיעות קודמות מסרו גם על אונס המוני שנעשה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שכבשו את העיר לפני ימים אחדים. דובר מארגון הטליבאן מסר ש"כוחותיהם ניהלו נסיגה אסטרטגית מהעיר", דהיינו נסיגה תוך כדי גרימת הרס רב ולנפגעים רבים ככול האפשר.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-5 באוקטובר 2015 על הריגתו של מנהיג מיליציה פרו-ממשלתית הפועלת בצפון-מערב פקיסטן מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון הטליבאן הפקיסטני.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים רשמיים בהודו מסרו ב-5 באוקטובר 2015 על הריגתם של 4 חיילים הודים ועל 3 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות קטלנית שהייתה במהלך היממה האחרונה באזור חבל קשמיר ההודי.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בתאילנד מסרו ב-5 באוקטובר 2015 על הריגתם של קצין מודיעין בכיר ושל אזרח אחד בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום-תאילנד. מאז שנת 2004 נהרגו בדרום-תאילנד יותר מ-6,400 בני-אדם בפעולות טרור ובקרבות בין כוחות-ביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים באזור.
--
הרשות הפלסטינית – טרור: מקורות תקשורתיים ברשות הפלסטינית מסרו ב-5 באוקטובר 2015 על הריגתו של ג'יהאדיסט בן 13 במהלך עימותים אלימים בין חיילי צה"ל לבין כנופיות ערביות שפעלו באזור העיר בית-לחם. נתפסו הטרוריסטים מוסלמים שרצחו את נעמה ואיתם הנקין ב-1 באוקטובר 2015.
==

ד"ר יוחאי סלע

Made in Israel - Summer 2015
חדשות המזרח-התיכון. צילום: ד"ר יוחאי סלע
Tel Aviv - Ramat Aviv, Yehoshua Park


No comments: