Saturday, October 3, 2015

טרור אסלאמי - 562 הרוגים ביממה האחרונה

257 הרוגים בעיראק; 150 הרוגים בסוריה; 50 טרוריסטים מוסלמים ו-11 אנשי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 30 הרוגים בתימן; 21 אזרחים ו-4 טרוריסטיות מוסלמיות נהרגו בניגריה; 17 מאנשי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה;  10 הרוגים בסומליה; 4 טרוריסטים מוסלמים ואיש-ביטחון נהרגו בלוב; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 4 הרוגים בפיליפינים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בקשמיר, בתימן, במאלי, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 562 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-2 באוקטובר 2015 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי סוריה, רוסיה והקואליציה האמריקאית. בעקבות הביקורת הבינלאומית על רוסיה, היא החלה להפציץ מטרות של ארגון "המדינה האסלאמית" גם אזור העיר רקא במהלך היממה האחרונה. קרבות עם נפגעים היו גם באזור דיר אל-זור, באידליב, בחומס, באל-חמה, בדרעא, בחאלב (הפצצות קשות מאוד) בדמשק ובמחוז לטקיה.

הפגנות המוניות בדרזדן נגד אסלאמיזציה של גרמניה - 28 בספטמבר 2015

דובר צבאי רשמי ברוסיה מסר על עשרות תקיפות אוויריות שנערכו בסוריה במהלך שלושת הימים האחרונים. טורקיה, סעודיה ומדינות-המפרץ הביעו מורת-רוח גלויה נגד הפעילות האווירית הרוסית המתבצעת נגד הארגונים הזוכים לתמיכתן בשל פעילותם להפלתו של אסד.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-2 באוקטובר 2015 על הריגתם של יותר מ-257 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בעיקר בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות כורדיים מסרו שכוחותיהם שחררו 12 יישובים שהיו בידי ארגון "המדינה האסלאמית" באזור העיר כירכוך. דוברים כורדיים נוספים מסרו שכוחותיהם הרגו עשרות רבות כורדים שהצטרפו לארגון "המדינה האסלאמית".
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-2 באוקטובר 2015 על הריגתם של 17 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור דיארבקיר בדרום-מזרח טורקיה במהלך היממה האחרונה. דובר צבאי נוסף מסר כי בשלושת הימים האחרונים נהרגו בטורקיה 5 מאנשי כוחות-הביטחון של טורקיה בהתקפות של אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה. כמו כן נמסר על מעצרם של 44 בני-אדם בעיר איסטנבול בטענה שהם קשורים למחתרת הכורדית.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים שיעים בתימן מסרו ב-2 באוקטובר 2015 על הריגתם של לפחות 30 בני-אדם ביומיים האחרונים בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו באזורים אחדים ברחבי תימן. אף גורם רשמי, סעודי או תימני, לא אישר את המספר הזה. תימן ניתקה את היחסים עם איראן.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-2 באוקטובר 2015 על הריגתו של איש-ביטחון במהלך התקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו באזור נמל אל-סידר. במהלך ההתקפה נהרגו לפחות 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שניסו להפעיל מכונית-תופת. עיר זו נחשבת נאמנה לממשלה הלגיטימית של לוב היושבת בעיר טוברוק.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-2 באוקטובר 2015 על הריגתם של יותר מ-50 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יוזמה שנערכה באזור העיר קונדוז. כמו כן נמסר על הריגתם של 6 חיילים אמריקאים ו-5 אזרחים בהתרסקות מסוק שהיה בפעילות מבצעית באפגניסטן. ארגון הטליבאן טען שכוחותיהם הפילו את המסוק. למרות הטענות של ממשלת אפגניסטן על שחרורה של העיר קונדוז, מקורות אזרחים בעיר מסרו שהארגון עדיין שולט בחלקים גדולים מהעיר. תושבים מקומיים העיר אינה מתפקדת כלל בגלל הקרבות הנערכים בה. מנהיג הטליבאן, מולא אחטאר מנסור, מסר שכיבושה של העיר קונדוז בידי אנשיו מהווה הוכחה ליכולותיו של ארגון הטליבאן באפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-2 באוקטובר 2015 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור המחוז פנג'אב במהלך היממה האחרונה נגד ארגון "הטליבאן הפקיסטני" ונגד ארגון "לשקאר ז'נגווי".
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים אזרחיים בסומליה מסרו ב-2 באוקטובר 2015 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם בקרבות בין חיילי "האיחוד האפריקאי" לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפעולים בדרום סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-2 באוקטובר 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בידי 4 טרוריסטיות מוסלמיות שביצעו 4 פיגועי התאבדות באזור העיר מיידוגורי בצפון-מזרח ניגריה. כמו כן נמסר על הריגתם של 11 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שנערכה במחוז אדאוואמה במזרח ניגריה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בפיליפינים מסרו ב-2 באוקטובר 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם במהלך התקפה על שיירה של פוליטיקאי מקומי שהתבצעה בידי אנשי מיליציה אסלאמית מקומית הפועלת בדרום הפיליפינים.
==

ד"ר יוחאי סלע

==
Made in Israel - Summer 2015
חדשות המזרח התיכון. צילום ד"ר יוחאי סלע
Tel Aviv - Ramat Aviv, Yehoshua Park

No comments: