Saturday, October 10, 2015

טרור אסלאמי - 313 הרוגים ביממה האחרונה

131 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 42 הרוגים באפגניסטן; 15 בני-אדם נהרגו בתימן; 10 הרוגים בדרום-סודאן; 7 ג'יהאדיסטים נהרגו בעזה ו-2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקרית-ארבע ובשועפט; 4 אזרחים וטרוריסט מוסלמי נהרגו בניגריה;  טרוריסט מוסלמי מבוקש נהרג בפקיסטן; קצין הודי בכיר נהרג בקשמיר;רקטה נורתה לעבר ישראל מרצועת-עזה;  פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בטורקיה, במצרים, בלבנון, בסומליה, בסודאן, בנגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 313 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות תקשורתיים אזרחיים מקומיים בסוריה מסרו ב-9 באוקטובר 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה אורכה מאוד של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. פיגועים וקרבות עם נפגעים רבים היו באל-ראקה, בחומס, באידליב, בחאלב, באזור דרעא, בדיר אל-זור, בצפון מחוז לטקיה, בצפון-מזרח סוריה, ובאזור העיר דמשק. גורמים נוספים בעיראק מסרו על הריגתו על קצין איראני בכיר מאוד מ"משמרות המהפכה" באזור העיר חאלב מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". 

הריגתו של גנרל איראני בסוריה

מקורות אזרחיים נוספים מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" מתקדם באופן משמעותי באזור העיר חאלב. גורמים תקשורתיים ברוסיה מסרו שהחיל-האוויר הרוסי הפועל בסוריה תקף במהלך היממה האחרונה מטרות טרור בעיר אל-ראקה המזוהות עם הארגונים הצ'צ'נים שהצטרפו לארגון "המדינה האסלאמית". בעקבות המעורבות של רוסיה בסוריה, המטורלל מטורקיה, ארדואן, הצליח אפילו להסתכסך עם פוטין – ברכות! אנגלה מרקל הצהירה לאחרונה ש"אנחנו זקוקים לטורקיה, אבל מחוץ לאיחוד האירופאי".
--
ישראל – טרור: מקורות משטרתיים ישראל מסרו ב-9 באוקטובר 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בקרית-ארבע מירי של כוחותינו בעקבות פיגוע דקירה שהיה במקום. טרוריסט מוסלמי נוסף נהרג בשועפט במהלך עימותים אלימים עם כוחותינו שפעלו במקום במהלך הלילה האחרון. עוד שני פיגועי דקירה התבצעו בידי 2 טרוריסטים מוסלמים שפעלו בעפולה ובירושלים. בדימונה הותקפו 4 מוסלמים באמצעות סכין בידי טרוריסט יהודי – המשטרה טענה שהצעיר מוכר כמעורער בנפשו. בנתניה הותקף מוסלמי בידי צעירים יהודים. גורמים ביטחוניים בישראל מסרו על הריגתם של 7ג'יהאדיסטים מירי של כוחותינו במהלך עימותים אלימים שהיו באזור הגבול עם רצועת-עזה. מקורות תקשורתיים ברצועה מסרו על פציעתם של 35 ג'יהאדיסטים נוספים. רקטה נורתה לעבר ישראל מרצועת-עזה – לא היו נפגעים. כנופיות ערביות התפרעו ברהט, בסח'נין, בכפר כנא, בטייבה ובנצרת.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-9 באוקטובר 2015 על הריגתם של 131 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים מאוד ובקרבות קשים שהיו בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". בין ההרוגים היו לפחות 27 שוטרים שנפגעו מירי של פצצות מרגמה שנורו בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור בעקובה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים רבים ב-12 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים לא רשמיים בתימן מסרו ב-9 באוקטובר 2015 על הריגתם של לפחות 15 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות שנערכו בידי הקואליציה הסעודית שפעלה באזור העיר צנעא במהלך היממה האחרונה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים וצבאיים באפגניסטן מסרו ב-9 באוקטובר 2015 על הריגתם של יותר 42 בני-אדם בסדרה של התקפות טרור שהיו באזור מחוז הארט ובאזור העיר קאבול. גורם נוסף באפגניסטן מסר שמרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שנפגעו במהלך ניסיון לכבוש מתחם  משטרתי הממוקם במחוז הארט.
--
פקיסטן – טרור: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-9 באוקטובר 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מבוקש בפעילות משטרתית יזומה שנערכה במהלך היממה אחרונה באזור העיר מארדאן הנמצאת בצפון-מזרח פקיסטן בקרבת הגבול המשותף עם אפגניסטן.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-9 באוקטובר 2015 על הריגתם של 10 אזרחים בידי טרוריסטים מקומיים שפלו בצפון המדינה. מקורת נוספים מסרו על עשרות רבות של הרוגים במהלך השבועיים אחרונים ברחבי המדינה בעימותים קטלניים מאוד שהיו בין הצדדים הלוחמים.
--
הודו – קשמיר – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים הודו מסרו ב-9 באוקטובר 2015 על הריגתו של קצין בכיר מאוד במשטרה ההודית בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור חבל קשמיר ההודי.  הקצין הבכיר היה מפקד במחלקה ללוחמה בטרור הפועלת בחבל קשמיר.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-9 בספטמבר 2015 על הריגתם של 4 אזרחים מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר ג'וס. אחד מהטרוריסטים נהרג מירי של אנשי כוחות-הביטחון שהיו במקום. מקור נוסף מסר שהטרוריסטים לא היו שייכים לארגון "בוקו חראם".
==

ד"ר יוחאי סלע

==

Made in Israel - Summer 2015
חדשות המזרח התיכון. צילום: ד"ר יוחאי סלע
 Tel Aviv - Ramat Aviv, Agnon St