Wednesday, October 21, 2015

טרור אסלאמי - 388 הרוגים ביממה האחרונה

152 הרוגים בעיראק; 120 הרוגים בסוריה; 30 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 21 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 14 הרוגים בסומליה; 10 הרוגים בתימן; 10 הרוגים בפקיסטן; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקמרון; 8 הרוגים בלבנון מפיצוץ של מטען-חבלה; 5 הרוגים בלוב; 3 חיילים רוסים נהרגו בסוריה; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחברון, בעזה ובגוש-עציון; אזרח ישראלי נדרס למוות בחברון; נער מוסלמי נשרף למוות בקשמיר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בסומליה, בתאילנד, בקשמיר, בפיליפינים, במצרים, בלבנון, בתימן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 388 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בסוריה מסרו ב-20 באוקטובר 2015 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו לאורך כל היממה אחרונה במוקדים רבים ברחבי סוריה. גורמים אזרחיים נוספים מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 45 בני-אדם שנפגעו בהפצצה של רוסיה שנערכה בצפון מחוז לטקיה נגד ארגוני המורדים והג'יהאד הפועלים באזור. למרות הסיוע הרוסי, הצבא הסורי אינו מצליח לנהל מערכה מוצלחת נגד כוחות המורדים הפועלים בצפון מחוז לטקיה. גורמים אזרחיים נוספים מסרו על אלפי אזרחים סורים נוספים הנמלטים מהעיר חאלב בשל ההפצצות של רוסיה שנערכו במהלך הימים האחרונים. גורמים ביטחוניים בסוריה מסרו על הריגתם של 3 חיילים רוסים שפעלו עם הצבא סורי באזור לטקיה נגד כוחות המורדים ונגד ארגוני הג'יהאד.

Rocket Fire Kills 8 on Lebanon
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-20 באוקטובר 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בעקבות פיגוע-דקירה שהתבצע נגד כוחותינו הפועלים באזור העיר חברון. חייל אחד נפצע קל בפיגוע. כמו כן נמסר על דריסתו למוות של אזרח ישראלי באזור חברון לאחר שהוא ניסה להימלט מהכנופיות הערביות שהשליכו אבנים לעבר מכוניתו. טרוריסט מוסלמי נוסף נורה ונהרג מאש כוחותינו בעקבות פיגוע-דריסה בו נפגעו קל שני ישראלים באזור גוש-עציון. בעזה נהרג ג'יהאדיסט מוסלמי מירי של כוחותינו בעקבות ניסיון לפרוץ את הגבול. מאז ה-1 באוקטובר 2015 נהרגו 10 ישראלים (כולל אזרח זר) בפיגועי טרור אסלאמיים; 25 ישראלים נפצעו קשה מאוד;  26 טרוריסטים מוסלמים נהרגו ברחבי ישראל; 14 טרוריסטים מוסלמים וג'יהאדיסטים נהרגו בעזה; כ-33 פיגועי-דקירה היו מאז תחילת החודש.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-20 באוקטובר 2015 על הריגתם של 152 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות קשים מאוד שנערכו בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-12 יישובים במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. גורם צבאי רשמי בעיראק מסר שהמאמץ העיקרי היה גם במהלך היממה האחרונה באזור העיר בייג'י.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-20 באוקטובר 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בקרבות שהיו בדרום-מערב תימן נגד כוחות צבאיים השייכים לקואליציה הסעודית הפועלת בתימן. לדיווח הזה אין אישור רשמי ממקור סעודי.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-20 באוקטובר 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בהפגזה של טרוריסטים מוסלמים מארגון ,המדינה האסלאמית" הפועלים באזור העיר בנגאזי.
--
לבנון – טרור: מקורות צבאיים בלבנון מסרו ב-20 באוקטובר 2015 על הריגתם של 8 בני-אדם ועל פציעתם של 20 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו ליד הגבול המשותף עם סוריה. מקורות אחרים מסרו שההרוגים נפגעו מירי של רקטה. מקורות נוספים האשימו את ארגון "ג'בהת אל-נוסרה" במעשה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-20 באוקטובר 2015 על הריגתם של 21 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה ב-4 מחוזות במקביל במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים לא רשמיים בפקיסטן מסרו ב-20 באוקטובר 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי ובקרבות בין מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות באזור מחוז בלוצ'יסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-20 באוקטובר 2015 על הריגתם של 14 בני-אדם בקרבות קשים שהיו בין שתי מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות במרכז סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בניגריה מסרו ב-20 באוקטובר 2015 על הריגתם של 30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה במהלך היממה האחרונה.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בקמרון מסרו ב-20 באוקטובר 2015 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים באזור הגבול המשותף עם ניגריה. דובר צבאי נוסף הדגיש כי לא נפגע אף חייל קמרוני בפעולה הנוכחית.
--
הודו – טרור – קשמיר: מקורות תקשורתיים הודו מסרו ב-20 באוקטובר 2015 על שריפתו למוות של נער מוסלמי בידי אספסוף הינדי בשל שמועות שהנער אחראי להריגתה של פרה. שביתה כללית של האוכלוסייה המוסלמית הוכרזה בכל חבל קשמיר ההודי.
==

ד"ר יוחאי סלע

==
Made in Israel - Summer 2015
חדשות המזרח התיכון. צילום: ד"ר יוחאי סלע
Tel Aviv - Ramat Aviv, Einstein St



No comments: