Tuesday, October 13, 2015

טרור אסלאמי - 266 הרוגים ביממה האחרונה

113 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 24 הרוגים בתימן; 10 הרוגים באפגניסטן; 9 הרוגים בקמרון פיגוע אסלאמי; 5 הרוגים בפקיסטן; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בירושלים; 2 חיילים נהרגו בטוניסיה; 17 פיגועי-דקירה היו בישראל בשמונת הימים האחרונים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במאלי, בניגריה, בתימן, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 266 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות תקשורתיים מקומיים בסוריה ומקורות ערביים נוספים מסרו ב-12 באוקטובר 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות שהתבצעו בידי הצבא הסורי, רוסיה וצרפת. מקורות צבאיים בצרפת מסרו כי במהלך הפצצות שנערכו בסוריה בידי חיל-האוויר הצרפתי, נהרגו לפחות 6 טרוריסטים מוסלמים מצרפת.

צרפת מחסלת טרוריסטים מוסלמים צרפתים בסוריה

מקורות נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים באזור אידליב, חומס, דרעא, דיר אל-זור, חאלב, בצפון לטקיה, באזור העיר דמשק ובאזורים בצפון-מזרח סוריה בהם שולטים הכוחות הכורדיים הפועלים נגד ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בכיר בארגון "חיזבאללה" במהלך קרבות שהיו במחוז אידליב שבסוריה. דובר צבאי רוסי מסר שהתבצעו 53 תקיפות אוויריות בסוריה במהלך היממה אחרונה. כמו כן נמסר על מעצרם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בידי כוחות-הביטחון של רוסיה בחשד לתכנון פיגועי המוני על-רקע מעורבותה של רוסיה בסוריה.
--
ישראל – טרור: מקורות משטרתיים בישראל מסרו ב-12 באוקטובר 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מירי של כוחותינו במהלך ניסיון לבצע פיגוע דקירה באזור שער האריות בירושלים. פיגוע-דקירה נוסף התבצע ליד המטה הארצי בירושלים בידי טרוריסטית מוסלמית שנפצעה מירי של כוחותינו שהיו במקום. פיגוע-דקירה נוסף היה באזור גבעת-זאב שהתבצע בידי 2 טרוריסטים מוסלמים. בפיגוע נפגעו ילד ישראלי בן 13 שנפצע אנושות וצעיר בן 20 שנפצע קשה. טרוריסט מוסלמי אחד חוסל והשני נתפס. פיגוע דקירה נוסף וניסיון לחטוף נשק מחייל בקו 185 בירושלים הסתיים בחיסולו של הטרוריסט המוסלמי. גורמים רפואיים בישראל מסרו שמצבה של החיילת שנפצעה בפיגוע-דקירה באזור גן-שמואל ב-11 באוקטובר 2015 מוסיף להיות קשה. בשמונת הימים האחרונים היו בישראל 17 פיגועי דקירה. מאז תחילת חודש אוקטובר 2015, נהרגו 4 אזרחים ישראלים, וכן 8 ישראלים עדיין פצועים קשה מאוד; 15 טרוריסטים מוסלמים וג'יהאדיסטים נהרגו במהלך התקופה הנדונה; 11 ג'יהאדיסטים ואזרחים נוספים נהרגו ברצועת-עזה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-12 באוקטובר 2015 על הריגתם של 113 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה אחרונה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-13 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה אחרונה. מקורות צבאיים נוספים מסרו על הריגתם של לפחות 8 מפקדים בכירים בארגון "המדינה האסלאמית" בעקבות הפצצה אווירית של השיירה של אבו בכר אל-בגדאד. גורמים אזרחיים בעיראק מסרו על עשרות הרוגים נוספים בסדרה של פיגועים שהייתה בכל רחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקור נוסף מסר על כ-60 הרוגים נוספים במהלך היממה האחרונה בסדרה של פיגועי שהיו באזורים בהם מתגוררים שיעים.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה: מקורות תקשורתיים מקומיים בתימן מסרו ב-12 באוקטובר 2015 על הריגתם של 24 בני-אדם בתי התקפות אוויריות של סעודיה שנערכו במחוז אביאן ובמחוז סעדה במהלך היממה האחרונה.  דוברים נוספים בתימן מסרו על הפצצות אוויריות רבות שנערכו במהלך היממה האחרונה במקומות רבים ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה.
--
טוניסיה – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בטוניסיה מסרו ב-12 באוקטובר 2015 על הריגתם של 2 חיילים ועל פציעתם של 4 נוספים מירי של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה הפועלים באזור הגבול המשותף עם אלג'יריה. מאז תחילת שנת 2015 נהרגו בטוניסיה יותר מ-150 בני-אדם בפיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-12 באוקטובר 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובפעולות צבאיות יזומות שנערכו נגד ארגון "הטליבאן" במהלך היממה האחרונה. קרבות קשים מאוד במחוז ע'אזני היו במהלך היום ביו טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" לבין כוחות-הביטחון של אפגניסטן. דוברים ארגון "הטליבאן" מסרו על הצלחות בקרבות שהיו במחוז.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים מקומיים בפקיסטן מסרו ב-12 באוקטובר 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בפקיסטן. גורמים צבאיים בפקיסטן מסרו על פעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה שגרמו לנפגעים רבים נוספים בקרב אנשי ארגוני הטרור האסלאמיים הפועלים בצפון-מערב פקיסטן.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בקמרון מסרו ב-12 באוקטובר 2015 על הריגתם של 9 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם". דובר צבאי מסר שהטרוריסטים המוסלמים הגיעו מניגריה.
==

ד"ר יוחאי סלע

==

Made in Israel - Summer 2015
חדשות המזרח התיכון. צילום: ד"ר יוחאי סלע
Tel Aviv - Ramat Aviv, Namir St.