Tuesday, September 29, 2015

טרור אסלאמי - 691 הרוגים ביממה האחרונה

487 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 40 אזרחים ו-22 טרוריסטים מוסלמים שיעים נהרגו בתימן; 12 הרוגים נוספים ברפובליקה של מרכז אפריקה; 10 טרוריסטים מוסלמים ו-9 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 9 הרוגים בניגריה בפיגוע אסלאמי; חייל מהאיחוד-האפריקאי נהרג בדארפור; ילדה בת 9 נהרגה בטורקיה; ארגון הטליבאן השתלט על העיר קונדוז באפגניסטן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתאילנד, בקשמיר, במאלי, במצרים, בלבנון, בתימן, בלוב, בסומליה, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 691 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות תקשורתיים מקומיים בסוריה מסרו ב-28 בספטמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי הצבא הסורי ובידי הקואליציה האמריקאית הפועלת בסוריה. מקורות נוספים בסוריה מסרו על קרבות עם נפגעים רבים בעיקר באזור העיר דרעא, אידליב, דיר אל-זור, חומס, חאלב רקא ובצפון מחוז לטקיה. גם הולנד הצטרפה להפצצות הנערכות בסוריה נגד ארגון "המדינה האסלאמית". כנראה מדינות אירופה החליטו להתאמן על הגב של הסורים.

אסלאם בגרמניה - עם תרגום לאנגלית - שווה צפייה

מקורות דיפלומטיים ברוסיה מסרו שהנטייה של פוטין היא לשתף-פעולה עם ארה"ב נגד ארגון "המדינה האסלאמית" בסוריה. המצב בסוריה ובעיית הפליטים הסורים הפכו לנושא המרכזי של עצרת השנתית של האו"ם בימים האחרונים. אובמה נשא נאום באו"ם – הדגש בנאום היה "רק שיתוף פעולה בינלאומי יכול לפתור את הבעיות הגדולות של העולם". בנושא הסורי, אובמה הדגיש שאסד אינו חלק מהפתרון הרצוי לסוריה. פוטין, לעומתו, טען בנאומו באו"ם שרק שיתוף-פעולה עם הממשלה הסורית יהיה אפשר להגיע לפתרון בסוריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן – המדינה-האסלאמית: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-28 בספטמבר 2015 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור מחוז מנגנהאר. כמו כן נמסר על כ-300 טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון שערכו התקפה משולבת על מתחם משטרתי הפועל במחוז. מקורות נוספים באפגניסטן מסרו שארגון הטליבאן הצליח להשתלט על העיר קונדוז הנמצאת בצפון-מזרח אפגניסטן ליד הגבול עם טג'יקיסטן. במהלך הפעולה, הטליבאן השתלט על בבית-סוהר מקומי בבעיר קונדוז ושיחרר כ-500 אסירים – רובם היו אנשי ארגון "הטליבאן". לאחר שעות אחדות של קרב עם כוחות-הביטחון של אפגניסטן, דגל הטליבאן נתלה במרכז העיר – זו ההצלחה הגדולה ביותר של ארגון "הטליבאן" מאז שנת 2001. מקורות מקומיים מסרו על עשרות רבות של הרוגים במהלך ההתקפה. עוד נמסר על בריחתם של תושבים רבים מהעיר קונדוז בעקבות ההתקפה הנוכחית. ארגון "הטליבאן" וארגון "המדינה האסלאמית" מתחילים לחלק את אפגניסטן לאזורי השפעה. כמו כן נמסר על הריגתם של 9 אזרחים בפיגוע התאבדות שהתבצע במחוז פקטיקה במהלך משחק כדור-עף. ארגון הטליבאן אחראי לפיגוע הזה.

טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-28 בספטמבר 2015 על הריגתה של ילדה בת 9 ועל פציעתם של ילדים נוספים בעקבות היתקלות עם אנשי המחתרת הכורדית לבין כוחות-הביטחון הפועלים בדרום-מזרח טורקיה. גורמים נוספים מרו שהילדה נהרגה מרקטה שנורתה בידי אנשי המחתרת לעבר כוחות-הביטחון, אך היא פגעה בבית בו שהו אזרחים בלתי-מעורבים.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-28 בספטמבר 2015 על הריגתם של 487 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות רבות שהיו במהלך היממה האחרונה. דובר צבאי רשמי בעיראק מסר שמרבית ההרוגים היו באזור מחוז אל-אנבר במהלך מבצע צבאי נרחב נגד ארגון "המדינה האסלאמית". דוברים צבאיים נוספים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים רבים ב-14 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-28 בספטמבר 2015 על הריגתם של 22 טרוריסטים מוסלמים שיעים בהפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו במהלך היממה האחרונה באזור העיר צנעא. כמו כן נמסר על הריגתם של 40 אזרחים שהשתתפו בחתונה מקומית בעקבות התקפה אווירית של סעודיה שנערכה בדרום-תימן. גורמים תקשורתיים נוספים מסרו על יותר מ-70 הרוגים במהלך ההתקפה הזו.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים לוב מסרו ב-28 בספטמבר 2015 על הריגתם של 6 בני-אדם נוספים בקרבות בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים באזור העיר בנגאזי.
--
הרפובליקה של מרכז אפריקה – טרור אתני: מקורות רשמיים ברפובליקה של מרכז אפריקה מסרו ב-28 בספטמבר 2015 על הריגתם של 12 בני-אדם נוספים בעימותים קטלניים בין מוסלמים לנוצרים באזור עיר הבירה בנגוי. ביומיים האחרונים נהרגו לפחות 36 בני-אדם בעימותים הללו.
--
סודאן – דארפור: מקורות צבאיים ב"איחוד האפריקאי" הפועל בסודאן מסרו ב-28 בספטמבר 2015 על הריגתו של אחד מחיילי האיחוד בהתקפה של טרוריסטים מקומיים הפועלים בחבל דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-28 בספטמבר 2015 על הריגתם של 9 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון-מזרח ניגריה.
==

ד"ר יוחאי סלע
==

חדשות המזרח התיכון
Tel Aviv - Ramat Aviv, Einstein St


No comments: