Saturday, September 19, 2015

טרור אסלאמי - 244 הרוגים ביממה האחרונה

100 הרוגים בסוריה; 64 הרוגים בעיראק; 16 אזרחים, 13 טרוריסטים מוסלמים ו-4 חיילים נהרגו בפקיסטן;  10 הרוגים בתימן; 8 טרוריסטים מוסלמים ו-3 חיילים נהרגו בלוב; 8 הרוגים בקמרון; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן; 5 הרוגים בניגריה; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; 3 הרוגים בתאילנד בפיגוע אסלאמי; 2 רקטות נורו לעבר ישראל; 1,400,000 ילדים הפכו לפליטים בשל התקפות טרור אסלאמיות בניגריה, בקמרון ובצ'אד; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בניגריה, במאלי, בסודאן, בתימן, בסומליה, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 244 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-18 בספטמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות רחבות-היקף שנערכו בידי הצבא הסורי בערים המרכזיות של סוריה. גם במהלך היממה האחרונה נמסר על נפגעים רבים מאוד בהפצצות אוויריות שהיו באזור העיר חאלב, אל-רקה ובעיר דרעא. דוברים מקומיים נוספים מסרו על נפגעים גם באזור העיר חומס, דרום דמשק, דיר אל-זור, קובאני, צפון מחוז אידליב ובמקומות נוספים. גורמים תקשורתיים ערביים מסרו שאיראן מפעילה בסיס צבאי אווירי ליד העיר חאלב. מקורות רשמיים בטורקיה מסרו על הריגתם של כ-400 אזרחים טורקים שהצטרפו לארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בסוריה ובעיראק. כ-900 אזרחים טורקים נוספים עדיין פועלים במסגרת הארגון בעיראק ובסוריה. גם קרואטיה נשברה תחת גלי הפליטים והמהגרים – 24 שעות לאחר שהיא הרשתה לפליטים להגיע לתחומה, היא החלה להעביר בחזרה את הפליטים להונגריה.

Syria 2015
סוריה Syria 2015 

ג'יסר אל-סוג'ור - 8 בספטמבר 2015
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-18 בספטמבר 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהפועל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד. כ-5 אחוזים מאזרחי תאילנד הם מוסלמים המרוכזים בעיקר באזור דרום המדינה (מתוך אוכלוסייה של כ-67 מיליון נפש בכל תאילנד). מאז שנת 2004 נהרגו יותר מ-6,000 בני-אדם בעימותים בין כוחות-הביטחון לבין הארגונים האסלאמיים הרדיקליים הפועלים באזור כולו. בדרום המדינה יש כ-9 ארגונים אסלאמיים רדיקליים המעוניינים להקים ישות אסלאמית עצמאית באזור. לעיתים הארגונים הללו מנהלים מאבקים קטלניים בינם לבין עצמם. גם באזור זה, ארה"ב מעורבת במלחמה נגד הארגונים האסלאמיים באמצעות סיוע מודיעיני ותמיכה לוגיסטי לצבא התאילנדי (בדומה למעורבות האמריקאית בפיליפינים).
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-18 בספטמבר 2015 על הריגתם של 64 בני-אדם נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים רשמיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-6 יישובים ברחבי המדינה במהלך היממה האחרונה. גורמים מקומיים בעיראק מסרו על תסכול עמוק השורר בצבא העיראקי לנוכח יכולותיו הדלות לנהל קרב אחד קרקעי ראוי לשמו נגד ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות אחרים רמזו שללא האכזריות הקשה של המיליציות השיעיות החמושות, יישובים נוספים היו נופלים פעם נוספת לידי ארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים מקומיים בתימן מסרו ב-18 בספטמבר 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בהפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו על העיר צנעא. ארה"ב תעביר סיוע אזרחי לתימן בסכום של 89 מיליון דולר. מרבית האוכלוסייה התימנית המונה כ-21 מיליון נפש, שרויה במצוקה קשה מאוד בעקבות המלחמה ובעקבות ההפצצות הסעודיות שהחלו במחודש מרס 2015. גורמים נוספים בתימן מסרו שעד כה נהרגו יותר מ-4,900 אזרחים וכן יותר מ-25,000 אזרחים נפצעו מאז חודש מרס 2015.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-18 בספטמבר 2015 על הריגתם של 3 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו באזור העיר טריפולי. דובר רשמי בלוב מסר על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים במהלך ההתקפה. דוברי הארגון מסרו כי החיילים נהרגו בעקבות התקפה על שדה-התעופה של העיר טריפולי.
--
אפגניסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-18 בספטמבר 2015 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך באפגניסטן במהלך היממה האחרונה. דוברים אמריקאים מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" אינו מצליח להתרומם באפגניסטן, אולם מאידך, גורמים מקומיים באפגניסטן מסרו שהארגון הצליח להביא לחיסולם על 57 בתי-ספר באפגניסטן במחוז מנגנהר ליד הגבול בין אפגניסטן לפקיסטן.  יותר מ-30,000 תלמידים נמצאים כרגע על הכוונת של הארגון כיעד לגייסם לשורותיו.
--
פקיסטן – טרור: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-18 בספטמבר 2015 על הריגתם של 16 אזרחים, 13 טרוריסטים מוסלמים ושל 4 חיילים בשתי התקפות טרור קשות שנערכו באזור העיר פשוואר בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן הפקיסטני". החיילים נהרגו במהלך התקפה של בסיס צבאי. האזרחים נהרגו במהלך תפילה שנערכה במסגד מקומי.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-18 בספטמבר 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם במהלך התקפה של טרוריסטים מוסלמים שתקפו כפר נוצרי הנמצא במרכז ניגריה. גורמים נוספים מסרו על נפגעים נוספים בעקבות ההתקפה. כל ההרוגים היו נוצרים.  דוברים רשמיים באו"ם מסרו כי בעקבות ההתקפות של ארגון "בוקו חראם", כ-1,4 מיליון ילדים הפכו לפליטים.
--
קמרון – טרור אסלאמי: גורמים צבאיים בקמרון מסרו ב-18 בספטמבר 2015 על הריגתם של 8 אזרחים בידי ארגון "בוקו חראם" בשל החשד שהם שיתפו פעולה עם הצבא הקמרוני.
--
הודו – קשמיר – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-18 בספטמבר 2015 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות קטלנית שהייתה עם חיילים הודים הפועלים באזור חבל קשמיר ההודי. בחודשים האחרונים נהרגו כ-100 בני-אדם בסדרה של קרבות ועימותים קטלניים שהיו בחבל קשמיר. באזור חבל קשמיר ההודי מתגוררים כ-4 מיליון בני-אדם. רובם – כ-95 אחוזים – מוסלמים.
--
ישראל – טרור – עזה: מקורות ביטחוניים בישראל מסרו ב-18 בספטמבר 2014 על ירי של 2 רקטות לעבר ישראל מרצועת-עזה. בתגובה לירי, צה"ל תקף מהאוויר מטרות טרור ברצועת-עזה.
==

ד"ר יוחאי סלע
==

Made in Israel - Summer 2015
חדשות המזרח התיכון
Tel Aviv - Ramat Aviv, Yehoshua Park

No comments: