Monday, October 5, 2015

טרור אסלאמי - 315 הרוגים ביממה האחרונה

130 הרוגים בסוריה; 90 הרוגים בעיראק; 25 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 24 טרוריסטים מוסלמים, 6 אזרחים ו-4 חיילים נהרגו באפגניסטן; 14 מאנשי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה; 10 הרוגים בתימן; 9 הרוגים בסומליה; 2 שוטרים נהרגו במצרים; טרוריסט מוסלמי נהרג בטול-כרם; 2 חיילים נחטפו בטורקיה; 10 טרוריסטים מוסלמים הקשורים לארגון המדינה-האסלאמית נעצרו בספרד ובמרוקו; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסודאן, בסומליה, בניגריה, במצרים, בלבנון, בסודאן, במאלי, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 315 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים אזרחיים בסוריה מסרו ב-4 באוקטובר 2015 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות של הצבא הסורי ושל רוסיה שנערכו באזורים אחדים ברחבי סוריה. דוברים מקומיים בסוריה מסרו שהחיל-האוויר של רוסיה הגביר מאוד את ההתקפות האוויריות הנערכות בסוריה לקראת מתקפה קרקעית שתיערך ככול הנראה בימים הקרובים באזורים האסטרטגיים החיוניים לקיומו של המשטר העלווי. 

קרבות קשים בג'יסר אל-סוג'ור במחוז אידליב

דובר צבאי רוסי מסר כי במהלך היממה האחרונה נערכו יותר מ-10 תקיפות-אוויריות נגד ארגון "המדינה האסלאמית". גורמים תקשורתיים בינלאומיים מסרו שרוסיה מתכוונת לשלוח לסוריה 150,000 חיילים כדי להילחם בארגון "המדינה האסלאמית". טורקיה, בריטניה, גרמניה וסעודיה ממשיכות לגנות את המעורבות הרוסית. מצרים מברכת על המעורבות הרוסית בסוריה. מקורות רשמיים בספרד מסרו על מעצרם של 10 טרוריסטים מוסלמים בספרד ובמרוקו הקשורים לארגון "המדינה האסלאמית".
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-4 באוקטובר 2015 על הריגתם של כ-90 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור קשים היו באזור העיר בגדאד ובהפצצות אוויריות שהיו לאורך היממה האחרונה נגד ארגון "המדינה האסלאמית". דוברים צבאיים רשמיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-8 יישובים במהלך היממה האחרונה. לפחות 24 מההרוגים נפגעו בסדרה של פגועי התאבדות שהתבצעו באזור העיר בגדאד. הצבא העיראקי נערך לקראת שיתוף-פעולה עם רוסיה בנוגע להפצצות אוויריות שיערכו נגד ארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת-אזרחים - סעודיה: מקורות אזרחיים לא רשמיים בתימן מסרו ב-4 באוקטובר 2015 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות ובקרבות שהיו באזור העיר צנעא, עדן ובדרום תימן באזור באב אל-מנדב. מקורות בארה"ב מסרו על החלטתו של הצבא האמריקאי להתרחק מכל מעורבות בלחימה הסעודית בתימן לאור ההפרות הרבות של הקואליציה הסעודית כלפי אזרחי תימן במהלך ההפצצות האוויריות הקשות שנערכו מאז חודש מרס 2015.  על-פי הערכות אחדות יותר מ-3,000 אזרחים נהרגו בהפצצות הללו – ביניהם היו יותר מ-500 ילדים. בשנים 2014-2010, ארה"ב מכרה נשק לסעודיה בשווי של 90 מיליארד דולר. למרות ההכחשות האמריקאיות, הסעודים מקבלים סיוע מודיעיני על יעדים הקשורים למיליציות השיעיות הפועלות בתימן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-4 באוקטובר 2015 על הריגתם של 24 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן וכן על הריגתם של 4 חיילים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז ג'אוזיאן על גבול טורקמניסטן. באפגניסטן נמסר על הריגתם ש עוד 6 אנשי סיוע נוספים בהתקפה האמריקאית על המרכז הרפואי בקונדוז שנערכה ביממה הקודמת – סה"כ נהרגו 22 אנשי סיוע. הקרבות בעיר קונדוז נמשכו גם במהלך היממה האחרונה. גורמים אזרחיים באפגניסטן מסרו שארגון "איחוד הג'יהאד האסלאמי" המקושר לארגון "אל-קאעידה" משתתף גם הוא בקרבות הנערכים בעיר קונדוז. הארגון נוסד באוזבקיסטן בשנת 2002. באוגוסט 2015 הארגון הביע נאמנות מוחלטת למנהיג "הטליבאן" מולה אכתר מנסור.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בפקיסטן מסרו ב-4 באוקטובר 2015 על הריגתם של לפחות 25 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האזור חבל ווזיריסטן. הודעה דומה עם מספר הרוגים זהה התפרסמה גם ב-1 באוקטובר 2015.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-4 באוקטובר 2015 על הריגתם של 9 בני-אדם בקרבות בין כוחות-הביטחון של סומליה לבין מיליציה אסלאמית חמושה הפועלת בדרום סומליה ליד הגבול עם קניה באזור ראס-קמבוני.
--
מצרים – טרור: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-4 באוקטובר 2015 על הריגתם של 2 שוטרים מירי של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו בצפון סיני בשתי תקריות קטלניות.
--
טורקיה – כורדים: מקורות רשמיים בטורקיה מסרו ב-4 באוקטובר 2015 על חטיפתם של 2 חיילים טורקים בידי אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה. מאז חודש יולי 2015, נהרגו בטורקיה כ-200 חיילים ושוטרים בהתקפות של המחתרת הכורדית. כמו כן נמסר מפי דובר צבאי רמשי בטורקיה על הריגתם של 14 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז מארדין הנמצא בקרבת הגבול המשותף עם סוריה.
--
ישראל – טרור – הרשות הפלסטינית: מקורות תקשורתיים ברשות הפלסטינית מסרו ב-4 באוקטובר על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בעקבות עימותים בין כוחותינו לבין ג'יהאדיסטים הפועלים בטול-כרם. כמו כן נמסר על פעולה אווירית של צה"ל בעזה בעקבות ירי של 2 רקטות שנורו לעבר ישראל.
==
ד"ר יוחאי סלע
==

Made in Israel - Summer 2015
חדשות המזרח התיכון. צילום: ד"ר יוחאי סלע
Tel Aviv - Ramat Aviv, Yehoshua Park

No comments: