Tuesday, September 22, 2015

טרור אסלאמי - 326 הרוגים ביממה האחרונה

90 הרוגים בסוריה; 87 הרוגים בעיראק; 55 הרוגים בניגריה בסדרת פיגועים אסלאמיים; 30 טרוריסטים מוסלמים, 5 שוטרים ו-4 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 19 טרוריסטים מוסלמים וקצין בכיר נהרגו במצרים; 15 הרוגים בתימן; 8 טרוריסטים מוסלמים ושוטר נהרגו בסומליה; 6 הרוגים בלוב; 2 חיילים ואזרח נהרגו בסעודיה; תינוק נהרג בקשמיר; טרוריסט מוסלמי נהרג בחברון; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במצרים, במאלי, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 326 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות אזרחיים בסוריה מסרו ב-21 בספטמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו בעיקר בצפון סוריה. גורם אזרחי בסוריה מסר כי בין ההרוגים היו יותר מ-45 טרוריסטים מוסלמים מארגוני הג'יהאד שנפגעו בהפצצות קשות מאוד של הצבא הסורי שנערכו בצפון סוריה במחוז אידליב. על-פי מקורות מקומיים אזרחיים בסוריה, ביומיים האחרונים נהרגו באזור זה יותר מ-100 טרוריסטים מוסלמים – רובם חברי ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות נוספים מסרו על קרבות קשים עם נפגעים באזור דרעא, בדמשק, בחומס, בחאלב, בדיר אל-זור ובצפון לטקיה. הונגריה פרסמה מודעות בעיתונות הלבנונית המזהירה מהגרים המתכוננים להגיע לשטחה.

מהגרים מהמזרח-התיכון בדרך לגרמניה
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מרו ב-21 בספטמבר 2015 על הריגתם של 87 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים רשמיים מסרו כי במהלך היממה האחרונה היו קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק. דוברים כורדים מסרו כי במהלך היממה אחרונה נהרג שופט יחד עם ארבעת שומריו בפיגוע שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר כירכוך.

סגנון הלחימה של המיליציות השיעיות בעיראק נגד ארגון "המדינה האסלאמית"
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה: מקורות רשמיים בסעודיה מסרו ב-21 בספטמבר 2015 על הריגתם של 2 חיילים וכן על הריגתו של אזרח-זר בשתי תקריות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים שיעים שפעלו מהגבול המשותף עם תימן. מקורות שיעים מקומיים בתימן מסרו על הריגתם של לפחות 15 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. מקור אחר מסר שההתקפה התבצעה בעיירה תימנית הנתונה למרותו של ארגון "אל-קאעידה" הנמצאת בדרום-מערב תימן (עיירה בשם איב). כמו כן נמסר על מספר גבוה מאוד של פצועים במהלך היום.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בינלאומיים בשפה האנגלית מסרו ב-21 בספטמבר 2015 על הריגתם של 6 בני-אדם בקרבות שהיו באזור העיר בנגאזי בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית".
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-21 בספטמבר 2015 על הריגתו של קצין בכיר במטרה המצרית מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון סיני. המבצע הצבאי מצרי נמשך לסתימת המנהרות בין רצועת-עזה למצרים. וכן נמסר על המשכו של המבצע נגד ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בצפון-סיני. במהלך יום נמסר על הריגתם של 19 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-21 בספטמבר 2015 על הריגתם של 55 בני-אדם מפיצוץ של 3 מטעני-חבלה גדולים שהופעלו באזור העיר מיידוגורי בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם". עשרות רבות של בני-אדם נוספים נפצעו בפיגוע. גורם רפואי בניגריה מסרו על פציעתם של כ-100 בני-אדם. המטענים הופעלו בשלושה מוקדים שונים ברחבי העיר – במסגד, במרכז מסחרי ובחרת מחשבים. דובר צבאי בניגריה אישר את מרבית הפרטים הנוגעים לאירוע הקטלני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-21 בספטמבר 2015 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלי במחוז מנגרהאר בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון. אזור זה הפך למקום מרכזי בו פועל ארגון "המדינה האסלאמית" באפגניסטן. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 5 שוטרים ו-4 אזרחים בשתי התקפות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן". דובר צבאי רשמי מסר על הריגתם של 25 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאי יזומה שנערכה במחוזות אחדים ברחבי המדינה במהלך היממה האחרונה.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-21 בספטמבר 2015 על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום סומליה. כמו כן נמסר על הריגתו של שוטר מקומי בעיר מוגדישו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב".
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים הודו מסרו ב-21 בספטמבר 2015 על הריגתו של תינוק בן 3 מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו בחבל קשמיר ההודי. התינוק ישב בחיק אביו בזמן הירי. מקור אחר מסר שהירי התבצע בידי "טרוריסטים בלתי-מזוהים". על-פי שמותיהם של הילד ואביו, נראה שהם ממוצא מוסלמי.
--
ישראל – טרור – הרשות הפלסטינית: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-21 בספטמבר 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בחברון במהלך ניסיון להניח מטען-חבלה שהופעל טרם זמנו.
==

ד"ר יוחאי סלע
==

Made in Israel - Summer 2015
חדשות המזרח התיכון
Tel Aviv - Ramat Aviv, Einstein St

No comments: