Monday, September 28, 2015

טרור אסלאמי - 307 הרוגים ביממה האחרונה

85 טרוריסטים מוסלמים, 4 חיילים ו-3 שוטרים נהרגו באפגניסטן; 80 הרוגים בסוריה;  61 הרוגים בעיראק; 39 הרוגים בתימן; 24 הרוגים ברפובליקה של מרכז אפריקה; 4 הרוגים בסומליה; 4 אזרחים נהרגו בטורקיה מירי של חיילים; 3 חיילים נהרגו בלוב; 30,000 טרוריסטים זרים הצטרפו לארגון המדינה-האסלאמית; עיראק הודיעה על שיתוף-פעולה מודיעיני עם רוסיה, איראן וסוריה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, במצרים, בלבנון, בסודאן, בניגריה, בפיליפינים, בקשמיר, בתימן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 307 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות תקשורתיים מקומיים בסוריה מסרו ב-27 בספטמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו לאורך היממה האחרונה. גורמים נוספים מסרו על עשרות נפגעים בעיר חאלב מירי של טילים שנורו בידי הצבא הסורי. מקורות נוספים מסרו שצרפת ביצעה הפצצות אוויריות פעם הראשונה נגד יעדי טרור של ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בסוריה. במסגרת הזו, נמסר שהופצץ מחנה-אימונים גדול של ארגון "המדינה האסלאמית".

חאלב לאחר הפצצה של הצבא הסורי - ספטמבר 2015

דוברי המורדים בסוריה מסרו על הפרתה של הפסקת-האש במהלך היום באזור העיירה זבדאני ושני הכפרים השיעים הנמצאים במחוז אידליב. מקורות ביטחוניים בארה"ב מסרו כי במהלך השנתיים האחרונות הצטרפו לארגון "המדינה האסלאמית" יותר מ-30,000 טרוריסטים זרים מכל העולם. כמו כן נמסר על הריגתם של יותר מ-10,000 טרוריסטים מוסלמים בהפצצות של הקואליציה האמריקאית הפועלת בסוריה ובעיראק. בעקבות ירי של 2 פצצות מרגמה לעבר ישראל, צה"ל תקף מטרות של הצבא הסורי ברמת-הגולן.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-27 בספטמבר 2015 על הריגתם של 4 אזרחים במהלך פעילות צבאית שנערכה בדרום-מזרח טורקיה במהלך פעילות צבאית שנערכה נגד המחתרת הכורדית הפועלת באזור סירנאק. גורמים ביטחוניים בטורקיה הוסיפו כי במהלך היממה האחרונה הותקפו מהאוויר מטרות של המחתרת הכורדית הפועלת בצפון עיראק.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-27 בספטמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-61 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. דובר צבאי עיראקי מסר על קרבות עם נפגעים ב-9 יישובים רחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דובר רשמי בעיראק אישר את הידיעות בנוגע לשיתוף פעולה מודיעיני הדוק בין איראן, סוריה, רוסיה ועיראק. דוברים ביטחוניים בריטניה מסרו כי במהלך השנה האחרונה חיל-האוויר הבריטי בערך כ-1,300 גיחות בעיראק שבמהלך נהרגו לפחות 330 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". החיסולים-ההדדיים בתוך ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בעיראק מתגברים מיום ליום.
--
תימן – מלחמת אזרחים – סעודיה: מקורות תקשורתיים המזוהים עם העדה השיעית בתימן מסרו ב-27 בספטמבר 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בהפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו באזור העיר צנעא. כמו כן נמסר על הריגתם של 29 בני-אדם בהפצצות אוויריות שנערכו על כפר תימני הנמצא ליד הגבול עם סעודיה. סעודיה הודתה בנוגע להריגתו של קולונל סעודי מירי של טרוריסטים מוסלמים שיעים שפעלו באזור הגבול המשותף עם תימן ב-26 בספטמבר 2015
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-27 בספטמבר 2015 על הריגתם של 3 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר בנגאזי. כמו כן נמסר על עוצר מוחלט בעיר בנגאזי במהלך הלילות הקרובים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן – המדינה-האסלאמית: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-27 בספטמבר 2015 על הריגתם של 67 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה במחוז מנגרהאר המזוהה עם ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בסוריה ובעיראק. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 שוטרים במחוז בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם הארגון. מקורות מודיעיניים באפגניסטן מסרו לפני חודשיים שהארגון הזה מונה כמה עשרות חברים בלבד. על-פי הערכות אחדות, הארגון הצליח לגייס בתוך תקופה קצרה, מאות לוחמים וסייענים. הארגון הצליח להשתלט על אזורים נרחבים במחוז וליצור קשרים ענפים גם עם פעילים בתוך פקיסטן השכנה. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן".
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-27 בספטמבר 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר קיסמאיו.
--
הרפובליקה של מרכז אפריקה – טרור אתני: מקורות תקשורתיים ברפובליקה של מרכז אפריקה מסרו ב-27 בספטמבר 2015 על הריגתם של לפחות 24 בני-אדם ועל פציעתם של עשרות נוספים בעימותים קשים מאוד בין מוסלמים לנוצרים המתגוררים בעיר הבירה.
==

ד"ר יוחאי סלע

==

Made in Israel - Summer 2015
חדשות המזרח התיכון
Tel Aviv - Ramat Aviv, Namir St

No comments: