Monday, October 19, 2015

טרור אסלאמי - 318 הרוגים ביממה האחרונה

110 הרוגים בסוריה; 75 הרוגים בעיראק; 42 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 30 הרוגים בתימן; 20 מאנשי המחתרת הכורדית ו-6 חיילים נהרגו בטורקיה; 13 הרוגים בניגריה בפיגוע התאבדות; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 9 הרוגים בקמרון בפיגוע אסלאמי; חייל צה"ל, אזרח-זר, וטרוריסט מוסלמי נהרגו בפיגוע בבאר-שבע; גוברת הדרישה הציבורית להפסיק את עובדתם של מוסלמים ברחבי ישראל; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בסומליה, בתימן, בסודאן, בניגריה, במאלי, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 318 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים מקומיים בסוריה מסרו ב-18 באוקטובר 2015 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים אזרחיים נוספים מסרו על הריגתם של 48 בני-אדם – כולם בני-משפחה אחת – בהפצצה אווירית של רוסיה שנערכה באזור העיר חומס. בחאלב נהרגו יותר מ-60 בני-אדם בקרבות קשים מאוד שהיו בין הצבא הסורי לבין המורדים וארגוני הג'יהאד. מקורות אזרחים בסוריה מסרו על קרבות נוספים עם נפגעים רבים באזורים נוספים ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה.

הפצצות אוויריות של רוסיה בחומס
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-18 באוקטובר 2015 על הריגתו חייל צה"ל ועל פציעתם של 11 נוספים בפיגוע-ירי ודקירה שהתבצע בתחנה-המרכזית בבאר-שבע בידי טרוריסט מוסלמי. כוחותינו שהיו באזור התחנה הרגו את הטרוריסט המוסלמי. אזרח-זר שהיה במקום נורה בטעות בידי מאבטחים ששהו במקום. מאז ה-1 באוקטובר 2015 נהרגו 9 ישראלים (כולל אזרח זר) ונפצעו כ-24 באורח קשה מאוד. במהלך התקופה הנדונה נהרגו 24 טרוריסטים מוסלמים ברחבי המדינה. גוברת הדרישה הציבורית להרחיק עובדים מוסלמים ממרכזי הערים, מוסדות חינוך, ממפעלים ומעסקים לאור החשש הביטחוני.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-18 באוקטובר 2015 על הריגתם של 75 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו באזור צפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דובר צבאי בעיראק מסרו על התקפה צבאית נוספת של הצבא העיראקי שנערכה באזור העיר בייג'י. גורמים נוספים מסרו על עשרות טרוריסטים מוסלמים נוספים שנהרגו בקרבות הללו במהלך היממה האחרונה. דוברים נוספים מסרו על השתתפותן בלחימה של מיליציות סוניות לצד הצבא העיראקי בקרבות הללו. חלק מהמיליציות הללו הצטרפו לצבא העיראקי כיחידות אורגניות.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-18 באוקטובר 2015 על הריגתם של 30 אנשי מיליציה פרו-ממשלתית בהפצצה של סעודיה שנעשתה בשל טעות מבצעית.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-18 באוקטובר 2015 על הריגתם של 42 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוזות אחדים רחבי המדינה במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-18 באוקטובר 2015 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים שפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה אחרונה שנערכה באזור העיר קראצ'י. דובר נוסף מסר שאחדים מההרוגים היו חברי ארגון "אל-קאעידה".
--
קמרון – טרור אסלאמי - ניגריה: מקורות מקומיים בקמרון מסרו (מפי עדי ראיה) ב-18 באוקטובר 2015 על הריגתם של 9 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שחדרו למדינה מהגבול המשותף עם ניגריה. בניגריה נהרגו 13 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי 2 טרוריסטיות מוסלמיות מארגון "בוקו חראם".
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים רשמיים בטורקיה מסרו ב-18 באוקטובר 2015 על הריגתם של 17 מאנשי המחתרת הכורדית וכן על הריגתם של 6 חיילים בסדרה של קרבות שהיו בדרום-מזרח טורקיה. ביומיים האחרונים נהרגו באזור זה 31 מאנשי המחתרת הכורדית.
==
ד"ר יוחאי סלע
==
Made in Israel - Summer 2015
חדשות המזרח התיכון. צילום: ד"ר יוחאי סלע
Tel Aviv - Ramat Aviv, Yehoshua Park