Tuesday, September 8, 2015

טרור אסלאמי - 279 הרוגים ביממה האחרונה

130 בעיראק; 90 הרוגים בסוריה; 22 הרוגים בתימן; 16 הרוגים בפקיסטן; 7 חיילים נהרגו בלוב;  6 חיילים נהרגו באפגניסטן; 5 הרוגים בסומליה; 2 חיילים נהרגו במצרים; הרוג בקשמיר; 2,000 כורדים נהרגו בהפצצות של טורקיה בצפון-עיראק; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בניגריה, בסומליה, בסודאן, בתימן, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 279 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה ובלבנון מסרו ב-7 בספטמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו לאורך כל היממה האחרונה. גם במהלך נמסר על הפצצות כבדות מאוד של הצבא הסורי שנערכו במרכזי הערים. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על הריגתם של 16 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה באזור העיר דמשק. קרבות עם נפגעים היו באזור דרעא, חומס, חאלב, אידליב, לטקיה, דיר אל-זור וקובאנה. גרמניה קלטה כ-20,000 פליטים מהמזרח-התיכון ומאפריקה ביומיים האחרונים. בריטניה מסרה שהיא תקלוט כ-20,000 פליטים סורים ב-5 השנים הקרובות. ראש-ממשלת בריטניה, קמרון, מסר על הריגתם של 2 טרוריסטים ממוצא בריטי בחיסול-ממוקד שנערך בסוריה בסוף חודש אוגוסט האחרון. קמרון נאם בפרלמנט הבריטי בו הוא טען שהפעילות הצבאית של בריטניה בסוריה היא "הגנה-עצמית". מעניין. מאוד מעניין. (כנראה שיש גבול משותף בין בריטניה לסוריה). גם הנשיא הצרפתי מסר הצהרה ברוח דומה.
--
טורקיה – כורדים: נשיא טורקיה, ארדואן, מסר לתקשורת הטורקית המקומית ב-7 בספטמבר 2015 על הריגתם של כ-2,000 כורדים בהתקפות אוויריות של הצבא הטורקי שנערכו בצפון עיראק במהלך השבועות האחרונים. מקורות כורדיים מסרו כי במהלך ההתקפה שנערכה ב-6 בספטמבר 2015 נהרגו 31 חיילים טורקים. מנגד, הצבא הטורקי מסר על הריגתם של 16 מחייליו בהתקפה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-7 בספטמבר 2015 על הריגתם של 130 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-16 יישובים ברחבי עיראק. מקורות כורדיים מסרו על הצטרפותן של כ-400 נשים יזידיות לכוחות הפשמרגה הפועלים במסגרת האוטונומיה הכורדית בצפון עיראק.
--
תימן – מלחמת אזרחים – סעודיה:  גורמים מקומיים בתימן מסרו ב-7 בספטמבר 2015 על הריגתם של 22 בני-אדם נוספים בהפצצות הכבדות של הקואליציה הסעודית עלה עיר בצנעא שנערכו ביממה הקודמת. גורמים נוספים מסרו על כ-1,000 חיילים מקטאר שנשלחו לתימן להילחם לצד כוחות הקואליציה הסעודית.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-7 בספטמבר 2015 על הריגתם של 7 חיילים בקרבות שהיו עם אנשי ארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים ליד העיר בנגאזי.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-7 בספטמבר 2015 על הריגתם של 2 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו בצפון סיני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-7 בספטמבר 2015 על הריגתם של 6 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן שפעלו באזור מחוז נמרוז.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-7 בספטמבר 2015 על הריגתם של 13 בני-אדם בסדרה ארוכה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. בין ההרוגים היו 5 עובדי-סיוע של ארגון אזרחי שנהרגו בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור הגבול המשותף עם אפגניסטן. כמו כן נמסר מפי גורם צבאי על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בחיסול-ממוקד שנערך לראשונה בידי הצבא הפקיסטני.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-7 בספטמבר 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בדרום סומליה.
--
הודו – קשמיר – פקיסטן;  מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-7 בספטמבר 2015 על הריגתו של אדם אחד בהפצצות של הצבא הפקיסטני שנערכו על אזור חבל קשמיר ההודי.
==

ד"ר יוחאי סלע
==
Made in Israel - Summer 2015
חדשות המזרח התיכון
Tel Aviv - Ramat Aviv, Yehoshua Park



No comments: